7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 54, 55, 56, 57, 58


7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Kazanım Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları


“7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58 MEB Yayınları”

7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 54-55-56-57-58


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 54 Cevapları


Soru : Aşağıdaki metinde boş bırakılan yerleri kutucuk içinde verilen uygun ifadeler ile tamamlayınız.


Cevap :

Mayoz bölünme sadece eşeyli üreyen canlıların eşey ana hücrelerinde gerçekleşir. Mayoz bölünmeye başlamadan önce DNA kendini eşler ve kalıtsal madde miktarı iki katına çıkar. Sonrasında bölünmenin birinci aşaması başlar, kromozomlar belirgin hâle gelir ve çekirdek zarı eriyerek kaybolur. Homolog kromozomlar arasında parça değişimi meydana gelir. Bu kromozomlar hücrenin ortasına tek sıra olacak şekilde dizilir ve farklı kutuplara çekilir. Çekirdek zarları tekrar oluşur. Sitoplazma bölünmesinin ardından kromozom sayısı yarıya inmiş iki hücre oluşur. Mayozun ikinci aşamasında mitoz bölünmeye benzer bir bölünme gerçekleşir. Bu aşamada kalıtsal madde kendini eşlemez. Mayoz bölünme tamamlandığında genetik yapısı birbirinden farklı dört yeni hücre oiuşur. Mayoz bölünme sadece eşey ana hücrelerinde meydana gelir ve üreme hücrelerinin oluşumunu sağlar.

Mayozun birinci aşamasında gerçekleşen parça değişimi sayesinde oluşan yavru hücreler hem birbirlerinden hem de ana hücreden kalıtsal olarak farklı özelliktedir. Mayoz bölünme üreme hücrelerinin oluşumunu sağlar. Hayvanlarda dişi eşey hücresi yumurta, erkek eşey hücresi ise sperm olarak adlandırılır.

Mayoz bölünme sonucu oluşan yumurta ve sperm hücreleri ana hücrenin yarısı kadar kromozom taşır. Örneğin, insanın eşey ana hücresinde 46 kromozom var iken sperm ve yumurtada 23 kromozom vardır. Sperm ve yumurta hücresinin birleşmesi sonucu kromozom sayısı nesiller boyu sabit kalır.


7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 55 Cevapları


Soru : Aşağıdaki ifadelerin doğru mu, yanlış mı olduğuna karar vererek ilgili yapboz parçasını boyayınız.


Cevap :

  1. DOÄžRU
  2. YANLIÅž
  3. YANLIÅž
  4. DOÄžRU
  5. YANLIÅž
  6. DOÄžRU
  7. DOÄžRU
  8. YANLIÅž
  9. DOÄžRU
  10. DOÄžRU
  11. YANLIÅž
  12. YANLIÅž
  13. DOÄžRU
  14. DOÄžRU
  15. YANLIÅž

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları


Soru : Aşağıda mayoz bölünme evreleri karışık olarak verilmiştir. Tırtıl üzerindeki harflerle ayrılmış kısımlar ile mayoz evrelerinin görsellerini sırasıyla eşleştiriniz (İlk evre K’den başlamak üzere alfabetik sıra takip edilecektir.).


Cevap :

  • K: 7,
  • L: 5,
  • M: 2,
  • N: 1,
  • O: 6,
  • O: 4,
  • P: 3

Soru : Bölünme çeşitlerinin ortak ve farklı yönlerini gösteren sorulardan oluşan bir şema aşağıda verilmiştir. Soruları cevaplayarak şemayı tamamlayınız.


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 56 Cevapları”

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları


Soru : Aşağıdaki labirentte mayoz ve mitoz bölünme ile ilgili çeşitli sorular yer almaktadır. Başlangıç noktasından itibaren sorulara uygun cevap yönünde ilerleyip bitişe ulaşınız. Cevap olarak seçtiğiniz sayıların hemen yanındaki harfleri altta verilen noktalı alana sırasıyla yazınız. Doğru cevaplar seçilerek bitişe vardığınızda mayoz bölünmenin canlılar için önemini anlatan bir cümleye ulaşacaksınız.


Cevap :

  • OLUÅžAN CÃœMLE: TÃœR İÇİ ÇEŞİTLÄ°LÄ°K SAÄžLAR

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 57 Cevapları”

7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları


Öğretmen, mitoz ve mayoz arasındaki farkları pekiştirmek amacıyla sınıfa kare şeklinde birimlerden oluşan bir oyun düzeneği ve bölünmelerle ile ilgili doğru-yanlış etkinliği hazırlamıştır. Aren, mitoz bölünme; İdil, mayoz bölünme ile ilgili etkinliği aşağıdaki gibi doldurmuştur. Başlangıçta okla belirtilen yerde bulunan Aren, mitoz bölünme etkinliğinde doğru bildiği her ifade için 2 birim sağa (—►) ilerlerken yanlış bildiği her ifade için 1 birim aşağı ( ; ) ilerleyecektir. Aynı şekilde başlangıç konumu verilen İdil, mayoz bölünme etkinliğinde doğru bildiği her ifade için 2 birim sola (-◄(—) ilerlerken yanlış bildiği her ifade için 1 birim yukarı ( ) ilerleyecektir.

Soru : Aren ve İdil, oyun düzeneğinde verdikleri cevaplara göre ilerlediklerinde hangi harfin yazılı olduğu konumda olurlar?


Cevap :

“7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 58 Cevapları”


 

Our Score