7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86
7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86 Cevapları”, öğrencilerin güzel ahlaki tutum ve davranışların önemini anlamalarına yönelik hazırlanmış etkinliklerin yanıtlarını kapsamaktadır. “Ortaokul 7. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Güzel Ahlaki Tutum ve Davranışlar Metni Etkinlik Cevapları”, iyi ahlakın birey ve toplum hayatındaki etkilerini açıklayan çalışmalar içerir.
“7. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, değerlerin günlük hayatta nasıl uygulanacağına dair öneriler sunar. “7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86 MEB Yayıncılık”, güzel ahlakın İslam’da neden önemli olduğuna dair bilgileri öğrencilerle paylaşır.
7. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 74-75-76-77-78-79-80-81-82-83-84-85-86
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Cevapları
Kamuya togru dersin togruyısan
Bulınmaz togrulık sen egriyisen
(Yunus Emre, Risaletü’n-Nushiyye, s. 194.)
Soru : Bu beyitten hareketle dürüstlüğü yorumlayınız.
Cevap : Yunus Emre’nin bu beyti, dürüstlüğün birey ve toplum için ne kadar değerli olduğunu vurgulamaktadır. Beyitte, dürüst bir insanın toplumda her zaman takdir edildiği, ancak dürüst olmayan birinin güvenilirliğini yitirdiği anlatılmaktadır. Dürüstlük, doğruyu söylemek ve adaletli olmak demektir. İnsanlar, dürüst kişilerle iş birliği yapmak ister, onlara güvenir ve saygı duyar. Dürüstlük, hem bireysel hem de toplumsal huzurun temel taşlarından biridir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 79 Cevapları
Yavuz Sultan Selim’in Mısır seferi sırasında yanında devrin önemli âlimlerinden Kemalpaşazâde de bulunmaktaydı. Rivayete göre seferden dönüş sırasında Kemalpaşazâde’nin atının ayağından padişahın kaftanına çamur sıçramıştı. Bunun üzerine Yavuz Sultan Selim “âlimin ayağından sıçrayan çamurların hem süs hem de övünç vesilesi” olacağını söylemiştir. Yanındakilere de bu kaftanın ölümünden sonra sandukası üzerine örtülmesi vasiyetinde bulunmuştur.
(bk. Şerafettin Turan, “Kemalpaşazâde”, DİA, C 25, s. 238.)
“… Kuşkusuz âlimler peygamberlerin vârisleridir.” (Tirmizî, İlim, 19.)
Soru : Verilen hadisi de dikkate alarak Yavuz Sultan Selim’in davranışını âlimlere saygı açısından yorumlayınız.
Cevap : Yavuz Sultan Selim’in davranışı, ilme ve âlimlere duyduğu derin saygıyı göstermektedir. Padişah, Kemalpaşazâde gibi bir âlimin atından sıçrayan çamuru bile onur vesilesi saymış ve bu kaftanın kendisi için bir hatıra olarak saklanmasını istemiştir. Bu davranış, hadis-i şerifte belirtilen “âlimlerin peygamberlerin vârisleri” olduğu anlayışını somut bir şekilde yansıtır. Yavuz Sultan Selim, ilmin değerini bilen ve ilim sahiplerine saygı gösteren bir lider olarak, topluma da âlimlere hürmet etmenin önemini göstermiştir. Bu, ilmin yüceltilmesi ve bilginin yayılmasının teşvik edilmesi açısından önemli bir mesajdır.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 83 Cevapları
1. Aşağıdaki tabloda güzel ahlak konusuyla ilgili bazı davranışlar bulunmaktadır. Kutucuklardaki numaraları kullanarak soruların cevaplarını yazınız.
1. Kutucuklardan hangileri güzel ahlaka uygun tutum ve davranışlardandır?
Cevap : 1, 4, 6, 8, 10 ve 12
2. Kutucuklardan hangileri ahlaki olmayan tutum ve davranışlardandır?
Cevap : 2, 3, 5, 7, 9 ve 11
“İşte (baskılara karşı) sabretmelerinden ötürü onlara mükâfatları iki defa verilecektir. Onlar kötülüğü iyilikle savarlar, kendilerine verdiğimiz rızıktan da Allah rızası için harcarlar.” (Kasas suresi, 54. ayet.)
2. Bu ayette bahsedilen ahlaki davranışlar nelerdir? Yaşamınızdan örnekler vererek açıklayınız.
Cevap : Kasas suresi 54. ayetinde bahsedilen ahlaki davranışlar şunlardır: sabır, kötülüğü iyilikle savmak ve Allah rızası için harcamada bulunmak. Bu özellikler, bireyin hem Allah katında değer kazanmasını sağlar hem de toplumda güzel bir örnek teşkil eder.
Örneğin, bir arkadaşımın yanlış bir davranışı bana zarar verdiğinde öfkeyle karşılık vermek yerine ona doğruyu nazik bir şekilde anlatmaya çalıştım. Böylece, aramızdaki ilişki zarar görmeden, onun hatasını fark etmesine yardımcı oldum. Ayrıca, ihtiyaç sahibi bir komşumuza yardım etmek için elimden geldiğince erzak ve kıyafet desteğinde bulunuyorum. Bu, hem vicdani bir rahatlık sağlıyor hem de toplumda dayanışmayı güçlendiriyor.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 84 Cevapları
“Kim dine ve dünyaya yararlı bir iş yaparsa kendi iyiliği için yapmış olur, kim de kötülük işlerse kendi aleyhine işlemiş olur…” (Fussilet suresi, 46. ayet.)
Soru : Bu ayeti güzel ahlaki tutum ve davranışların bireye katkısı açısından yorumlayınız.
Cevap : Fussilet suresi 46. ayetinde, kişinin iyi ya da kötü davranışlarının sonuçlarının doğrudan kendisine döneceği belirtilmektedir. Bu ayet, bireyin güzel ahlaklı davranışlar sergileyerek hem bu dünyada hem de ahirette kazanacağını hatırlatır. Örneğin, dürüstlük, güvenilirlik ve yardımseverlik gibi tutumlar bireyin toplumda saygınlık kazanmasını sağlar. Aynı şekilde, kötü davranışlar kişinin itibarını zedeler ve hayatında olumsuz sonuçlara yol açar. İyilik yapmak, kişinin hem ruhsal huzurunu artırır hem de topluma pozitif bir katkı sağlar.
Soru : Kültürümüzdeki örnek tutum ve davranışlarla ilgili uygulamaları araştırıp not ediniz. Alınan notları düzenledikten sonra arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
- Misafirperverlik: Misafire ikramda bulunmak, ona değerli hissettirmek kültürümüzün önemli özelliklerindendir.
- Yardımlaşma: Komşuluk ilişkilerinde yardıma ihtiyacı olan kişilere destek olunması yaygın bir davranıştır.
- Büyüklere saygı: Aile büyüklerine hürmet etmek ve onların tavsiyelerine değer vermek önemli bir gelenektir.
- Paylaşımcılık: Özel günlerde, özellikle bayramlarda, yiyeceklerin paylaşılması kültürümüzde sıklıkla görülür.
- Hayırseverlik: Vakıf kurma geleneği, camiler, çeşmeler ve diğer sosyal hizmetler için bağışlarda bulunmak geçmişten bugüne devam eden önemli bir değerdir.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 85 Cevapları
Soru : Ödevlerinize ve ailenize ayıracağınız vakit arasında nasıl bir denge kurmalısınız?
Yorumlayınız.
Cevap : Ödevlerime ve aileme vakit ayırırken bir denge kurmam gerektiğini düşünüyorum. Ödevlerim, geleceğim için önemli olduğundan, ders çalışma saatlerimi planlı ve düzenli bir şekilde ayarlamalıyım. Ancak, ailemle de zaman geçirmek, onları dinlemek ve birlikte vakit geçirmek ruhsal olarak beni destekler. Örneğin, her gün belirli saatlerde ders çalışırken, akşam yemeklerinde ailemle bir arada olmayı alışkanlık haline getiriyorum. Böylece hem akademik başarımı artırıyor hem de aile bağlarımı güçlendiriyorum.
7. Sınıf Din Kültürü MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Cevapları
Mali asıllı bir futbolcu. 20’li yaslarında İslam’ı kabul eden sporcu, fakir çocuklardan etkilenerek onlar için bir vakıf kurdu. Kurduğu köy ile yüzlerce çocuk için umut oldu. İspanya’da bir caminin yıkılmasını engelleyip caminin bulunduğu yeri satın aldı ve bu yeri Müslümanlara devretti.
Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin (Frederik Omar Kanute) örnek davranışları kendisine nasıl bir fayda sağlamış olabilir? Tartışınız.
Cevap : Frederic Oumar Kanoute’nin yaptığı iyilikler, ona manevi huzur ve toplumda saygınlık kazandırmıştır. Fakir çocuklara yardım ederek onların hayatlarını güzelleştirmesi ve İslam kültürünü koruma adına attığı adımlar, kendisini hem insanlar arasında hem de Allah katında değerli kılmış olabilir. Yaptığı hayır işleri, sadece maddi değil, manevi bir ödül de getirmiştir.
Soru : Frederic Oumar Kanoute’nin örnek tutum ve davranışlarının topluma etkileri nelerdir?
Cevap : Frederic Oumar Kanoute’nin davranışları, topluma umut ve ilham vermiştir. Yardıma muhtaç çocuklara destek olması, diğer insanlara da yardım etme bilinci kazandırmıştır. Ayrıca, kültürel ve dini değerlerin korunması adına yaptığı çalışmalar, Müslüman toplumlarda birlik ve dayanışmayı güçlendirmiştir. Bu tür örnek davranışlar, toplumsal barışı ve hoşgörüyü artırır.
Soru : Futbolcunun bu tavrından yola çıkarak kendi yaşantınızda ölçülü davranmak için neler yapmanız gerektiğini anlatınız.
Cevap : Futbolcunun davranışlarından ilham alarak, kendi yaşantımda daha ölçülü ve duyarlı olmam gerektiğini düşünüyorum. Öncelikle, israfı önlemek ve ihtiyaç sahibi insanlara destek olmak için elimden geleni yapmalıyım. Ayrıca, vakit planlaması yaparak, hem kişisel hedeflerime ulaşmaya çalışmalı hem de çevremdeki insanlara karşı daha anlayışlı ve yardımsever olmalıyım. Denge ve ölçülülük, hem bireysel mutluluğumu artırır hem de topluma faydalı bir birey olmamı sağlar.
Soru : Aşağıdaki görselleri inceleyerek davranışlarda ölçülü olmanın önemini kısaca yazınız.
Cevap : Ölçülü olmak, dengeli bir yaşamın anahtarıdır. Bu yaklaşım, doğru kararlar vermeye, stresi azaltmaya ve güçlü ilişkiler kurmaya katkı sağlar. Aynı zamanda, kişisel gelişimi destekleyerek toplumsal uyumu pekiştirir. Kısacası, ölçülü davranışlar hem bireysel hem de toplumsal açıdan olumlu etkiler yaratır.