6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları Sayfa 142, 143, 144, 145


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 142, 143, 144, 145 Cevapları”, öğrencilerin 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlikleri kapsamında bilgilerini gözden geçirmelerini sağlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Etkinlik Cevapları”, ünite boyunca öğrenilen bilgilerin uygulanabilirliğini artırmaya yönelik sorular içerir.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, dinî bayramlar, ahlaki değerler ve önemli günlerin bireysel ve toplumsal hayata etkilerinin anlaşılmasına yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145 MEB Yayıncılık”, sorulara doğru ve kapsamlı cevaplar vererek öğrencilerin öğrenme süreçlerini güçlendirmeye yönelik tasarlanmıştır.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 142-143-144-145


Soru : Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan yerlere, verilen sözcüklerden uygun olanı yazınız. (değer, gazi, kavim, Mevlid-i Nebi, millet, seyit, şehit, şerif, Şevval, Zilhicce)


Cevap :

  1. Bir şeyin önemini belirlemek için kullanılan soyut ölçüye ve biçilen kıymete değer denir.
  2. Hz. Peygamber’in torunu Hz. Hüseyin’in soyundan gelenlere seyit ismi verilmiştir.
  3. Aralarında din, dil, tarih, duygu, ülkü, gelenek, görenek birliği olan ve çoğunlukla aynı topraklarda yaşayan insan topluluğuna millet denir.
  4. Allah’ın (cc) rızası gözetilerek din, vatan, namus, mal ve canın güvenliği için hayatını feda eden mümin kimseye şehit denir.
  5. İslam’da Ramazan Bayramı Şevval ayının 1, 2 ve 3. günlerinde kutlanmaktadır.
  6. İslam kültüründe Rebiyülevvel ayının 12’sinin bulunduğu hafta Mevlid-i Nebi Haftası olarak kutlanmaktadır.

Soru : Aşağıda verilen tanımları ilgili oldukları kavramlarla örnekteki gibi eşleştiriniz.


Cevap :

“6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142-143-144-145 Cevapları”

6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


Soru : Aşağıda verilen soruların cevabını altlarında bırakılan boş alanlara yazınız.


12. Dinin ve dinî değerlerin toplumsal bütünleşmeye katkıları nelerdir? Kısaca açıklayınız. 


Cevap : Din ve dinî değerler, bireyler arasında sevgi, saygı, yardımlaşma ve dayanışma gibi erdemleri teşvik ederek toplumsal huzur ve birliktelik sağlar. Ortak ibadetler, bayramlar ve özel günler, insanlar arasında ortak bir aidiyet duygusu oluşturarak toplumu kaynaştırır. Ayrıca din, bireylerin sorumluluk bilinciyle hareket etmelerine rehberlik ederek sosyal düzenin korunmasına katkıda bulunur.


13. Vatanımıza, milletimize, bayrağımıza ve millî marşımıza karşı görev ve sorumluluklarımız nelerdir? Kısaca açıklayınız.


Cevap : Vatanımıza sahip çıkmak, onun bağımsızlığını ve bütünlüğünü korumak her vatandaşın görevidir. Bayrağımıza ve millî marşımıza saygı göstermek, bu değerlerin sembolize ettiği özgürlük, şehitlik ve kahramanlık gibi değerlere sahip çıkmayı ifade eder. Milletimizi sevmek, milli birlik ve beraberliği güçlendirmek, toplumun refahı ve huzuru için çalışmak da bu sorumluluklar arasında yer alır.


14. Süleyman Çelebi’nin yaklaşık 600 yıl önce Hz. Peygamber’in doğumunu ve güzel özelliklerini anmak adına kaleme aldığı Mevlit adlı eseri önceleri yalnızca Mevlit kandillerinde okunmaktaydı. Sonra diğer kandillerde, önemli gün ve gecelerde de sevilerek okunmaya başlanmıştır. Zamanla Anadolu’da her kesimden ve her yaş grubundan insanın doğum, sünnet, düğün, asker uğurlama, ölüm gibi sevinç ve hüzünle ilgili tüm özel günlerinde de tercih ettiği bir merasim hâlini almıştır.

(Kâmil Toygar, Türkiye’de Mevlid Çevresinde Meydana Gelen Folklorik Unsurlar, s. 518-519.)

14. Buna göre mevlidin Anadolu toplumunda bu derece kabul görmesinin başlıca nedeni nedir?


Cevap : Mevlit, Hz. Peygamber’e olan sevgi ve saygının ifadesi olmasının yanı sıra sevinç ve hüzün gibi insanî duygularla örtüşen bir gelenek hâline gelmiştir. Toplumun ortak değerlerini ve kültürünü yansıtarak insanları bir araya getiren bir araç olmuştur. Ayrıca, insanların dini duygularını canlı tutmak ve manevi bir bağ oluşturmak için bir vesile olarak görülmüştür.


15. Kandillerin hangi özellikleri insanların birbiriyle kaynaşmasını sağlamaktadır? 


Cevap : Kandiller, manevi bir atmosfer oluşturduğu için insanlar arasında yardımlaşma ve dayanışmayı artırır. Bu özel günlerde yapılan ziyaretler, verilen ikramlar ve dualar, insanlar arasındaki bağları güçlendirir. Ayrıca topluca yapılan ibadetler ve dualar, birlik ve beraberlik duygusunu pekiştirir.


Soru : Aşağıdaki soruların doğru cevabını işaretleyiniz.


16. Aşağıdakilerden hangisi toplumumuzda Hz. Peygamber’e ve Ehlibeyt’e duyulan sevginin örneklerinden biri değildir?


A) Hz. Peygamber’in ve Ehlibeyt’in isimlerinin çocuklara verilmesi
B) Ehlibeyt’e devlet kurumlarında özel görev hakkı verilmesi
C) Allah Resulü’nün (sav) adı anıldığında ona salavat ve selam getirilmesi
D) Osmanlı’da Ehlibeyt’in doğru kayıtlarının tutulabilmesi için özel bir müessese kurulması

Cevap B) Ehlibeyt’e devlet kurumlarında özel görev hakkı verilmesi


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları


17. “Erkek olsun kadın olsun, kim inanmış bir insan olarak salih amel işlerse kesinlikle ona güzel bir hayat yaşatacağız ve böylelerin ecirlerini de muhakkak surette yapmış olduklarının daha güzeliyle vereceğiz.” (Nahl suresi, 97. ayet.)

Bu ayete göre
I. İnsanlar salih amellerinin karşılığına dünyada hemen erişeceklerdir.
II. İnanarak salih amel işleyenleri Allah (cc) güzel bir hayatla ödüllendireceğini vadetmiştir.
III. Yüce Allah, kadın ve erkek tüm kullarını salih amele teşvik etmiştir.

ifadelerinden hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III

Cevap D) II ve III


18. I. “Muhakkak ki Allah adaleti, iyilik yapmayı, akrabaya karşı cömert olmayı emreder; hayâsızlığı, kötülüğü ve zorbalığı yasaklar. İşte Allah, aklınızı başınıza alasınız diye size böyle öğüt veriyor.” (Nahl suresi, 90. ayet.)
II. “Allah’a ibadet edin, hiçbir şeyi O’na ortak koşmayın. Anne babaya, yakın akrabaya, yetimlere, ihtiyaç sahibi yoksullara, akrabanız olan komşuya, akraba olmayan komşuya, yanınızda olan arkadaşa, yolda kalmışa… iyilik yapın.” (Nisa suresi, 36. ayet.)
III. “Allah, onlara içinde ebedî kalacakları ve zemininden ırmaklar akan cennetler hazırlamıştır. İşte büyük kazanç budur.” (Tevbe suresi, 89. ayet.)

Numaralandırılmış ayetlerden hangileri toplumda birlik ve beraberliği kuvvetlendirecek davranışları vurgulamaktadır?


A) Yalnız I B) I ve II C) I ve III D) II ve III

Cevap B) I ve II 


19. “… Ey şehîd oğlu şehîd, isteme benden makber, Sana âgûşunu açmış duruyor Peygamber. ”

Mehmet Âkif ERSOY
makber: Kabir.
âgûş: Kucak.

Bu dizelerden

I. Babası şehit olanların cennette sahip olacağı mükâfat daha büyüktür.
II. Şehitlik, nesilden nesile devralınan yüce bir mertebedir.
III. Şehitler kabre sığdırılamayacak derecede büyük bir makamdadırlar.
IV. Şehitlerimiz kollarını açarak onlara kavuşmayı bekleyen Hz. Peygamber ile cennette buluşacaklardır.

ifadelerinden hangilerine ulaşılabilir?


A) Yalnız I B) I ve II C) III ve IV D) II, III ve IV

Cevap D) II, III ve IV


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 145 Cevapları


20. “Kendisine ayetlerimizden bir kısmını gösterelim diye kulunu (Muhammed’i) bir gece Mescid-i Haram’dan çevresini bereketlendirdiğimiz Mescid-i Aksa’ya götüren Allah’ın şanı yücedir. Hiç şüphesiz O, hakkıyla işitendir, hakkıyla görendir.” (İsra suresi, 1. ayet.)

Bu ayette gerçekleşen olay aşağıdaki kandillerden hangisine kaynaklık etmektedir?


A) Berat B) Mevlit C) Miraç D) Regaip

Cevap C) Miraç 


21. Aşağıdakilerden hangisi dinî bayramları, önemli gün ve geceleri ifade eden bir görsel değildir?


Cevap : A Şıkkı


22 ve 23. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


Bir ortaokul öğrencisi olan Mehmet, öğretmeninin de teşviki ile “Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı”na girer. Mehmet sınavdan yüksek bir puan alarak üniversite sınavına kadar burs almaya hak kazanır. Onun başvurusunu yaptığı ve sınava girdiği tarihten sonra dedesi gelirinin bir bölümünü Mehmet’e ve ailesine bağışlar. Mehmet’in ailesi de bu gelişmeden sonra mevcut kazandıkları gelirlerinin bursluluk sınavında belirlenen yıllık üst gelir miktarını aştığını tespit eder. Bunun üzerine Millî Eğitim Bakanlığına ihtiyaçlarının kalmadığını belirten bir dilekçeyle burs iptali için başvururlar. Yetkililerin açıklama bekleyen şaşkın bakışları karşısında Mehmet ve ailesi konuyla ilgili olarak şunları söyler:


22. Mehmet ve ailesinin

I. Devletimizin eğitim desteğinin gerçekten ihtiyacı olan ailelere gitmesini istiyoruz.
II. Devletin burs imkânlarından ortaokul ve lise yerine üniversitede yararlanmak istiyoruz.
III. Devletin bize vereceği bursta muhtaçların hakkı var.
IV. Bu, devletimize ve milletimize karşı sorumluluğumuzun bir gereğidir.

ifadelerinden hangilerini söylemeleri hâlinde metnin konu bütünlüğü sağlanmış olur?


A) Yalnız I B) II ve III C) I, III ve IV D) II, III ve IV

Cevap C) I, III ve IV


23. Bu örnek olayda toplumun birlik ve beraberliğini sağlayan temel değerlerden hangisine değinilmemiştir?


A) Komşu hakkını gözetmek
B) Dürüst olmak
C) Adaletli davranmak
D) Sorumluluk sahibi olmak

Cevap A) Komşu hakkını gözetmek



 

Our Score