6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 97-98 ADIM ADIM YAYINCILIK
Ortaokul 6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sürat Nedir? Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 97, 98
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı 1. Bölüm Ölçme ve Değerlendirme Çalışmaları Cevapları
6. Sınıf Fen Bilimleri Kitabı Sayfa 97-98
6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 97 Cevapları
Soru : Bir koşu yarışmasında aynı anda harekete başlayan atletler, farklı zamanlarda bitiş noktasına ulaşır. Sizce bu durumun sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Bu durumun sebebi, atletlerin fiziksel yeteneklerinin, hızlarının ve dayanıklılıklarının farklı olmasıdır. Her atletin koşma yeteneği, antrenman seviyesi, kondisyonu ve yarış sırasındaki performansı farklılık gösterir. Bu nedenle, aynı anda başlamalarına rağmen, bitiş noktasına ulaşma süreleri farklı olur.
Soru : Yasin’in evinin okula uzaklığı, Ahmet’in evinin okula uzaklığından daha fazladır. Buna rağmen her ikisi de okula yürüyerek aynı sürede gitmektedir. Sizce bu durumun sebebi nedir? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Yasin’in evinin okula uzaklığı Ahmet’in evinin okula uzaklığından daha fazla olmasına raÄŸmen, her ikisi de okula yürüyerek aynı sürede gidiyorsa, bu durumun birkaç olası sebebi olabilir:
- Yürüyüş Hızları Farklıdır: Yasin, Ahmet’ten daha hızlı yürüyor olabilir. Bu durumda, daha uzun mesafeyi daha kısa sürede kat edebilir.
- Kestirme Yol Kullanımı: Yasin, okula giderken daha kısa bir yol veya kestirme bir güzergah kullanıyor olabilir, bu da onun mesafeyi daha hızlı kat etmesini sağlar.
- Farklı Başlangıç Zamanları: İkisi de farklı zamanlarda evden çıkıyor olabilir ve sonuç olarak aynı sürede okula ulaşıyor olabilirler.
- Yol KoÅŸulları: Yasin’in yolu daha az engel içeren, daha düz veya daha az kalabalık olabilir. Bu da onun mesafeyi daha hızlı geçmesini saÄŸlar.
Bu faktörlerden biri veya birkaçı, Yasin’in ve Ahmet’in okula aynı sürede varmalarını açıklayabilir.
6. Sınıf Fen Bilimleri ADIM ADIM YAYINCILIK Ders Kitabı Sayfa 98 Cevapları
KÄ°M DAHA SÃœRATLÄ°, GÖZLEMLEYELÄ°MÂ
Gerekli Malzemeler: En az 5 m’lik mezura, kronometre, tebeşir.
Uygulama Aşamaları
1. Okul bahçesinde 100 m’lik mesafeler belirleyiniz. Mesafelerin başlangıç ve bitiş noktasını tebeşirle çiziniz.
2. Astım, solunum ve kalp yetmezliği gibi sağlık sorunları olmayan gönüllü dört öğrenci seçiniz. Bu
öğrencilerin isimlerini aşağıdaki tabloya yazınız.
3. Öğrencilerin 100 m’lik mesafeyi koşmalarını isteyiniz. Onların bu mesafeyi koşma sürelerini
kronometre ile ölçünüz. Öğrencilerin aldığı yolu ve bu yolu aldıkları süreyi aşağıdaki tabloya yazınız.
Soru : • Hangi öğrencinin sürati daha fazladır? Bu sonuca nasıl vardınız?
Cevap :
Öğrenci 1’in sürati daha fazladır. Bu sonuca, 100 metrelik mesafeyi en kısa sürede tamamladığı için vardık.