7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37 Erkad Yayıncılık

Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37


7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Etkinlik Cevapları


Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde öğrenciler, ahlaki değerler ve dini bilgilerini pekiştirirler. 7. Sınıf Din Kültürü 1. Ünite Ünitemizi Değerlendirelim Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilerin ilk ünite boyunca öğrendikleri bilgileri değerlendirme fırsatı sunar. Bu etkinliklerde öğrenciler, iman esasları, peygamberlerin mesajları ve ahiret inancı gibi temel konulara dair bilgi birikimlerini test ederler.


“7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37 Erkad Yayıncılık”

7. Sınıf Din Kültürü Sayfa 34, 35, 36, 37 Cevapları, ünite sonunda yapılan değerlendirme soruları ve etkinliklerle öğrencilerin kavramsal öğrenmelerini sağlamlaştırır. Bu sayfalar, dinin temel prensiplerini anlamak ve bu prensipleri günlük yaşantılarda uygulamak adına oldukça önemlidir. 7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık tarafından sunulan materyaller, derslerin daha anlaşılır ve etkili olmasını sağlar.

7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 34-35-36-37 Erkad Yayınları, öğrencilerin ünitede edindikleri bilgileri pekiştirmek için çeşitli etkinlikler içerir. Bu sayfalarda yer alan etkinlikler, İslam’ın temel öğretilerini anlamak ve günlük yaşantılarda doğru davranışlar sergilemek açısından önemli katkılar sağlar.


7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 34-35-36-37


A. Aşağıdaki açık uçlu soruları cevaplayınız. 


1. Varlıklar sadece gördüklerimizden mi ibarettir? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

Hayır, varlıklar sadece gördüklerimizle sınırlı değildir. Gördüğümüz varlıkların yanı sıra, gözle görülmeyen ve sadece iman ile kabul edilen varlıklar da vardır, örneğin melekler ve cinler.

Uzun Cevap :

Varlıklar sadece gördüklerimizden ibaret değildir. Dünya üzerinde gözle görülebilen fiziksel varlıkların yanı sıra, gözle görülemeyen ama iman ve inançla kabul edilen varlıklar da vardır.

Örneğin, melekler, cinler ve ruhlar gibi varlıklar insan gözünden gizlidir ancak inanç sistemlerinde varlıkları kabul edilir. Bu tür varlıklar, yalnızca duyularımızla algılanamaz, ama dinî inançlar ve kutsal metinler aracılığıyla var oldukları kabul edilir. Bu nedenle, varlıkların kapsamı sadece görünür dünya ile sınırlı değil, aynı zamanda görünmeyen ve metafizik boyutta da genişletilmiştir.


2. Var olduklarını sadece Allah’ın (cc) bildirmesiyle bilebileceğimiz varlıkları aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

  • Melekler
  • Cinler
  • Ruhlar

Uzun Cevap :

Var olduklarını sadece Allah’ın bildirmesiyle bilebileceğimiz varlıklar şunlardır:

  • Melekler: Gözle görülemeyen, Allah’ın emirlerini yerine getiren ve insanlara görünmeyen varlıklar.
  • Cinler: Gözle görülmeyen, özgür iradeye sahip varlıklar, bazıları iyi bazıları kötüdür.
  • Ruhlar: İnsanların hayatını devam ettiren ve ölümden sonra var olan, ancak fiziksel olarak gözle görülemeyen varlıklar.

Bu varlıklar, İslam inancında Allah’ın vahyi ve kutsal kitaplar aracılığıyla kabul edilen, fiziksel gözlemlerle doğrudan algılanamayan ancak iman ile bilinen varlıklardır.


3. Meleklerin özelliklerinden üç tanesini yazınız.


Kısa Cevap :

  • Görünmeyen varlıklar: Melekler gözle görülmezler.
  • İtaatkâr: Allah’ın emirlerine tamamen uyarlar ve asla isyan etmezler.
  • Görevli: Her birinin belirli görevleri ve rollerine sahiptirler.

Uzun Cevap :

Madde Madde Meleklerin bazı özellikleri şunlardır:

  • Görünmeyen Varlıklar: Melekler, gözle görülemeyen varlıklardır. İnsanlar, melekleri doğrudan gözleriyle göremezler. Bu, onların ruhsal ve metafizik doğalarının bir parçasıdır.
  • İtaatkâr ve Masum: Melekler, Allah’ın emirlerine tamamen itaat ederler ve hiçbir şekilde isyan etmezler. Onlar, Allah’ın her türlü emrini eksiksiz yerine getirirler ve günah işlemezler.
  • Görevli: Her melek, Allah’ın belirlediği özel görevleri yerine getirir. Örneğin, Cebrail (as) vahiy getirir, Mikail (as) doğal olayları düzenler, Azrail (as) eceli gelenlerin ruhlarını alır.

4. Meleklere inanmanın insanın davranışlarına etkisi var mıdır? Açıklayınız.


Kısa Cevap :

Evet, meleklere inanmanın insan davranışlarına etkisi vardır. Bu inanç, kişilerin daha dikkatli, ahlaki değerlere uygun ve sorumlu davranmalarını teşvik eder.

Uzun Cevap :

Meleklere inanmanın insan davranışlarına çeşitli etkileri vardır. Meleklerin varlığına inanmak, kişilerin her zaman iyi ve doğru davranışlar sergilemesine, çünkü her an Allah’ın gözleminde olduklarını düşünmelerine neden olabilir. Bu inanç, bireylerin kötü davranışlardan kaçınmasına ve ahlaki değerleri korumasına yardımcı olabilir.

Örneğin, meleklerin iyi ve kötü amelleri kaydettiklerine inanmak, kişilerin davranışlarını daha dikkatli ve hesaplı bir şekilde sürdürmelerine yol açar. Ayrıca, meleklerin varlığına inanmak, bireylerin manevi olarak daha huzurlu ve güvenli hissetmelerini sağlayabilir, çünkü her zaman bir koruyucu varlık veya denetleyici bir güç olduğuna dair bir inanç taşırlar.


5. Münker ve Nekir meleklerinin görevlerini yazınız.


Kısa Cevap :

  • Münker: Mezarda ölen kişiyi sorgulayan melek.
  • Nekir: Mezarda ölen kişiyi sorgulayan melek, genellikle Münker ile birlikte anılır.

Uzun Cevap :

Maddeler Halinde Münker ve Nekir melekleri, ölen kişinin mezarındaki sorgu sırasında görev yaparlar.

  • Münker: Mezarda ölen kişiyi sorgulayan ve kişinin dünya hayatındaki amellerini değerlendiren meleklerden biridir. Kişinin inancı ve davranışları hakkında sorular sorar.
  • Nekir: Münker ile birlikte çalışan ve mezardaki sorgu görevini üstlenen diğer bir melek. Nekir, kişinin iman durumu ve ahlaki özellikleri hakkında sorular sorar. Münker ve Nekir birlikte, ölen kişinin ahiret hayatına hazırlığını sorgularlar.

6. Dünya hayatı ile ahiret arasındaki ilişkiyi belirtiniz.


Kısa Cevap :

Dünya hayatı, ahiret hayatının hazırlık dönemidir. Dünya hayatında yapılan ameller ve davranışlar, ahiretteki ödül veya cezanın belirleyicisidir.

Uzun Cevap :

Dünya hayatı, ahiret hayatının hazırlık dönemi olarak kabul edilir. İslam inancına göre, dünya hayatında yapılan ameller, kişinin ahiretteki durumunu belirler. Bu dünyada iyi ve doğru ameller işleyenler, ahirette cennetle ödüllendirilir, kötü ve yanlış davranışlarda bulunanlar ise cehennemle cezalandırılır.

Dünya hayatı, sınav ve deneme dönemidir; bu nedenle, insanların ne kadar iyi ve ahlaki değerlere uygun davranışlar sergilediği, ahiret hayatının belirleyicisi olur. Dolayısıyla, dünya hayatı ahiret hayatı için bir hazırlık ve sınav dönemidir.


7. Kıyamet, mahşer ve mizan kavramlarını açıklayınız.


Kısa Cevap :

  • Kıyamet: Dünyanın son bulduğu, tüm varlıkların yok olduğu ve ahiret hayatının başladığı olay.
  • Mahşer: Kıyamet sonrası insanların toplandığı ve hesaplarının görüldüğü yer.
  • Mizan: İnsanların amellerinin tartıldığı ve değerlendirilip ödüllendirildiği ahiret ölçüm sistemi.

Uzun Cevap :

  • Kıyamet: Kıyamet, dünyanın son bulduğu, bütün varlıkların yok olduğu ve ahiret hayatının başladığı büyük olaydır. Bu olayda, dünya düzeni sona erer ve yeni bir yaşam dönemi başlar. Kıyamet, insanların ahiret hayatı için hesap verecekleri dönemi başlatır.
  • Mahşer: Kıyamet sonrası insanların toplanacağı yerdir. Mahşer günü, tüm insanlık bir araya gelir ve Allah tarafından hesaplarına çekilir. Bu gün, insanların dünya hayatında yaptıkları amellerin değerlendirilip sonuçların belirleneceği gündür.
  • Mizan: Mizan, ahiret hayatında insanların amellerinin tartıldığı ve değerlendirildiği bir sistemdir. Kişilerin iyi ve kötü amelleri terazide tartılır ve bu tartım sonucunda kişi cennet veya cehenneme yönlendirilir. Mizan, adaletin tam anlamıyla tecelli ettiği bir ölçüm ve değerlendirme sürecidir.

7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


B. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. Melekler bizlere iyi, güzel, hayırlı, olumlu ve faydalı şeyleri çağrıştırırlar. Çünkü melekler iyilik ve güzelliğin sembolüdürler. Onlar her zaman insanların iyiliğini isterler. İnsanları iyiliğe ve güzel davranışlara yönlendirirler. Buna göre meleklere iman eden biri için;

I. Kendisini iyiliğe yönelten meleklerin sesine kulak verir.
II. Her zaman iyi ve güzel davranışlarda bulunmaya çalışır.
III. Sürekli gözetlendiğini hissederek huzursuz olur.
IV. Kötü düşünce ve davranışlardan uzak durur.

yargılarından hangileri doğrudur?


A) Yalnız I B) II ve III C) I, II ve IV D) II, III ve IV

Cevap :  C) I, II ve IV


2. “Allah’ın sana verdiği şeylerde ahiret yurdunu ara. Dünyadan da nasibini unutma. Allah’ın sana iyilik yaptığı gibi sen de iyilik yap ve yeryüzünde bozgunculuk isteme. Çünkü Allah bozguncuları sevmez.” (Kasas suresi, 77. ayet)

Bu ayetten aşağıdakilerin hangisi çıkarılamaz?


A) Dünya hayatı ile ahiret hayatı arasında bir denge kurulmalıdır.
B) İyilik yapmak Allah’ın (cc) emridir.
C) Toplumun huzurunu bozmak Allah’ın (cc) sevmediği davranışlardandır.
D) İnsan dünya hayatı için değil, yalnızca ahiret hayatı için çalışmalıdır.

Cevap : D) İnsan dünya hayatı için değil, yalnızca ahiret hayatı için çalışmalıdır.


3. İnsanın sonsuza dek kalacağı, dünya yaşamının ardından tüm söz ve davranışlarının karşılığını göreceği yere ne ad verilir?


A) Ahiret B) Baas C) Berzah D) Kıyamet

Cevap : A) Ahiret


4. “Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve ahiret gününe iman eden kimse komşusuna ihsanda (iyilikte) bulunsun. Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsa ya hayır söylesin ya da sussun.” (Buhari, Edeb, 31)

Bu hadisten hareketle ahiret inancına sahip kimselerle ilgili,
I. Güzel ahlaka sahip olmalıdır.
II. Söz ve davranışlarıyla örnek bir insan olmalıdır.
III. İyilikte bulunmaya önem vermelidir.

ifadelerinden hangileri söylenebilir?


A) Yalnız I B) I ve II C) II ve III D) I, II ve III

Cevap : D) I, II ve III


5. Dünya hayatının bir imtihan olduğunun farkında olan İlker Bey, Yüce Allah’ın yasakladığı fiillerden kaçınmakta hatta hiç kimsenin olmadığı ortamlarda bile kötülük işlememeye özen göstermektedir.

Bu metinden hareketle İlker Bey ile ilgili aşağıdakilerden hangisi söylenemez?


A) Ahiret inancına sahiptir.
B) Günah işlememek için çaba göstermektedir.
C) Malının çoğuyla ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunmuştur.
D) İnsanlar görmese de Allah’ın (cc), kendisini gördüğünün farkındadır.

Cevap : C) Malının çoğuyla ihtiyaç sahiplerine yardımda bulunmuştur.


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


6. Hz. Muhammed (sav), Muavvizeteyn surelerini okuyarak kötülüklerden Allah’a (cc) sığınmayı ilke edinmişti. Hz. Aişe’nin (ra) bildirdiğine göre Hz. Peygamber, rahatsızlandığında ya da yatağa gireceği zaman bu sureleri üç kez okurdu … (Buhari, Fedâilü’l-Kur’an, 14; Daavât, 12)

Hz. Peygamber’in okumaya önem verdiği bu sureler aşağıdakilerden hangisidir?


A) İhlas ve Fil sureleri
B) Felak ve Nâs sureleri
C) Fatiha ve Bakara sureleri
D) Kevser ve Nâs sureleri

Cevap : B) Felak ve Nâs sureleri


7. Meleklerin özellikleri ile ilgili aşağıdaki ifadelerden hangisi yanlıştır?


A) Gaybı bilme özelliğine sahiptirler.
B) Nurdan yaratılmışlardır.
C) Günah işleme özellikleri yoktur.
D) Gözle görülemeyen varlıklardır.

Cevap : A) Gaybı bilme özelliğine sahiptirler.


8. Cinler, insanlar gibi irade sahibi bilinçli varlıklardır. Gayb âleminin ateşten yaratılmış varlıklarıdır. İnsanlarda olduğu gibi cinlerin de Allah’a (cc) iman edenleri ve Rablerini inkâr edenleri bulunmaktadır.

Cinlerin özellikleri hakkında verilen bilgilere göre aşağıdakilerden hangisi insan ve cinlerin ortak özelliği değildir?


A) Özgür bir iradeye sahip olmaları
B) Yapmış olduklarından sorumlu olmaları
C) Aynı maddeden yaratılmış olmaları
D) İyilikte bulunmaya da kötülük işlemeye de meyilli olmaları

Cevap : C) Aynı maddeden yaratılmış olmaları


9. “Kıyamet günü için adalet terazileri kuracağız. Öyle ki hiçbir kimseye zerre kadar zulmedilmeyecek. (Yapılan iş) bir hardal tanesi ağırlığınca da olsa onu getirip ortaya koyacağız. Hesap görücü olarak biz yeteriz.” (Enbiya suresi, 47. ayet) “De ki: “O, sizi yeryüzünde yaratıp çoğaltandır. Ancak O’nun huzurunda toplanacaksınız.” (Mülk suresi, 24. ayet)
“Gökleri ve yeri yaratan ve onları yaratmaktan yorulmayan Allah’ın, ölüleri diriltmeye gücünün yeteceğini görmediler mi? Evet şüphesiz O, her şeye hakkıyla gücü yetendir.” (Ahkâf suresi, 33. ayet)

Bu ayetlerin ilişkili olduğu kavramlar aşağıdakilerden hangisinde doğru olarak sıralanmıştır?


A) Baas-mahşer-berzah
B) Mizan-mahşer-berzah
C) Baas-mizan-cennet
D) Mizan-mahşer-baas

Cevap : D) Mizan-mahşer-baas


10. “Şunu iyi bilin ki üzerinizde bekçiler, değerli yazıcılar vardır. Onlar, yapmakta olduklarınızı bilir.” (İnfitar suresi, 10-12. ayetler)

Bu ayetlerde bahsedilen melekler aşağıdakilerden hangisidir?

A) Kiramen Kâtibin
B) Koruyucu melekler
C) Rahmet melekleri
D) Münker ve Nekir

Cevap : A) Kiramen Kâtibin


7. Sınıf Din Kültürü Erkad Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


C. Aşağıdaki cümlelerde boş bırakılan bölümleri, verilen kelimelerden uygun olanlarla tamamlayınız.


Cevap :

  1. Evrendeki düzen bozulduktan sonra ölen insanların yaptıklarının hesabını vermek üzere dirilmelerine baas denir.
  2. Akıl ve duyu organlarıyla bilinebilen veya varlığı düşünülebilen, Allah’ın (cc) dışındaki bütün varlıklara âlem denir.
  3. Kıyamet günü dirilenlerin toplanacakları yere mahşer denir.
  4. Vahiy olmaksızın hakkında bilgi edinilemeyen varlık alanına gayb denir.
  5. Allah’a (cc) inanan insanlara, zor zamanlarında yardım eden, onları kötülüklere karşı koruyan meleklere koruyucu melekler denir.
  6. Mikâil (as), iklim olaylarını düzenlemekten sorumlu melektir.
  7. İsrafil (as), kıyamet günü sûra üflemekle görevli melektir.
  8. İnsanın öldükten sonra dirilip sonsuza dek kalacağı ve Allah’a (cc) hesap vereceği yere ahiret denir.
  9. Hz. İsa (as), mucizevi bir şekilde babasız olarak dünyaya gelen ve kendisine kutsal kitaplardan İncil’in verildiği peygamberdir.

Ç. Aşağıdaki cümlelerden doğru olanların başına “D”, yanlış olanların başına “Y” yazınız. 


Cevap :

  1. (Doğru) Duyu organlarımızla algılayabildiğimiz varlıklara görülebilen âlem denilir.
  2. (Yanlış) Sadece vahiy yoluyla bilebildiğimiz âleme mucize denir.
    (Doğrusu: Sadece vahiy yoluyla bilebildiğimiz âleme gayb âlemi denir.)
  3. (Doğru) Meleklerin, şeklini tam olarak bilemediğimiz, kendilerine has kanatları vardır.
  4. (Doğru) Melekler Allah’a (cc) mutlak olarak itaat ederler.
  5. (Yanlış) Şeytan günah işleme özelliği olmayan bir melektir.
    (Doğrusu: Şeytan melek değil, bir cin olarak yaratılmıştır ve günah işleyebilir.)
  6. (Doğru) Dünya hayatı ile ahiret arasında bulunan kabir hayatına berzah âlemi denir.
  7. (Yanlış) Cebrail (as), kendine kitap verilen peygamberlerden biridir.
    (Doğrusu: Cebrail (as) bir peygamber değil, vahiy meleğidir.)
  8. (Yanlış) İnsanların sağ ve sol omuzlarında bulunan, yapılan iyilik ve kötülükleri kaydeden meleklere Rahmet melekleri denir.
    (Doğrusu: Bu meleklere Kiramen Kâtibin denir.)
  9. (Doğru) Dört büyük melek Cebrail (as), Azrail (as), Mikâil (as) ve İsrafil’dir (as).
  10. (Doğru) Hz. Meryem (ra), Hz. İsa’yı (as) babasız olarak dünyaya getirmiştir.


 

Our Score