6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları

Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34


6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34 Cevapları” ile ilgili olan Ortaokul 6. Sınıf Türkçe Kitabı Ben Neşet Ertaş Metni Etkinlik Cevapları, ünlü halk ozanı Neşet Ertaş’ın hayatı ve müziğine odaklanmaktadır. Bu etkinlikler, öğrencilerin Neşet Ertaş’ın Türk halk müziğine olan katkılarını anlamalarına yardımcı olurken, müzik ve kültür arasındaki bağlantıyı keşfetmelerini de sağlar.


“6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları”

Ayrıca, Forum MEB 6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, öğrencilerin 6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34 MEB Yayınları arasındaki sorulara yanıt vererek, okuma ve anlama becerilerini geliştirmelerine destek olur. Bu metinler ve etkinlikler sayesinde öğrenciler, dil bilgisi konularında da pratik yapma imkânı bulurlar.


6. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 24-31-32-33-34


HAZIRLIK


1. “Türküler, duygularımızın tercümanıdır.” diyen biri sizce bu düşüncesinde haklı
mıdır? Düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa  Cevap :

Evet, türkülerin duygularımızı yansıttığını düşünüyorum. Türküler, halkın sevinçlerini, hüzünlerini ve özlemlerini ifade eder. Bu yüzden türkülerin, insanların duygularını en iyi anlatan sanat formlarından biri olduğunu söyleyebiliriz.

Uzun  Cevap :

“Türküler, duygularımızın tercümanıdır” ifadesi son derece doğru bir tespittir. Türküler, halkın yaşadığı acıları, mutlulukları, ayrılıkları ve özlemleri anlatan halk ezgileridir. Özellikle Anadolu’nun köklü kültüründen beslenen türküler, insanların gündelik hayatındaki deneyimleri en yalın haliyle dile getirir.

Aşk, sevda, gurbet, vatan sevgisi gibi temalar türkülerde sıkça yer alır. Bu yüzden, türkü dinlerken insanların kendi duygularını bulması oldukça doğal. Türküler sayesinde insanlar duygusal bir bağ kurarak, kendi iç dünyalarını ve duygularını daha net bir şekilde ifade edebilir.


2. Çok sevdiğiniz bir türkü var mı? Varsa nedeniyle birlikte açıklayınız.


Kısa  Cevap :

Evet, çok sevdiğim bir türkü var: “Çanakkale Türküsü.” Bu türküyü özellikle sevmemin nedeni, Çanakkale Savaşı’ndaki kahramanlıkları ve fedakarlıkları çok etkili bir şekilde anlatmasıdır. Her dinlediğimde, şehitlerin cesareti ve vatan sevgisi gözümde canlanır.

Türkü, sadece bir savaş anlatımı değil, aynı zamanda büyük bir milletin direnme gücünün ve bağımsızlık mücadelesinin sembolüdür. Müzik ve sözler o kadar duygusal ki, insanı derinden etkiliyor. Bu türkü, hem tarihi bir anıyı yaşatıyor hem de ulusal birliğin ve beraberliğin ne kadar önemli olduğunu hatırlatıyor.

Uzun  Cevap :

Evet, çok sevdiğim bir türkü var: “Uzun İnce Bir Yoldayım.” Bu türkü, hayatın yolculuğunu ve insanın yaşadığı zorlukları çok anlamlı bir şekilde ifade ediyor.

Her dinlediğimde hayatın geçiciliğini, karşılaştığımız zorlukları ve bu yolculukta her anın kıymetini bilmemiz gerektiğini hatırlatıyor. Türkünün hem melodisi hem de sözleri insanı derinden etkileyen bir özelliğe sahip. Bu nedenle benim için çok özel bir yeri var.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


1. ETKİNLİK 


Soru : Metinde anlamını bilmediğiniz sözcük ve sözcük grupları ile bunların tahmin ettiğiniz anlamlarını yazınız. Ardından bu sözcüklerin anlamlarını TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten öğrenerek tablodaki ilgili yere yazınız.


Cevap :

  • Horasan göçeri: Horasan’dan göç eden bir grup.
    Sözlük Anlamı: Horasan bölgesinden göç eden ve göçebe yaşam süren Türkmen toplulukları.
  • Abdallık Geleneği: Halk ozanlığına benzer bir gelenek.
    Sözlük Anlamı: Anadolu’da halk ozanları tarafından sürdürülen bir kültürel ve dinsel gelenek.
  • Gönüller yapmak: İnsanların sevgisini kazanmak.
    Sözlük Anlamı: İnsanları mutlu etmek, kalplerde sevgi ve saygı kazanmak.
  • Sazım sözüm hep doğruyu söyledi: Hep doğruları dile getirmek.
    Sözlük Anlamı: Çalgısıyla ve söylediği sözlerle daima doğruyu ifade etmek.
  • Tezene: Bağlama çalmak için kullanılan araç.
    Sözlük Anlamı: Bağlama veya saz gibi telli çalgıları çalmak için kullanılan küçük mızrap veya pena.
  • Birlik köprüsü: Birlik sağlayan bir bağ.
    Sözlük Anlamı: İnsanlar arasında birlik ve beraberlik sağlayan manevi bir bağ.

2. ETKİNLİK 


Soru : Metinle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.


1. Neşet Ertaş ne zaman, nerede dünyaya gelmiştir?


Cevap : Neşet Ertaş, 1938 yılında Kırşehir’in Çiçekdağı ilçesine bağlı Kırtıllar köyünde dünyaya gelmiştir.


2. Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı nedir?


Cevap : Muharrem Ertaş’ın en büyük amacı, Türk Halk Müziği ve Türkmen kültürünü gelecek kuşaklara aktarmaktır.


3. Neşet Ertaş, müzikteki başarısını neye bağlamıştır?


Cevap : Neşet Ertaş, müzikteki başarısını, türkülerini ün, para, mevki gibi kaygılar gütmeden, yüreğinden geldiği gibi söylemesine bağlamıştır.


4. Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması neden önemlidir?


Cevap : Türkülerimizin gelecek kuşaklara aktarılması önemlidir çünkü türkülerimiz, milletimizin tarihini, kültürünü, duygu ve düşüncelerini yansıtır. Bu değerlerin gelecek nesillere aktarılması, milletimizin kimliğinin korunması açısından gereklidir.


5. Metinden öğrendiklerinizden hareketle, Neşet Ertaş’ı üç sözcükle anlatmanız istenseydi neler söylerdiniz?


Cevap : Alçakgönüllü, halk ozanı, kültür elçisi.


3. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki metinde bazı sözcükler koyu yazılmıştır. Bu sözcüklerden hangileri sayı bakımından tek bir varlığı, hangileri birden çok varlığı karşılamaktadır? Belirleyerek ilgili kutuya yazınız.

Türkülerimizi bilmeyen, yüce milletimizin tarihini, millî kimliğini, duygu ve düşüncelerini de bilemez. Halkını anlayamaz. Milletimizin zengin kültürü ve gelenekleri, türkülerimizle yaşar. Bir milleti var eden, o milletin kültürel değerleridir. Müzik ise bir kültürün en büyük gücüdür. Bu yüzden türkülerimizin yaşatılması, gelecek kuşaklara aktarılması çok önemli.


Cevap :

 

Tek bir varlığı karşılayanlar: milletimizin, tarihini, kimliğini, kültürü, gücü, milleti.

Birden çok varlığı karşılayanlar: türkülerimizi, düşüncelerini, gelenekleri, değerleridir, kuşaklara.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


Soru : Aşağıdaki cümlelerde yer alan “-ler, -lar” çoğul ekinin cümleye kattığı anlamları karşılarına yazınız.


Cevap :

• Bu millet nice Kemaller nice Fatihler yetiştirmiştir. (Çok)
• Otuz yaşlarında ya vardı ya yoktu. (Belirsiz)
• Finlandiyalılar eğitim alanında çok ilerlemiş. (Çok)
• Bayramda teyzemler bize gelecek. (Çok)
• Mutfakta dağlar kadar bulaşık birikmiş. (Çok)


4. ETKİNLİK 


Soru : Aşağıdaki cümlelerde bulunan her boşluğa, verilen eklerden uygun olanı yazınız.


Cevap :

• Akşam salon -da kardeşimle temizledik.
• Deniz -e sakın çöp atmayın, hayvanlar zarar görüyor.
• Avludaki kedi -ye sütle besledim.
• Kolundaki sepet -te bir sürü elma var.
• Ağabeyim bugün Ankara’ -dan dönecek.
• Sınıf -da kimseyi bulamadım.
• Ayşe’yi bugün evin -den aldık.
• Kenan bayramda Van’ -a gidecekmiş.


Soru : Boşluklara yazdığınız eklerin cümleye kattığı anlamları açıklayınız.


Cevap :

  • -da: Yer belirtir. (Örneğin: salon da)
  • -e: Hedefi gösterir. (Örneğin: deniz e)
  • -ye: Hedefi gösterir. (Örneğin: kedi ye)
  • -te: Yer belirtir. (Örneğin: sepet te)
  • -dan: Çıkış noktasını belirtir. (Örneğin: Ankara dan)
  • -da: Yer belirtir. (Örneğin: sınıf da)
  • -den: Kaynağı gösterir. (Örneğin: evin den)
  • -a: Hedefi gösterir. (Örneğin: Van a)

6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


5. ETKİNLİK 


Soru : Emine, Nazlı, Onur, Ali ve Öykü bağlama, davul ve keman kursuna gidecektir. Kimin hangi kursa gideceği ile ilgili bilgileri okuyunuz.


Cevap :

Her öğrenci sadece bir kursa gidecektir.
Onur ve Öykü aynı kursa gidecektir.
Bağlama kursuna üç öğrenci gidecektir.
Onur ve Ali farklı kurslara gidecektir.
Davul kursuna sadece Nazlı gidecektir.
Emine ve Nazlı farklı kurslara gidecektir.
Öykü ne davul ne keman kursuna gidecektir.


Soru : Verilen bilgilere göre, aşağıdaki bilgilerden doğru olanların sonuna “D”, yanlış olanların sonuna “Y” yazınız.


Cevap :

• Emine bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Ali keman kursuna gidecektir. (Doğru)
• Öykü keman kursuna gidecektir. (Yanlış)
• Emine ve Onur aynı kursa gidecektir. (Yanlış)
• Ali bağlama kursuna gidecektir. (Yanlış)


6. ETKİNLİK 


Soru : Öğrendiğiniz türkü hikâyesini sınıfta arkadaşlarınıza anlatınız.


Cevap :

Çanakkale Türküsü, Türk milletinin Çanakkale Savaşı sırasında gösterdiği kahramanlıkları ve fedakarlıkları anlatan duygusal bir eserdir.

Türkü, cephedeki askerlerin cesaretini ve ailelerine duydukları özlemi dile getirir. Özellikle, annelerin çocuklarına olan sevgisi ve vatan için yapılan fedakarlıklar ön plana çıkar.

Bu türkü, Türk milletinin birlik ve beraberliğini simgeler; dinleyenlere vatan sevgisi aşılar ve milli bilinç oluşturur. Her dinlendiğinde, geçmişte yaşananları hatırlatır ve güçlü duygular uyandırır.


7. ETKİNLİK 


Soru : Defterinize, “millî kültürümüz ve müzik” konulu bilgilendirici bir metin yazınız. Metninize uygun bir başlık bulunuz. Metninizi yazdıktan sonra gözden geçiriniz. Gerek görüyorsanız düzenleyiniz. Metninizi sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz.


Kısa Cevap :

Başlık: Millî Kültürümüzde Müziğin Yeri

Millî kültürümüz, geçmişten gelen değerlerimizin ve geleneklerimizin birleşimidir. Müziğimiz, bu kültürün önemli bir parçasını oluşturur. Türküler, halkın duygularını ve yaşamını yansıtan güçlü anlatımlardır. Örneğin, “Çanakkale Türküsü” gibi eserler, tarihi olayları ve kahramanlıkları dile getirir.

Müzik, toplumsal birlikteliği güçlendirirken, gelenekleri de yaşatır. Düğünler, bayramlar ve diğer etkinliklerde müzik, kutlamaların vazgeçilmezidir. Bu nedenle, millî müziğimizi korumak ve gelecek nesillere aktarmak büyük önem taşır. Müziğimiz, kültürel kimliğimizin bir ifadesidir ve ona sahip çıkmalıyız.

Uzun Cevap :

Başlık: Millî Kültürümüzde Müziğin Önemi

Millî kültürümüz, tarihimizin, değerlerimizin ve geleneklerimizin bir yansımasıdır. Bu kültürün önemli bir parçası da müziktir. Müzik, insanların duygu ve düşüncelerini ifade etmenin yanı sıra toplumsal birlik ve beraberliği de güçlendirir.

Türk müziği, zengin melodileri ve ritimleriyle dikkat çeker. Türkülerimiz, halkın yaşamını, sevinçlerini ve acılarını dile getirir. Örneğin, “Çanakkale Türküsü,” savaş döneminin kahramanlıklarını anlatırken dinleyeni derinden etkiler.

Sonuç olarak, müzik, millî kültürümüzün temel taşlarından biridir. Onu korumak ve yaşatmak, kültürel kimliğimizi gelecek nesillere aktarmak açısından büyük önem taşır. Her birey, kendi müzikal mirasına sahip çıkmalı ve bu mirası zenginleştirerek gelecek kuşaklara iletmelidir.


 GELECEK DERSE HAZIRLIK


Soru : 8. etkinlikte kullanmak üzere boya kalemleri ve A3 ebadında çizgisiz birkaç tane kâğıt getiriniz.


Cevap : Gelecek ders için istenenleri getirmeyi unutmayınız.


6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları


 HAZIRLIK


Soru : Hangi görselin ülkemizdeki hangi tarihî veya turistik yere ait olduğunu biliyor musunuz? Çerçeve içinden seçerek ilgili görselin altına yazınız.


Cevap :

“6. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 34 Cevapları”

Soru : “Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, niçin böyle düşünüyor olabilir? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

“Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, Türkiye’nin doğal güzelliklerini, tarihi zenginliklerini, kültürel çeşitliliğini ve misafirperver insanlarını öne çıkararak bu şekilde düşünüyor olabilir. Türkiye, deniz, dağ, orman gibi çeşitli doğal güzelliklere sahip olduğu için bu ifadenin arkasında yatan düşünceler arasında yer alabilir.

Uzun Cevap :

“Türkiye, dünyadaki cennettir.” diyen biri, Türkiye’nin doğal güzellikleri, tarihi ve kültürel zenginlikleri nedeniyle bu düşünceye sahip olabilir. Ülke, Kapadokya’nın peri bacaları, Pamukkale’nin travertenleri ve Ege ile Akdeniz’in güzel plajları gibi birçok eşsiz doğal güzellik sunar.

Tarihi yapılar, Efes, Hattuşaş ve Göbekli Tepe gibi alanlarla doludur ve bu zenginlikler Türkiye’yi turizm açısından cazip kılar. Ayrıca, farklı etnik kökenler, dinler ve gelenekler bir arada yaşamakta ve zengin bir kültürel mozaik oluşturmaktadır. Türk toplumunun misafirperverliği de, ziyaretçilerin kendilerini evlerinde hissetmelerini sağlar.

Sonuç olarak, doğal güzellikler, tarihi zenginlikler ve kültürel çeşitlilik, Türkiye’yi eşsiz kılar ve bu yüzden “Türkiye, dünyadaki cennettir.” düşüncesi ortaya çıkar.



 

Our Score