6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121 Cevapları”, Medine döneminde İslam devletinin temellerinin atıldığı süreçte yapılan önemli faaliyetleri konu alır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 4. Ünite Hz. Muhammed’in (sav) Daveti: Medine Dönemi Metni Etkinlik Cevapları”, Hz. Muhammed’in (sav) insanları İslam’a davet ederken sergilediği hoşgörü ve adalet anlayışını ele alır.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, Medine İslam toplumunda birlik, dayanışma ve kardeşlik değerlerinin nasıl oluşturulduğunu örneklerle açıklar. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121 MEB Yayıncılık”, bu bilgileri pekiştirmek için öğrencilere yönelik çeşitli sorular ve uygulamalı etkinlikler sunar.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 114-115-116-117-118-119-120-121


Soru : Sizce Hz. Muhammed’in (sav) Mescid-i Nebi’de suffe bölümünü oluşturması ne anlama gelmektedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Hz. Muhammed’in (sav) Mescid-i Nebi’de suffe bölümünü oluşturması, eğitim ve sosyal dayanışmaya verdiği önemi göstermektedir. Suffe, evsiz ve ihtiyaç sahibi Müslümanların barınması ve aynı zamanda İslam’ın öğretildiği bir yer olarak hizmet etmiştir. Bu, İslam toplumunda ilim öğrenmenin ve yardımlaşmanın önemini vurgulamaktadır.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 116 Cevapları


Ensardan Sad bin Rebi (ra) kendisiyle kardeş ilan edilen Abdurrahman bin Avf’a şöyle demişti: “İşte mallarımın yarısını sana veriyorum.” Abdurrahman bin Avf ise teşekkür ederek şöyle karşılık vermişti: “Allah malını sana bereketli kılsın, ailene de afiyet versin. Sen bana Medine çarşısının yolunu göster, yeter.” (Buhari, Menâkıbü’l-Ensâr, 3.)

Soru : Verilen bilgilere göre ensar ve muhacirlerin birbirlerine karşı tutumlarını
yorumlayınız.


Cevap : Ensar ve muhacirler, İslam kardeşliğinin en güzel örneğini sergilemişlerdir. Ensar, muhacirlerle malını ve evini paylaşarak onlara kucak açmış, muhacirler ise bu yardımları istismar etmeyip kendi geçimlerini sağlamaya çalışmıştır. Bu tutum, dayanışma ve fedakârlığın toplumun birliği için ne kadar önemli olduğunu göstermektedir.


Soru : Birlik ve beraberliğin önemi ile ilgili kompozisyon yazınız. Yazdığınız kompozisyonu okuyarak arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap :

Birlikte Güçlü Olmak

 Giriş: Birlik ve beraberlik, toplumların en büyük gücüdür. İnsanlar birlikte çalışarak zorlukların üstesinden gelebilir ve başarıya ulaşabilirler.

Gelişme: Tarih boyunca, bir arada yaşayan toplumlar daha güçlü olmuş ve sorunlarını daha kolay çözebilmiştir. Birlik, insanları birbirine bağlayan sevgi, saygı ve yardımlaşma ile sağlanır.

Sonuç: Toplum olarak bir arada olursak her türlü zorluğun üstesinden geliriz. Bu nedenle, birlik ve beraberliğe her zaman önem vermeliyiz.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 119 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’in Yahudilerle imzaladığı Medine Sözleşmesi’nin toplumsal
barışla olan ilişkisini yorumlayınız.


Cevap : Medine Sözleşmesi, farklı inanç ve toplulukların bir arada barış içinde yaşamasını sağlamak amacıyla yapılmıştır. Bu sözleşme, herkesin hak ve sorumluluklarını belirleyerek çatışmaları önlemiş ve Medine’de düzeni sağlamıştır. Hz. Peygamber’in (sav) bu adımı, toplumsal barışın ancak adalet ve karşılıklı saygı ile mümkün olabileceğini göstermektedir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 120 Cevapları


Soru : Hz. Peygamber’e duyduğunuz sevgiyi anlatan bir şiir veya kompozisyon yazınız. Yazdıklarınızı arkadaşlarınızla paylaşınız.


 Cevap :

Sevgili Peygamberimize Sevdamız

Giriş: Hz. Muhammed (sav), insanlığa ışık olan bir rehberdir. Onun sevgisi, bütün kalpleri doldurur.

Gelişme: O, adaleti, merhameti ve güzel ahlakıyla hepimize örnek olmuştur. Hayatımızın her anında onun sünnetine uymak bizi huzura kavuşturur. Peygamberimize duyduğumuz sevgi, Allah’a olan sevgimizle birleşir ve bizi doğru yolda tutar.

Sonuç: Peygamberimize olan sevgimizi sadece sözlerle değil, onun yolunda yaşayarak göstermeliyiz. Bu sevgi, dünyamızı ve ahiretimizi güzelleştirir.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 121 Cevapları


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’ye hicretinden hemen sonra Mescid-i Nebi’nin
inşasına başlamasının nedenleri nelerdir?


Cevap : Mescid-i Nebi, hem ibadet yeri hem de İslam toplumunun merkezi olması amacıyla inşa edilmiştir. Bu mescit, Müslümanların bir araya gelip istişare ettiği, eğitim aldığı ve sosyal dayanışmanın sağlandığı bir mekan olmuştur. Ayrıca, Medine’de İslam toplumunun temelini oluşturmuş ve Müslümanların birliğini güçlendirmiştir.


Soru : Hz. Muhammed’in (sav) Medine’deki Yahudilerle anlaşma yapmasının sonuçları neler olmuştur?


Cevap : Bu anlaşma, Medine’de barışı ve düzeni sağlamış, Müslümanlarla Yahudilerin bir arada yaşamalarını mümkün kılmıştır. Ayrıca, dış tehditlere karşı Medine halkını birleştirmiş ve ortak savunma yapılmasını sağlamıştır. Ancak Yahudilerin bazıları bu anlaşmaya sadık kalmadığında sorunlar ortaya çıkmıştır. Buna rağmen, anlaşma Medine İslam devletinin oluşumunda önemli bir adım olmuştur.



 

Our Score