7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 49, 50, 51


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 49-50-51


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 49 Cevapları


Aşağıda mitoz bölünmeye ait bir görsel ve harflerle eşleştirilmiş açıklamalar verilmiştir.

Soru : – Bu açıklamaların mitoz bölünmenin hangi aşamasına ait olduğunu belirleyiniz ve tablo üzerinde eşleştiriniz


Cevap :

  • 1. Aşama = C
  • 2. Aşama = Ç
  • 3. Aşama = B
  • 4. Aşama = A
  • 5. Aşama = D

– Mitoz bölünmeden önce DNA kendini eşlememiş olsaydı ve bölünme gerçekleşseydi sonuçları ne olurdu? Açıklayınız.


Cevap :

Aynı canlının vücut hücreleri birbirinden farklı olurdu ve her hücrede farklı DNA parçaları bulunurdu. Böylece kromozom sayısı yarıya inerdi.


– Mitoz bölünmenin canlılar için önemi nedir? Birkaç cümleyle açıklayınız.


Cevap :

Mitoz bölünme tek hücreli canlılarda üremeyi sağlarken çok hücreli canlılarda büyüme ve gelişmeyi, yaraların onarılmasını sağlar. (Bazı çok hücrelilerde de üremeyi sağlayabilir.)


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 50 Cevapları


Mitozun evreleri konusunda bir oyun hazırlanmıştır. Oyun kuralları ve oyun kartı aşağıda verilmiştir.

Soru : – Öğrenci, hangi harfin yazılı olduğu kutucuk üzerinde oyunu tamamlar?


Cevap :

  • f harfinin yazılı olduğu kutu üzerinde oyunu tamamlamıştır.

Soru : – Öğrenci hangi sorulara yanlış cevap vermiştir? Soruların doğru cevaplarını yazınız.


Cevap :

  • 2, 3, 6. sorulara yanlış cevap vermiştir.
  • 2. sorunun doğru cevabı: Önce gerçekleşir,
  • 3. sorunun doğru cevabı: Kardeş kromatitler kutuplara ayrılır.
  • 6. sorunun doğru cevabı: Kromozom sayısı sabit kalır.

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları


Fen bilimleri öğretmeni, kâğıttan tuzluk oyununu mitoz bölünmenin evreleri ve özellikleri oyununa dönüştürüyor.

Oyunun hazırlanması: Kare şeklinde bir kâğıt alınır. Bu kâğıt, zarf şeklinde katlanır. Kâğıdın arkası çevrilir ve aynı işlem tekrarlanır. Parmakların geçeceği bölümlerin arkasına mitoz bölünme evrelerinin resimleri çizilir ve mitoz bölünme ile ilgili bilgiler yazılır. Parmakların geçeceği bölümlerin ön kısımlarına ise mor, sarı, yeşil ve mavi birer daire çizilir Tuzluk oyununun yapım aşamaları ve tuzluğun açık hâli aşağıda verilmiştir.

Öğrenci, sağ elindeki baş parmağını ve işaret parmağını sırasıyla mavi ve sarı dairelerin bulunduğu karelerin içine geçirir. Sol elindeki baş parmağını ve işaret parmağını da sırasıyla yeşil ve mor dairelerin bulunduğu karelerin içine geçirir. Öğretmen, oyuncuya bir sayı ile birlikte tuzluktaki renklerden birini söyler. Söylenen sayı kadar önce yatay, sonra düşey doğrultuda tuzluk açılıp kapanır. Oyuncu, tuzluğun açık kalan kısmında bir görsel ile karşılaşırsa bu görselin ait olduğu bölünme aşamasının özelliklerini söyler. Tuzluğun açık kalan kısmında bir özellik yazılı ise bu özelliğe ait görseli çizer.

Soru : Öğretmenin Ayşe’ye “3-mor”, Zeynep’e “2-yeşil” ve Ali’ye “8-mavi” dediği bilindiğine göre öğrenci cevaplarını aşağıdaki kutucuklara yazınız ya da çiziniz.


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 51 Cevapları”


 

Our Score