6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 88-89 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bileşke (Net) Kuvvet Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 88, 89


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Bileşke (Net) Kuvvet Metni Etkinlik Cevapları



6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 88-89


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM BİLEŞKE KUVVETİ BULMA


NELER LAZIM?

İki adet dinamometre, kutu, küçük taşlar, ip.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Sınıfımızda 3-4 kişilik gruplar oluşturalım.
• Her gruba birer kutu, ikişer dinamometre ve taş parçaları verelim. Grupların taşları kutuya bırakmasını sağlayalım.
• Dinamometrelerin kancalarını ip yardımıyla görseldeki gibi kutunun aynı tarafına tutturalım. İki dinamometreyi yatay düzlemde, aynı anda ve aynı yönde çekelim. Kutuyu harekete geçirebilecek büyüklükte aynı doğrultu ve aynı yönde kuvvetler uygulayalım. Ölçüm sonucumuzu not edelim.
• Aynı işlemi görselde olduğu gibi tek dinamometre kullanarak tekrarlayalım. Ölçümümüzü tekrar not edelim.
• Her iki durumda da uygulanan kuvvetleri bölmeli kısma ayrı ayrı çizerek bu kuvvetlerin büyüklüklerini ve yönlerini
karşılaştıralım (Çizimlerimiz her bölmeye 1 N gelecek şekilde olabilir.).
Not: Kutuya uyguladığımız kuvvetlerin dinamometreyi bozacak kadar fazla olmamasına dikkat edelim.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


Soru : Kutunun hareket etmesi için iki dinamometre kullandığınızda ulaştığınız değerlerin toplamı ile tek dinamometre kullandığınızda ulaştığınız değer arasında nasıl bir ilişki vardır? Açıklayınız.


Cevap :

2 tane dinamometre kullandığımızda ulaştığımız kuvvet değerlerinin toplamı, tek dinamometre ulaştığımız  da ulaşılan kuvvet değeri ile aynı olması gerekmektedir.

İşte bu nedenle kuvvetin vektörel bir büyüklük olduğunu ve aynı yönde uygulanan kuvvetlerin toplamının, tek bir kuvvet ile aynı etkiyi yarattığını gösterir.



 

Our Score