6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84-85-86-87 MEB Yayınları
Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvetin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 84, 85, 86, 87
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Kuvvetin Özellikleri Metni Etkinlik Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 84-85-86-87
Bugün amcamlarla birlikte hayvanat bahçesine gittik ve orada harika bir gün geçirdim. Birçoğunu ilk kez gördüğüm hayvanlarla ilgili bir sürü bilgi edindim. Sonunda gezmekten yorgun düşüp eve dönmeye karar verdik. Babam arabayı çalıştırmayı denedi. O da ne!
Arabamız çalışmıyordu. Babam, arabayı iterek çalıştırabileceğimizi söyledi. Amcam ve ben arabanın arkasına geçtik ve arabayı itmeye başladık ama yerinden bile oynatamadık. Babam amcama sürücü koltuğuna geçmesini söyledi, bu kez babamla birlikte itmeye çalışacaktık. Babamın komutuyla arabayı itmeye başladık. Araba hareket etti, bu sırada da amcam arabayı çalıştırdı. Böylece yeniden yola çıkabildik.
Soru : Arabanın camından kayıp giden görüntüler eşliğinde aklımdan da pek çok soru geçiyordu: Neden arabayı amcamla itemediğimiz hâlde babamla itebilmiştik? Babamla ikimiz değil de bizden daha güçlü biri, arabayı tek başına itebilir miydi? Bu soruları öğretmenime sormayı düşünürken uyuyakalmışım.
Cevap :
Arabanın camından kayıp giden görüntüler eşliğinde aklımdan da pek çok soru geçiyordu: Neden arabayı amcamla itemediğimiz hâlde babamla itebilmenin nedir ; arabanın hareket etmesi için gerekli kuvvetin sağlanmasından kaynaklanmaktadır.
Bizden kuvvetli biri arabayı rahat bir şekilde hareket ettirebilir.
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
KUVVETTEN ÇİZİME, ÇİZİMDEN KUVVETE
Aşağıda A, B, C ve D kuvvetleri ile ilgili birim kare ile bölmelendirilmiş bir alan ve tablo verilmiştir (Bölmelendirilmiş alanda her bir bölme 2 N kabul edilecektir.).
Soru : • Tabloda özellikleri verilen A ve B kuvvetlerini görselde bölmelendirilmiş alana çizelim.
• Görselde çizimi verilen C ve D kuvvetlerinin özelliklerini tabloya yazalım.
Cevap :
6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 87 Cevapları
YAPALIM ÖĞRENELİM KUVVETİN ÖLÇÜLMESİ
NELER LAZIM?
Dinamometre, ip, kitap, kalemlik, kalemler.
HAYDİ BAŞLAYALIM
• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.
• Her gruba birer kitap, kalemlik, dinamometre ve çok sayıda kalem verelim.
• Masanın üzerine içi dolu kalemliği koyarak dinamometrenin kancasını kalemliğe bağladığımız ipe tutturalım.
• Görseldeki gibi kalemliği harekete geçirebilecek büyüklükte, doğu-batı ya da kuzey-güney doğrultusunda ve seçtiğimiz bir yönde kuvvet uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu aşağıdaki tabloya yazalım.
• Görseldeki gibi çevresine ip doladığımız kitabı masanın üzerine koyalım. Dinamometrenin kancasını ipe tutturalım. Kitabı harekete geçirebilecek büyüklükte, doğu-batı ya da kuzey-güney doğrultusunda ve seçtiğimiz bir yönde kuvvet uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu aşağıdaki tabloya yazalım.
• Her iki durumda da uyguladığımız kuvvetleri bölmeli kısma çizelim (Çizimlerimiz her bölmeye 1 N gelecek şekilde olmalıdır.
DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM
Soru : Kalemlik ve kitabı harekete geçirebilmek için uyguladığınız kuvvetlerin büyüklükleri farklı mı? Nedenini açıklayınız.
Cevap :
Kalemlik ve kitabı harekete geçirebilmek için uyguladığınız kuvvetlerin büyüklükleri farklıdır.
Kitap daha ağır olduğundan, onu hareket ettirebilmek için kalemliğe göre daha fazla kuvvet uygulamak gereklidir.