7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Kitabı Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Gün Yayıncılık Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Cevapları Sayfa 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71
Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Cevapları
7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Sayfa 60-61-62-63-64-65-66-67-68-69-70-71
Soru : Güzel ahlaklı bir insan hangi özelliklere sahip olmalıdır?
Kısa Cevap : “Güzel ahlaklı bir insan hangi özelliklere sahip olmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.
Uzun Cevap :
Güzel ahlaklı bir insanın en önemli özellikleri arasında adil olması, güler yüzlü olması, iyiliksever olması, yardımsever olması ,olayları hoşgörü ile karşılaması, kendinden özür dilendiği zaman affedilmesi, bir hata yaptığı zaman özür dilemesi, hatalarından ders çıkarabilme özelliğinin olması, sevdiklerini arayıp sorarak vefa göstermesi, sevgi ve saygı dolu olması, temizliğine dikkat etmesi ve çalışkan olup üretken olma özelliklerine sahip olmalıdır.
Güzel ahlaklı insanlar çevrelerinde sevilen insanlar olup üzel ahlaklı insanların oluşturmuş olduğu bir toplumda huzur ve saygı ortamı vardır.
7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Sayfa 61 Cevapları
Soru : Aşağıya, güzel ahlaklı insana yakışan davranışlardan birini ifade eden bir resim çiziniz.
Uzun Cevap :
7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Sayfa 63 Cevapları
Soru : Verilen örnekleri de dikkate alarak yukarıdaki şemada boş bırakılan yerleri doldurunuz.
Cevap :
Doğruluğu ve dürüstlüğü ilke edinen insan
- kimseyi aldatmamalıdır.
- hiçbir zaman yalan söylememelidir.
- . yalan içeren şakalar yapmamalıdır.
- . Adaletten ayrılmamalıdır
- . Yalan söyleyenlerle arkadaşlık etmemelidir
- . yalancı şahitlik yapmamalıdır
7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Sayfa 65 Cevapları
Allah’ın elçisi Hz. Muhammed (s.a.v.) bir yolculuktan dönerken sahabilerden biri olan Hz. Cabir (r.a.) ile konuşmaktadır. Bu konuşma sırasında Cabir’in (r.a.) yeni evlendiğini ve borçlu olduğunu öğrenir. Cabir (r.a.), Hz. Peygamber’e (s.a.v.), sadece bir devesi olduğunu söyler.
Hz. Peygamber (s.a.v.), Cabir’e (r.a.) yardım etmek istemektedir. Konuşma sırasında ona, devesini çok beğendiğini söyler. Bu deveyi kendisine satıp satmayacağını sorar. Cabir (r.a.) de Hz. Peygamber’e (s.a.v.), Medine’ye kadar deveye binmek şartıyla satabileceğini ifade eder. Yolculuk bitip Medine’ye varınca Hz. Cabir (r.a.) yolda yaptıkları konuşma gereğince deveyi teslim etmek için Hz. Muhammed’in (s.a.v.) yanına gider. Fakat hiç beklemediği bir durumla karşılaşır. Hz. Peygamber (s.a.v.), yaptıkları anlaşma gereğince devenin parasını öder fakat deveyi almaz. Bu deveyi Cabir’e (r.a.) düğün hediyesi olarak verir. (Buhârî, Cihad, 49.)
Soru : Yukarıdaki olay, başkalarına maddi yardımda bulunmanın önemi konusunda nasıl bir mesaj içermektedir? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap :
Yukarıdaki olay, başkalarına yardımına maddi yardımda bulunmanın önemi konusunda bizlere insanları incitmeyecek şekilde yardım etmeyi ve insanların durumunu sorarak onların zor durumda olup olmadığını anlayabilmeyi ve bunu onu kırmadan yapabilmenin yollarını göstermektedir.
Soru : Hz. Peygamber (s.a.v.) insanlara yardım ederken nelere dikkat etmiş, nasıl bir incelik göstermiştir? Yorumlayınız.
Uzun Cevap :
Peygamber efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem birine yardım edeceği zaman onun halini sorar ihtiyacını öğrenir ve kibar bir yolunu bularak ona onu incitmeyecek şekilde yardım ederdi.
Etmiş olduğu bu yardım onun ihtiyacını görebilecek kadar çok olmasına ve bazı zamanlar elinde olanın tamamını ve en güzelini vererek yapmış olduğu iyiliğin tam yerinde olmasına dikkat ederdi.
Bazı hadis-i şeriflerde ve Peygamber efendimizin hayatının anlatıldığı siyer kitaplarına bakıldığı zaman fakir biri geldiğinde bazen elindekinin tamamının veya elindekinin en güzelini verdiği geçmektedir.
7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Sayfa 67 Cevapları
Soru : Yukarıdaki şemayı inceleyiniz. Bu şemayı adaletli olmanın önemi ve adaletsizliğin yol açacağı sorunlar açısından sınıfınızda değerlendiriniz.
Cevap :
Yukarıdaki şemayı incelediğim zaman, bu şemayı adaletli olmanın önemi hakkında adaletin Güven, eşitlik, mutluluk, Barış, huzur ve hukukun üstünlüğü olduğunu, adaletsizliğinse zulüm, kargaşa, haksızlık, huzursuzluk ve nefret olduğu sonucunu çıkarmaktayım.
7. Sınıf Din Kültürü Gün Yayıncılık Sayfa 71 Cevapları
Bastığın yerleri “toprak!” diyerek geçme, tanı:
Düşün altındaki binlerce kefensiz yatanı.
Sen şehit oğlusun, incitme, yazıktır, atanı:
Verme, dünyaları alsan da, bu cennet vatanı.
Kim bu cennet vatanın uğruna olmaz ki feda?
Şühedâ fışkıracak toprağı sıksan, şühedâ!
Cânı, cânânı, bütün varımı alsın da Huda,
Etmesin tek vatanımdan beni dünyada cüdâ.
Mehmet Âkif ERSOY
cüda: Uzak kalmış olan.
Huda: Allah.
şüheda: Şehitler.
Soru : İstiklal Marşımızın yukarıdaki dörtlüklerinde vatan sevgisiyle ilgili ne gibi vurgular yer almaktadır? Arkadaşlarınızla konuşunuz.
Uzun Cevap :
İstiklal Marşı’mızın yukarıdaki dörtlüklerine baktığımız zaman vatan sevgisi ile ilgili bilinçlenmemizi ve yapılan fedakarlıklara bir vefa olarak vatanımızın kıymetini bilmeyi , vatanımıza sahip çıkarak geçmişte olduğu gibi bugün de düşmanlardan korumaya değinilmiştir.
Ülkelerin neredeyse tamamı tarihinde savaş yaşamış olsa da ülkemiz bulmuş olduğu coğrafya sebebiyle her zaman gözlerinin üzerinde olduğu ve beka sorunu olan bir ülke olmuştur.
Bu sebeple çok fedakarlıklar verilmiş ve bu ülke en büyük fedakarlığını Kurtuluş savaşında yapmış oldukları mücadelelerle göstermiştir
İstiklal Marşı’nda da yapılan fedakarlıklardan bahsederek bir defa örneği göstermemizi vurgulamıştır.