7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-126-131-139-141-142 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142


7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142 Cevapları”, İslam düşüncesinde tasavvufi yorumları öğrencilere açık bir şekilde sunar. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite İslam Düşüncesinde Tasavvufi Yorumlar Metni Etkinlik Cevapları”, tasavvufun derinliklerine inerek öğrencilere bu yorumların İslam’a katkılarını öğretir.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-126-131-139-141-142 Erkad Yayıncılık”

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, tasavvufi yorumların temel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi verir. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139-140, 141-142 Erkad Yayıncılık”, tasavvufun İslam düşüncesindeki yerini ve önemini derinlemesine ele alır.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 123-124-125-126-127-128-129-130-131-132-133-134-135-136-137-138-139-140-141-142


Soru : Ayin ve erkân kavramlarının anlamları hakkında ne biliyorsunuz? Söyleyiniz.


Cevap :

Ayin: Dinî bir ritüel veya ibadet biçimi olarak tanımlanabilir. İslam’da, namaz gibi belirli zamanlarda yapılan ibadetler ve bunların sırasına ait düzenli uygulamalar ayin olarak kabul edilir.

Erkân: Bir işin yapılma tarzı, biçimi veya düzenidir. İslam kültüründe erkân, genellikle bir ibadetin veya sosyal bir etkinliğin düzenini, kurallarını belirleyen uygulamaları ifade eder.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 126 Cevapları


Abdülkadir Geylani oğlu Abdurrezzak’a şöyle vasiyet etti:

Ey oğlum! Allah bize, sana ve Müslümanlara tevfik versin. Bizim bu yolumuz, Kitap ve sünnet üzerine bina edilmiştir. Kalbin selameti, el açıklığı, cömertlik, cefa ve ezaya katlanmak ve din kardeşlerinin kusurlarını affetmek üzere kurulmuştur. (Abdülkadir Geylani, Vasiyyet, s.1.)

Soru : Abdülkadir Geylani’nin oğlu Abdürrezzak’a vasiyetinden ne gibi öğütler alabileceğinizi arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Abdülkadir Geylani’nin Oğlu Abdürrezzak’a Vasiyetinden Alınabilecek Öğütler:

Kalbin Selameti: İç huzuru ve kalbin arınması, iyi niyetli ve temiz bir yaşam sürdürmek.

Cömertlik ve El Açıklığı: Paylaşmayı bilmek, başkalarına yardım etmek.

Cefa ve Ezaya Katlanmak: Zorluklar karşısında sabırlı olmak, manevi olgunlaşma için sıkıntılara göğüs germek.

Affetmek: İnsanların kusurlarını hoşgörüyle karşılamak ve kin tutmamak.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 129 Cevapları


Mevleviliğin (Görsel 5.13) önemli bazı özellikleri:

• İnsanları sevmek,
• Başkalarının ayıplarını yüzlerine vurmamak,
• Din, dil, ırk ayrımı yapmamak,
• İnsana değer vermek,
• Gönlümüzü kötü huylardan arındırmak,
• İbadetleri samimi bir şekilde yerine getirmek.

Soru : Bu özelliklerin insanın hangi yönünü geliştirmesini amaçladığını sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Madde Madde Mevleviliğin İnsan Yönünü Geliştirmeyi Amaçladığı Özellikler:

İnsanları Sevmek: Sevgi, hoşgörü ve barış kültürünü geliştirmek.

Ayıpları Yüzlere Vurmamak: İnsanları yargılamadan, onların gizli kusurlarına saygı göstermek.

Din, Dil, Irk Ayrımı Yapmamak: Eşitlik, hoşgörü ve kardeşlik duygularını pekiştirmek.

İnsana Değer Vermek: Her bireyi saygı ve değerle kabul etmek.

Gönlü Kötü Huylardan Arındırmak: Olumlu düşünce ve davranışları teşvik etmek, kötü huylardan uzak durmak.

İbadetleri Samimi Yapmak: İbadetleri yalnızca Allah’ın rızasını gözeterek ve içtenlikle yapmak.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 130 Cevapları


Tarihte Nakşibendiliğin Önem Verdiği Hususlar

• İbadetlere devam etmek.
• Belirlenen zamanlarda Allah’ı (cc) anmak.
• Allah’ın (cc) rızasından başka hiçbir amaç gütmemek.
• Kişinin iç ve dış dünyasını kusurlardan arındırmak.
• Hırs, kin ve düşmanlıktan uzak durmak.
• Nefsi her zaman kontrol altında tutmak.
(Ahmet Güner, Tarikatlar Ansiklopedisi, s. 271.)

Soru : Nakşibendilikte nelere önem verildiğini sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Maddeler Halinde Nakşibendilikte Önem Verilen Hususlar:

  • İbadetlere Devam Etmek: Düzenli ve sürekli ibadet, ruhsal olgunluğu artırır.
  • Allah’ı Anmak: Zikir, Allah’a olan yakınlığı artırarak ruhu arındırır.
  • Rızasından Başka Hiçbir Amaç Gütmemek: Nefsi arındırarak sadece Allah’ın rızasını gözetmek.
  • Kusurlardan Arınmak: Hem iç hem de dış dünyayı temiz tutmak, bireyin olgunlaşmasını sağlar.
  • Hırs, Kin ve Düşmanlıkta Uzak Durmak: Olumsuz duygulardan kaçınarak ruhu huzurlu hale getirmek.
  • Nefsi Kontrol Etmek: Nefsin isteklerine karşı durmak, manevi disiplini geliştirmek.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 132 Cevapları


Soru : Buna göre öğrenciler kartları hangi kutulara attığında etkinliği doğru tamamlamış olur?


Cevap :

İnançla İlgili Yorumlar:

  • Maturidilik
  • Eşarilik
  • Mu’tezile

Fıkhi Yorumlar:

  • Hanefilik
  • Şafiilik
  • Malikilik
  • Hanbelilik
  • Caferilik

Tasavvufi Yorumlar:

  • Alevilik-Bektaşilik
  • Mevlevilik
  • Nakşibendilik
  • Yesevilik
  • Kadirilik

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


Soru : Alevilik Bektaşilikte düzenlenen semahtaki hareketlerden biri de “Hakk’tan rahmet alır, halka veririz.” şeklinde yorumlanan semadan yere doğru yapılan figürdür. Bu figürde anlatılmak istenen düşünceyi arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Semahtaki “Hakk’tan rahmet alır, halka veririz.” Figürünün Anlatılmak İstenen Düşüncesi: Bu figürde semah dönerken yere doğru yapılan hareketin anlamı, Allah’tan (cc) gelen rahmeti ve manevi ışığı alıp, bunu insanlara aktarmak ve onlara paylaşmaktır. Semahtaki bu hareket, bir kişinin Allah’tan aldığı ilhamı ve rahmeti, toplumuna ve insanlara fayda sağlamak amacıyla aktarması gerektiğini vurgular. Bu, hizmetin ve yardımlaşmanın, bir kişinin Allah’tan aldığı hikmet ve bilgiyi insanlarla paylaşma sorumluluğunu ifade eder.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


Soru : Hz. Ali (ra) ve Hz. Fatıma’nın (ra) fedakârlıkları size neler hissettirdi? Sınıfta arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap :

Hz. Ali (ra) ve Hz. Fatıma (ra) Fedakârlıkları: Hz. Ali ve Hz. Fatıma’nın fedakârlıkları, İslam’a olan sadakatleri, peygambere ve müslümanlara olan hizmetleri, zorluklar karşısında gösterdikleri sabır ve azim ile örneklidir. Onlar, dünyevi rahatlıkları bir kenara bırakıp, Allah rızası için her türlü sıkıntıya katlanmış ve iman uğruna büyük fedakârlıklar yapmışlardır. Bu, bireylere, hayatın zorluklarına rağmen inançlarını ve değerlerini koruyarak, fedakârlık yapmanın önemini hatırlatır. Bu tür bir özverili yaşam tarzı, toplumsal dayanışma ve yardımlaşmanın değerini gösterir ve insanlara kendini aşarak başkalarına fayda sağlama duygusu aşılar.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


LİSTELEYELİM


1. Hangi kutudakiler tasavvufi yorumlardan biridir?  Cevap : 5, 8, 10, 12, 15 


2. Hangileri cemde on iki hizmetten biridir? Cevap : 2, 7, 9, 11, 16, 18 


3. Hangileri İslam düşüncesinde ortaya çıkan yorum biçimleridir? Cevap : 3, 13, 20 


4. Hangi kutudakiler Alevilik Bektaşilikte cem çeşitlerinden biridir? Cevap : 4, 15, 19


5. Alevilik Bektaşilikte önem verilen oruçlar hangileridir?  Cevap : 1, 6


6. Hangisi Alevilik Bektaşilikte dua anlamına gelir? Cevap : 17


Soru : Verilen bilgiler doğruysa “Doğru”, yanlışsa “Yanlış” okunu takip ederek çıkışa ulaşınız.


Cevap :

“7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları”


 

Our Score