6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yol-Zaman ve Sürat-Zaman Grafikleri Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 96, 97, 98, 99


6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Yol-Zaman ve Sürat-Zaman Grafikleri Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99 MEB Yayınları Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 96-97-98-99


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları


YAPALIM ÖĞRENELİM SÜRATLERİN KARŞILAŞTIRILMASI


NELER LAZIM?

Metre, kronometre, tebeşir.

HAYDİ BAŞLAYALIM 

• Beşer kişilik gruplar oluşturalım.
• Okul bahçemizde 50 metrelik mesafeyi ölçerek başlangıç ve bitiş noktalarını tebeşirle çizelim.
• Her bir grup sırayla başlangıç noktasına yan yana sıralansın.
• Öğretmenimizin komutuyla aynı anda bitiş noktasına koşmaya başlayalım.
• Bitiş noktasında bekleyen arkadaşımız her grubun birincisinin ne kadar sürede oraya ulaştığını ölçerek not etsin.
• Sınıfa döndüğümüzde arkadaşımızın ölçtüğü değerleri aşağıdaki tabloya yazalım.

DÜŞÜNÜP DEĞERLENDİRELİM 


1. Grup birincilerini neye göre belirlediniz? 


Cevap :

İlk olarak bitiş çizgisine ulaşan olarak birincileri belirledik.


2. Aynı mesafeyi koşmanıza rağmen neden farklı sürelerde yarışı tamamlayabildiniz?


Cevap :

Kondisyon, hız, dayanıklık ve güç ile ilgili olarak farklı sürelerde tamamlamışlardır.


3. Hangi arkadaşınızın sürati en fazlaydı? Bunu nasıl anladınız?


Cevap :

Sürati fazla olan ve güçlü olan arkadaşımız bitiş çizgisine en yakın süre içerisinde ulaşan arkadaşımızdır.


6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları


TABLOLARI DOLDURALIM, GRAFİKLERİ ÇİZELİM


Aşağıdaki görsellerde, uçak ve kamyonun hareketi A ve K noktalarından itibaren birer saat ara ile gösterilmiştir. 

Soru : Buna göre her iki araç için yol, zaman ve sürat verilerini tespit edip aşağıdaki tablolara yazalım. Tablolardaki verilerden hareketle yol-zaman ve sürat-zaman grafiklerini çizelim. 


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları”

6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları


KENDİNİ DEĞERLENDİR-2


1. Aşağıda doğrusal yol boyunca ilerleyen araçlara ait görseller verilmiştir. Başlangıçta yan yana olan otomobil ve motosiklet sabit süratle hareket etmektedir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Bir saat sonra hangi araç daha fazla yol alır?


Cevap : Otomobil daha fazla yol alır.


b. İki saatin sonunda araçların aralarındaki mesafe kaç km olur?


Cevap : Aralarındaki mesafe 80 km olur.


2. Aralarında 60 km mesafe olan beyaz ve mavi renkli araçlar sabit süratle birbirlerine doğru görseldeki gibi yaklaşmaktadır. Araçlar, verilen konumlarından 1 saat sonra A noktasında karşılaşır. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


a. Hangi aracın sürati daha fazladır? 


Cevap : Beyaz kamyonun sürati daha fazladır.


b. Aynı mesafeyi hangi araç, daha uzun sürede tamamlar? 


Cevap : Aynı mesafeyi mavi kamyon daha uzun sürede tamamlar.


c. Birim zamanda hangi araç, daha fazla yol almıştır? 


Cevap : Birim zamanda beyaz kamyon daha fazla yol almıştır.


3. Bir aracın hareketi sırasında ölçülen yol ve zaman verileri kullanılarak aşağıdaki grafik çizilmiştir. Buna göre aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Aracın 5, 10 ve 15. saniyelerdeki süratleri kaç m/sn. olur?


Cevap : Aracın 5, 10 ve 15. saniyelerdeki süratleri 30 m/sn. olur.


2. Aracın grafikte verilen hareketi sırasındaki sürati hakkında neler söylersiniz?


Cevap : Araç grafikteki hareketi sırasında sabit süratli hareket yapmıştır.


3. Araç, yol-zaman grafiğinden ulaşılan sürati ile üç saniyede ne kadar yol alabilir? 


Cevap : 3 saniyede 90 m yol alır.


4. Aracın sürat-zaman grafiğini çiziniz. 


Cevap :

“6. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 99 Cevapları”


 

Our Score