7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 59-60-61 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 59, 60, 61
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Beceri Temeli Etkinlikler Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Fen Bilimleri Çalışma Kitabı Sayfa 59-60-61
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 59 Cevapları
Soru : Bu evrelerle ilgili aşağıdaki soruları cevaplayınız.
-1 ve 2 numaralı evrelerde kromozom sayıları nasıl etkilenir? Açıklayınız.
Cevap :
Kromozom sayılarında değişiklik olmaz.
– Kromozomların belirgin hâle geldiği evrelerin numaralarını yazınız.
Cevap :
1 ve 3.
– 3 numaralı evreden 4 numaralı evreye geçilirken kromozom sayısı nasıl etkilenir? Açıklayınız.
Cevap :
Kromozom sayısı değişmez.
– Mayoz-1’de kromozom sayısı yarıya inmeseydi neler olabilirdi?
Cevap :
Türler arası kromozom sayısı sabit kalmazdı. Her canlıda kromozom sayısı ikiye katlanırdı.
– Parça değişiminin canlılar için önemi nedir?
Cevap :
Canlılarda tür içi çeşitliliği sağlar.
– 6 numaralı evrede oluşan hücrelerin kromozom sayıları arasındaki ilişki nedir? Açıklayınız.
Cevap :
Kromozom sayısı “n” olan dört hücre vardır.
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 60 Cevapları
Aşağıdaki labirentin teraslarında mayoz bölünme evrelerine ait görseller bulunmaktadır. Esma; başlangıç noktasından yola çıkarak mayoz bölünme evrelerine ait görselleri sırasıyla takip ederse labirentin gizli çıkış kapısının bulunduğu terasa ulaşabilecektir.
Soru : Arkadaşı, Esma’ya “Başlangıç noktasından yola çıkıp mayoz bölünme evrelerini sırasıyla takip ederek ilerlersen benim bulunduğum terasa ulaşabilirsin.” demiştir Esma’nın ilerlediği yollan görsel üzerinde çizerek gösteriniz.
Cevap :
7. Sınıf Fen Bilimleri MEB Yayınları Çalışma Kitabı Sayfa 61 Cevapları
Öğretmen Ahmet, öğrencilerine mitoz ve mayoz bölünme arasındaki farklarla ilgili istasyon etkinliği pianlar. Etkinliğin aşamaları şu şekildedir:
– Öykü, şiir ve şema istasyonları belirlenir.
– Her istasyona üç öğrenci ve bir istasyon şefi seçilir.
– Öğrencilerin istasyonda kalma süreleri iki dakika olarak belirlenir.
– İstasyonlarda bulunan öğrenciler düdük sesiyle beraber ilgili konu hakkında grubu simgeleyen renkteki kalemlerle çalışmaya başlar. Süre sonunda duyulan düdük sesi ile çalışmalarını masada bırakarak diğer istasyona geçerler.
– Yeni istasyonda bir önceki grubun yarım bıraktığı çalışmaya devam edilir.
– Çalışma tamamlandığında istasyon şefleri ürünleri sunar.
Soru : Aşağıda istasyon etkinliğinin bir kısmı verilmiştir. Çalışmaların kalan kısımlarını tamamlayınız.
Cevap :
Öykü İstasyonu
Mitoz Ülkesi bölünerek topraklarını ikiye ayırmış ve arazi özelliklerinin tıpatıp aynı olduğu görülmüştür.
Mayoz Ülkesi bölünerek topraklarını dörde ayırmış ve arazilerin bazı özelliklerinin farklı olduğu görülmüştür.
Şiir İstasyonu
Mayozum, ben mayoz!
Mitoz gibi tek aşamada değil,
İki aşamada meydana getiririm yavrularımı
Mayozum, ben mayoz!
Şema İstasyonu