5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları Sayfa 194, 195, 196, 197, 198
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 194, 195, 196, 197, 198 Cevapları, öğrencilere dil bilgisi kurallarını tekrar etmeleri ve anlama becerilerini geliştirmeleri için çeşitli etkinlikler sunmaktadır. Bu sayfalarda, öğrenciler okuduklarını anlama, metin üzerinde düşünme ve yazılı anlatım becerilerini geliştiren çalışmalar yapar. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları, bu etkinliklere yönelik doğru ve rehber nitelikteki cevapları içerir.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı 5. Tema Sonu Çalışmaları Etkinlik Cevapları, tema boyunca öğrenilen bilgilerin pekiştirilmesini sağlar. Bu çalışmalar, öğrencilerin ders sürecinde edindikleri kazanımları değerlendirmeleri için önemlidir. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198 İlke Yayınları, öğrencilerin öğrendiklerini ölçme ve kendilerini geliştirme fırsatı sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 194-195-196-197-198
5. TEMA SONU ÇALIŞMALARI
A. Aşağıdaki metni noktalama işaretlerine dikkat ederek okuyunuz.
ÇEŞİT ÇEŞİT VAGON VAR
Tren; lokomotif ve vagonlardan oluşur. Lokomotif, trenin en önünde yer alır. Arkasındaki vagonları çeker. Vagonların bazıları yolcu, bazıları da yük taşımaya yarar. (…)
Bazı yolcu vagonları çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmıştır. Bunlara pulman vagon denir. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlar da vardır. Yolcular, bu vagonlara yemek yemeye gidebilir. Bunlara yemekli vagon denir. İçinde kompartıman adı verilen küçük odalar olan yolcu vagonları da vardır. (…)
Yük taşıyan trenlerde de çeşit çeşit vagon bulunur. Bu vagonlarla otomobil, kömür, sıvı yükler taşınır. (…)
Seçil GÜVENÇ HEPER
Meraklı Minik dergisi
(Kısaltılmıştır.)
B. Metnin görseline göre noktalı yerlere uygun sayıları yazarak aşağıdaki cümleyi tamamlayınız.
Cevap : Görselde, 1 tane lokomotif, 3 tane yolcu vagonu, 2 tane yük vagonu vardır.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 195 Cevapları
C. Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.
1. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?
Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.
2. Tren hangi bölümlerden oluşurmuş?
Cevap : Tren, lokomotif ve vagonlardan oluşurmuş.
3. Pulman vagon neye denirmiş?
Cevap : Pulman vagon, çok sayıda yolcunun oturabileceği şekilde tasarlanmış yolcu vagonlarına denirmiş.
4. Kompartıman ne demekmiş?
Cevap : Kompartıman, yolcu vagonlarında yer alan küçük odalara denirmiş.
5. İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara ne ad verilirmiş?
Cevap : İçi lokanta gibi tasarlanmış vagonlara yemekli vagon denirmiş.
Ç. Aşağıdaki cümlelerde yapılan yazım yanlışlarını belirleyiniz. Cümleleri yazım yanlışlarını, noktalama eksikliklerini düzelterek yeniden yazınız.
Cevap :
- Okulumuza İngiliz, İtalyan ve Rus öğrenciler geldi.
- Evimiz Çamlık Mahallesindedir.
- Haftada iki kez Almanca kursuna gidiyorum.
- Bu yıl Karadeniz gezisine katılacağız.
- Kardeşim Peyami Safa İlkokuluna gidiyor.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 196 Cevapları
D. Aşağıdaki ifadelerde sizden istenen işaretlemeleri yapınız.
1. Aşağıdaki etkinlikte, noktalama işaretlerinin doğru mu, yanlış mı olduğu belirlenecektir. Doğru ise “D”, yanlış ise “Y” okları takip edilerek çıkışa ulaşılacaktır.
Cevap :
2. Yukarıdaki numaralanmış cümleleri olayların oluş sırasına göre sıralayıp doğru işaretlemeyi yapınız.
Cevap :
Olayların oluş sırasına göre cümlelerin doğru sıralaması şu şekilde olmalıdır:
- İnsanlar, çok eski zamanlardan beri uçmaya merak duymuşlar.
- Hezarfen Ahmet Çelebi de bu insanlardan biriymiş.
- Hezarfen ilk uçan insan olmuş ama bu oldukça tehlikeli bir uçuşmuş.
- Günümüzde ise uçaklar sayesinde güvenle uçabiliyoruz.
Sıralama: 4 – 1 – 3 – 2
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 197 Cevapları
3. Aşağıdaki balonlardan, üzerinde özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayanları işaretleyiniz.
Cevap :
Özel ad olmasına karşın ilk harfi büyük yazılmayan balonlar şunlardır:
- ahmet
- çelebi
- masal
- galata
• Dizeler hâlinde yazılmıştır, yazan kişiye “şair” denir.
• Varlık kadrosu uzaylı canlılardan oluşmaktadır.
• Olağan dışı olayları konu etmektedir.
4. Buna göre Doruk’un arkadaşlarından yanlış cevap vereni işaretleyiniz.
Cevap : Hikâyedir.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 198 Cevapları
E. Arda, 1 numaralı noktadan başlayarak aşağıdaki kutucuklarda sayı ve yönleri belirtilen oklara göre sırasıyla ilerlemiştir. Bu örneğe göre Mine ve Sarp’ın ilerlemesi
gereken yolları çiziniz. Çizdiğiniz yollar üzerinde bulunan çilek sayılarını yazarak cümleleri tamamlayınız..
Cevap :
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Sınıfa Nasreddin Hoca fıkraları getiriniz.
Cevap :
Nasreddin Hoca’nın Akıl Hocası
Bir gün Nasreddin Hoca, bir akıl hocası arayışına girer. Bir bilgeye gider ve sorar:
- “Sizden bir akıl almak istiyorum, bana bir şeyler öğretin.”
Bilge, Hoca’ya bakar ve der ki:
- “Öncelikle bana bir soru sor.”
Hoca hemen sorar:
- “Hoca, bana akıl verebilir misiniz?”
Bilge gülümseyerek cevap verir:
- “Sen zaten akıllısın, kendi aklını kullan!”
Hoca bu cevap karşısında sevinir ve der:
- “Demek ki, ben aslında kendi aklımı kullanıyormuşum!”
Bu fıkralar, Nasreddin Hoca’nın zekasını ve mizah anlayışını yansıtan güzel örneklerdir.