6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-70 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69


6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Kitabı Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69 Cevapları”, öğrencilerin “Namazın Kılınışı” konusunu detaylı şekilde öğrenmelerini sağlar. “Ortaokul 6. Sınıf Din Kültürü Kitabı 2. Ünite Namazın Kılınışı Metni Etkinlik Cevapları”, namazın aşamalarını (tekbir, kıyam, rüku, secde vb.) ve doğru kılınışını açıklar.


“6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-70 MEB Yayınları”

“6. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, etkinliklerin detaylı ve doğru çözümleriyle öğrencilerin bilgilerini pekiştirmelerine yardımcı olur. “6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 59-70 MEB Yayıncılık”, namazın faziletlerini ve uygulama basamaklarını vurgulayarak öğrenimi destekler.


6. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 52-53-54-55-56-57-58-59-60-61-62-63-64-65-66-67-68-69


“… Ruhumun senden İlâhî, şudur ancak emeli:
Değmesin mabedimin göğsüne nâmahrem eli.
Bu ezanlar -ki şehadetleri dinin temeli-
Ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli…”

(Mehmet Âkif ERSOY)

Soru : Mehmet Âkif Ersoy, İstiklâl Marşı’ndaki bu dizelerle ezanın hangi yönünü vurgulamıştır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Cevap : Mehmet Âkif Ersoy, bu dizelerde ezanın İslam dinindeki merkezi rolünü ve bağımsızlıkla olan bağını vurgulamaktadır. Ezanın, Müslümanların imanını, birliğini ve Allah’a olan bağlılığını simgeleyen bir çağrı olduğunu ifade etmektedir. “Değmesin mabedimin göğsüne nâmahrem eli” ifadesiyle, vatanın ve mabedlerin kutsallığının korunması gerektiğini, yabancı ellerin bu değerlere müdahale etmemesi gerektiğini dile getirir.

Ezanın “ebedî yurdumun üstünde benim inlemeli” mısraında ise, özgür bir şekilde okunan ezanın bağımsızlığın ve manevi diriliğin sembolü olduğunu vurgular. Bu düşünce, ezanın sadece bir ibadet çağrısı değil, aynı zamanda Müslüman milletlerin bağımsızlık ve özgürlük sembolü olduğunu ifade eder.


6. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları


Soru : Aşağıdaki kutucuklarda namazın kılınışıyla ilgili bazı kavramlara yer verilmiştir. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını ilgili boşluklara yazınız (Aynı kutucuğu birden fazla soru için kullanabilirsiniz.)


1. Akşam namazının üçüncü rekâtını kılarken kutucuklarda verilenlerden hangileri sırasıyla yerine getirilmelidir? 


Cevap : 1, 8, 12, 4, 11 ,10,7, 5, 3


2. Vitir namazının üçüncü rekâtını kılarken kutucuklarda verilenlerden hangileri sırasıyla yerine getirilmelidir?


Cevap : 1, 8, 6, 9, 12, 4, 11, 10, 7, 5, 3


3. İkindi namazının sünnetinin ikinci rekâtını kılarken kutucuklarda verilenlerden hangileri sırasıyla yerine getirilmelidir?


Cevap : 1, 8, 6, 12, 4, 2, 10, 7



 

Our Score