6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları


6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65 Cevapları“, namazın farzlarından sünnetlerine kadar her aşamayı detaylandırır. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları”, öğrencilerin etkinlikler üzerinden doğru bilgiye ulaşmasını sağlar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”

“6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, açıklayıcı cevaplarıyla konunun anlaşılmasını kolaylaştırırken, “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-58-59-60-61-62-63-64-65 SDR İpekyolu Yayıncılık”, namazın kılınışını öğrenmek isteyenlere rehberlik eder.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 48-49-50-51-52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65


“De ki: (Rabbinizi) ister Allah diye çağırın, ister Rahman diye çağırın. Hangisiyle çağırırsanız çağırın, nihayet en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da kısma. İkisi arasında bir yol tut.” İsra suresi, 110. ayet.

Soru : Yukarıdaki ayetten namazın kılınışı konusunda nasıl bir sonuç çıkarabiliriz?


Cevap :

Bu ayetten namazın kılınışı ile ilgili şu sonuçlar çıkarılabilir:

  1. Namazda denge gözetilmelidir: Ayette, namazda sesin ne çok yüksek ne de çok alçak olması gerektiği belirtilmiştir. Bu, namazın huşu içinde ve dikkatle kılınmasını, orta bir yol izlenmesini öğütler.
  2. Samimiyet ve tevazu esastır: Allah’a dua ederken veya namaz kılarken abartıya kaçmamak, samimi ve ölçülü olmak önemlidir.
  3. Allah’ın isimleriyle O’na yönelmek: Ayet, Allah’ın en güzel isimlerinin olduğunu hatırlatır ve O’na Rahman veya başka güzel isimleriyle seslenebileceğimizi ifade eder. Bu da Allah’a olan kulluğun derin anlamını ve özgürlüğünü gösterir.
  4. Huşu ve odaklanma: Sesin denetimi, kişinin namazda zihinsel ve ruhsal odaklanmasını sağlar, Allah’a yönelişi güçlendirir.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Soru : Aşağıdaki soruları cevaplandırınız.


1. Öğle namazının dört rekâtlık ilk sünneti ile ikindi namazının sünnetinin kılınışı arasındaki farklılıklar nelerdir? 


Cevap :

  • Niyet: Öğle namazının ilk sünnetine “Niyet ettim Allah rızası için öğle namazının sünnetini kılmaya” diyerek başlanırken, ikindi namazının sünnetine “Niyet ettim Allah rızası için ikindi namazının sünnetini kılmaya” denir.
  • Kılınış Şekli: Öğle namazının ilk sünneti dört rekâtlık bir sünnettir ve her iki rekâtta da oturularak tahiyyat duası okunur (ilk oturuş). İkindi namazının sünneti ise kılınış açısından farklı değildir, ancak daha çok “zevalden sonra kılınan sünnet” olarak bilinir.

2. Akşam namazının üç rekâtlık farzının kılınışıyla vitir namazının kılınışı arasındaki benzerlik ve farklılıklar nelerdir? 


Cevap :

Benzerlikler:

  • Her ikisi de üç rekât olarak kılınır.
  • İlk iki rekâtta Fatiha ve zamm-ı sure okunur.
  • Her iki namazda da ilk oturuş ikinci rekâtta yapılır.

Farklılıklar:

  • Niyet: Akşam namazının farzına “Akşam namazının farzını kılmaya” diye niyet edilirken, vitir namazına “Vitir vacip namazını kılmaya” şeklinde niyet edilir.
  • Üçüncü Rekât: Akşam namazının farzında üçüncü rekât, diğer farz namazlar gibi kılınır. Vitir namazının üçüncü rekâtında ise Fatiha ve zamm-ı sureden sonra eller kaldırılarak kunut duaları okunur.

3. Vakit namazlarında kılınışı birbirinin aynı olan farz ve sünnetler hangileridir? Örnekler veriniz.


Cevap :

İki rekâtlık namazlar: Sabah namazının farzı ile sabah namazının sünneti kılınış açısından aynıdır. Her ikisinde de iki rekât kılınır, Fatiha ve zamm-ı sure okunur.

Dört rekâtlık namazlar: Öğle namazının farzı ile öğle namazının son sünneti kılınış açısından aynıdır. Dört rekâtlık namazlarda Fatiha ve zamm-ı sure okunur, ikinci rekâtta oturulur ve üçüncü ile dördüncü rekâtlar aynı şekilde devam eder.

 


Soru : Yukarıda verilenler dışında namazların kılınışındaki benzerlik ve farklılıklar konusunda sizler de çeşitli sorular belirleyip arkadaşlarınıza yöneltiniz. Böylece namazın kılınışıyla ilgili bilgilerinizi pekiştiriniz.


Cevap :

  • İkindi ve öğle namazının farzlarının kılınışındaki farklar nelerdir?
  • Sabah namazının farzı ile sünneti arasında niyet dışında başka fark var mıdır?
  • Vitir namazında kunut dualarını unutan bir kişi ne yapmalıdır?
  • Akşam ve yatsı namazlarının farzlarının kılınışı neden farklıdır?

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 61 Cevapları


Cemaatle namaz ve camiler

  • İnsanların tanışmasına katkıda bulunur.
  • İnsanların birbiriyle kaynaşmasını sağlar.
  • Sevgi ve saygı duygularını güçlendirir.

Soru : Yukarıdaki şemaya başka neler eklenebilir? Verilen örnekleri de dikkate alarak şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.


Cevap :

Yukarıdaki şemaya şu maddeler eklenebilir:

  • Toplumsal dayanışmayı artırır.
  • Birlik ve beraberlik duygularını güçlendirir.
  • Dini bilgilerin paylaşılmasına ve yayılmasına vesile olur.
  • Kardeşlik bağlarını kuvvetlendirir.
  • İbadet bilincini ve düzenini geliştirir.
  • Sorunların çözümü için fikir alışverişi yapılmasını sağlar.
  • Manevi huzur ve topluluk bilinci kazandırır.
  • Gençlerin dini eğitimi için örnek teşkil eder.

6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 62 Cevapları


Soru : Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı çevrenizde nasıl kutlanmaktadır? Bu bayramlarda toplumda ne gibi etkinlikler yapılmaktadır? Gözlem ve düşüncelerinizi yazınız.


Cevap :

Ramazan Bayramı ve Kurban Bayramı, çevremde büyük bir coşku ve birlik içinde kutlanmaktadır.

Ramazan Bayramı: Bu bayramda insanlar sabah erkenden bayram namazına gider, bayramlaşarak birbirlerinin bayramını kutlarlar. Evlerde büyük bir hazırlık yapılır; tatlılar, börekler ve özel yemekler hazırlanır. Bayramda büyükler ziyaret edilir, çocuklara harçlık verilir ve insanlar sevdiklerine hediye alır. Ayrıca, Ramazan boyunca yapılan yardımların geri dönüşü olan sadaka ve zekâtlar, bayramda dağıtılır.

Kurban Bayramı: Kurban Bayramı, kurbanlıkların kesilmesi, etlerin dağıtılması ve ihtiyaç sahiplerine yardım edilmesiyle kutlanır. Camilerde bayram namazı kılındıktan sonra, insanlar akrabalarını ziyaret eder ve bayramlaşırlar. Aynı zamanda, kurban etleri genellikle aile üyeleri, komşular ve fakirlere dağıtılır. Bayramda dayanışma ve yardımlaşma duygusu güçlüdür.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 63 Cevapları


Soru : Akrostiş tekniğini kullanarak aşağıya bayram konulu bir şiir yazınız. (BAYRAM)


Cevap :

Birlik ve beraberlik, yüce duygudur,
Aile, dostlar bir arada, sevinçle doludur,
Yürekler sevgiyle atar, gözler güler,
Rahmet ve bereket, her tarafta söner,
Aynı sofrada buluşur, gönüller kaynaşır,
Mutluluk ve huzur, bayramda birleşir.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 64 Cevapları


Soru : Cenaze namazı kılındıktan sonra imam, cemaate katılan kişilere “Ölen Müslüman’a haklarınızı helal ediyor musunuz?” diye sorar. Sizce imam bunu niçin yapar? Cemaatten niçin böyle bir istekte bulunur? Arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : İmam, cenaze namazı sonrasında cemaatten bu soruyu sorar çünkü bir kişinin vefatından sonra, o kişinin geride bıraktığı haklar ve borçlar kalabilir. Müslümanlar, aralarındaki kırgınlıkları ve yanlış anlaşılmaları çözmelidir. Bu soruyla, ölen kişinin hakkına riayet edilip edilmediği ve aralarındaki ilişkiyi düzeltme amaçlanır. Cemaatin “helal ediyorum” demesi, ölenin ruhunun huzur içinde olması ve bu dünyadaki yüklerinin hafifletilmesi için bir anlam taşır. Aynı zamanda bu davranış, İslam’daki kardeşlik, birlik ve hoşgörü anlayışının bir yansımasıdır.


6. Sınıf Din Kültürü SDR İpekyolu Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


“Bir kimse evinde güzelce temizlenir de sonra Allah’ın farzlarından birini yerine getirmek için (O’nun) mescitlerinden birine giderse attığı adımlardan biri günahlarını silip yok eder, diğer adımı da onu bir derece yükseltir.” Müslim, Mesacid, 51.

“Kim sabah akşam camiye gidip gelirse Allah Teala, o kimseye cennetteki ikramını hazırlar.” Buhari, Ezan, 37.

Soru : Yukarıdaki hadislerde verilmek istenen mesaj nedir? Arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap : Yukarıdaki hadislerde verilen mesaj, camiye giden ve Allah’ın rızası için namaz kılan kişilerin, hem ruhsal hem de ahlaki olarak ödüllendirileceğidir. Hadislerde, camiye giden kişilere cennette özel ikramlar verileceği ve attıkları her adımın sevap olduğu vurgulanmaktadır. Camiyi düzenli olarak ziyaret etmek, sadece dini sorumluluğun yerine getirilmesi değil, aynı zamanda kişinin manevi dünyasını güçlendiren, ona huzur ve mutluluk veren bir eylemdir. Ayrıca, camiye gitmenin günahları silip, dereceleri yükseltmesi, İslam’da ibadetlerin insanın kalbini temizleyip Allah’a yaklaşmasına olan katkısını gösterir. Bu hadis, camiye düzenli gitmenin, Allah’ın rahmetine ve ödüllerine erişmede önemli bir adım olduğunu belirtmektedir.



 

Our Score