7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27
7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları
“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27 Cevapları” ile öğrenciler, Türkçe dersinde işlenen konuları pekiştirirken, farklı metin türleri üzerinde düşünme fırsatı bulurlar. Bu sayfalardaki etkinlikler, dil becerilerini geliştirmeye yönelik sorular ve analizler içerir. Özellikle “Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Peyami Safa’nın Öyküsü Metni Etkinlik Cevapları”, Peyami Safa’nın edebi dünyasına adım atarak öğrencilerin öykü türü hakkında daha derinlemesine bilgi edinmelerine olanak tanır.
“Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları”, öğrencilerin MEB yayınlarındaki sorulara ulaşarak öğrenimlerini desteklemelerine yardımcı olurken, “İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı” ise hem Türkçe hem de dini içeriklerle öğrencilerin çok yönlü bir bakış açısı kazanmalarını sağlar. Ayrıca, “7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-22-23-24-25-26-27 MEB Yayınları” etkinlikleri sayesinde, öğrenciler dil bilgisi ve anlam becerilerini geliştirme fırsatını bulur.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 20-21-22-23-24-25-26-27
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
1. Araştırdığınız yazarın yaşam öyküsünü arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Benim araştırdığım yazar Ahmet Hamdi Tanpınar. 1901 yılında İstanbul’da doğmuştur. Edebiyat alanında özellikle roman, şiir ve deneme türlerinde eserler vermiştir. Huzur ve Saatleri Ayarlama Enstitüsü gibi eserleri Türk edebiyatının önemli yapıtları arasında yer alır. Tanpınar, 1962 yılında vefat etmiştir. Eserlerinde zaman, mekan ve insan ilişkilerini derinlemesine ele almıştır.
Uzun Cevap :
Benim araştırdığım yazar Ahmet Hamdi Tanpınar, 1901 yılında İstanbul’da dünyaya geldi. Eğitimine İstanbul Üniversitesi’nde başladığı felsefe bölümüyle devam etti. Edebiyatla erken yaşta tanıştı ve ilk eserlerini bu dönemde kaleme aldı. Roman, şiir, deneme ve makale türlerinde birçok eser yazdı. En bilinen eserleri arasında Huzur, Saatleri Ayarlama Enstitüsü ve Aydaki Kadın bulunmaktadır.
Tanpınar, eserlerinde özellikle zaman, mekan ve insan ilişkilerini derinlemesine ele alarak modernleşme sürecinin sancılarını yansıttı. Edebiyat anlayışı, özellikle psikolojik derinlik ve sosyal tahlil açısından Türk edebiyatında önemli bir yer edindi. 1962 yılında vefat eden Tanpınar, Türk edebiyatında önemli bir iz bıraktı ve hala günümüzde de eserleri okunmaya devam etmektedir.
2. Yaşamınızda kimleri kendinize örnek alıyorsunuz? Nedenleriyle açıklayınız.
.
Kısa Cevap :
Hayatımda kendime örnek aldığım kişiler arasında Mustafa Kemal Atatürk ve annelerim var. Atatürk, azmi ve liderlik özellikleriyle her zaman ilham kaynağım oldu. Annem ise sabrı ve fedakarlığı ile bana hayatı öğretmeye devam ediyor.
Uzun Cevap :
Yaşamımda kendime örnek aldığım birçok kişi var, ancak en çok Mustafa Kemal Atatürk ve annem öne çıkıyor. Atatürk, Türk milletinin bağımsızlığı için verdiği mücadele, ileri görüşlülüğü ve eğitim konusundaki reformları ile bana ilham veriyor. Onun liderlik özellikleri ve azmi, karşılaştığım zorluklarla başa çıkmamda bana cesaret veriyor. Ayrıca, Atatürk’ün bilim ve akıl yolunu benimseyen bir yaşam tarzını teşvik etmesi, beni daima daha iyi bir birey olmaya teşvik ediyor.
Diğer bir örnek ise annemdir. Annesi, ailemizdeki en güçlü figürlerden biridir. Onun sabrı, fedakarlığı ve özverisi, bana hayatta başarılı olmanın ne demek olduğunu gösterdi. Her zaman sevdiklerine yardım etmeyi ve onları desteklemeyi öğretmiştir. Hayatım boyunca bu değerleri göz önünde bulundurarak yaşamaya çalışıyorum. Bu iki figür, yaşamımda her zaman ilham kaynağı oldu ve onların değerleri benim kişisel gelişimime büyük katkı sağladı.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 22 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinden alınan aşağıdaki kelimelerin altına, verilen anlamlardan uygun olanların numaralarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
tesir 5. Bir kimse veya nesnenin başka bir kişi veya şey üzerindeki gücü, etki.
teşvik 12. İsteklendirme, özendirme.
imtihan 11. Öğrencilerin veya bir işe girmek isteyenlerin bilgi derecesini anlamak için yapılan yoklama, sınav.
üslup 3. Anlatma, oluş, deyiş veya yapış biçimi, tarz.
telkin 7. Bir duyguyu, bir düşünceyi aşılama.
zaruret 13. Zorunluluk, gereklilik.
nükte 14. İnce anlamlı, düşündürücü ve şakalı söz, espri.
muvaffak olmak 8. Bir işi istenilen bir biçimde bitirmek, başarmak.
tercüme 1. Bir dilden başka bir dile aktarma, çevirme; çeviri.
müstakil 6. Kullanış yönünden başka bir yapı ile bağlantısı olmayan, bağımsız.
neşretmek 4. Yayımlamak, kitap, gazete, dergi vb. şeyleri basmak ve dağıtmak.
tecessüs 2. Merakını gidermeye çalışma, görme, anlama merakı.
mecmua 9. Siyaset, edebiyat, teknik, ekonomi vb. konuları inceleyen ve belirli aralıklarla çıkan süreli yayın, dergi.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 23 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz metinle ilgili 5N1K sorularını kullanarak örnekteki gibi sorular
hazırlayınız. Bu soruları arkadaşlarınıza yöneltiniz.
Cevap :
Kim?
- Peyami Safa kimdir?
- Peyami Safa’nın babası kimdir?
Niçin?
- Peyami Safa, erken yaşta çalışmaya neden başladı?
- Peyami Safa, yazdığı eserlerden pişmanlık duyduğunu neden belirtmiştir?
Nasıl?
- Peyami Safa, Fransızcayı nasıl öğrenmiştir?
- Peyami Safa’nın yazdığı eserlerin etkisi nasıl olmuştur?
Ne Zaman?
- Peyami Safa ne zaman doğmuştur?
- Peyami Safa, ilk romanını ne zaman yazmıştır?
Ne?
- Peyami Safa’nın ilk romanının adı nedir?
- Peyami Safa’nın en bilinen eserlerinden bazıları nelerdir?
Nerede?
- Peyami Safa nerede doğmuştur?
- Peyami Safa’nın yazdığı eserlerin etkisi nerelerde hissedilmektedir?
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda verilen özelliklerden hangileri okuduğunuz metinde görülmektedir? Yanlarına çarpı (X) işareti koyarak belirtiniz.
Cevap :
Soru : Tabloda özelliklerini işaretlediğiniz metin türünü aşağıya yazınız.
Cevap : Biyografi.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 24 Cevapları
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıda bazı atasözleri verilmiştir. Bu atasözlerini okuyunuz.
Cevap :
Sen işten korkma, iş senden korksun.
Akıl kişiye sermayedir.
Zahmetsiz rahmet olmaz.
Soru : Arkadaşlarınızla başarı ve çalışma konulu atasözleri araştırarak aşağıya yazınız. Bulduğunuz atasözlerinden beğendiklerinizi velinizin onayını alarak uygun bir sosyal medya ortamında paylaşınız.
Kısa Cevap :
Başarı ve çalışma konulu birkaç atasözü şunlardır:
- “Çalışan kazanır.”
- “Acele işin şeytanı.”
- “İşleyen demir ışıldar.”
Uzun Cevap :
Madde Madde Başarı ve çalışma ile ilgili araştırdığım bazı atasözleri şunlardır:
- “Çalışan kazanır.” – Bu atasözü, başarıya giden yolun düzenli ve disiplinli çalışmaktan geçtiğini vurgular.
- “Acele işin şeytanı.” – Hızlı yapılan işlerin kalitesiz olabileceğini anlatan bu söz, dikkatli ve planlı çalışmanın önemini belirtir.
- “İşleyen demir ışıldar.” – Sürekli çalışan ve kendini geliştiren kişilerin her zaman daha başarılı olacağını ifade eder.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 25 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Zaman şeridinde verilen tarihler Peyami Safa’nın hayatındaki önemli tarihlerden bazılarıdır. Bu tarihlerde gerçekleşen olayları, okuduğunuz metinden yararlanarak örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
- 1899: Peyami Safa dünyaya geldi.
- 1911: On iki yaşında Posta-Telgraf Nezareti’nin açtığı imtihanı kazanarak memuriyet hayatına başladı.
- 1912: Daha on üç yaşındayken ilk roman denemesini gerçekleştirdi.
- 1914: Kendi kendine Fransızca öğrenerek Fransızcadan çeviriler yapmaya başladı.
- 1918: “Yirminci Asır” adlı bir gazete çıkardı.
- 1921: İlk romanını yazıp yayımladı.
- 1961: Türk edebiyatının usta kalemi Peyami Safa, 15 Haziran’da hayata veda etti.
6. ETKİNLİK
Soru : “Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan hangisinde onun yanında olmak
isterdiniz? Peyami Safa’ya o anda neler söylerdiniz?” sorularından hareketle
kısa bir konuşma yapınız.
Kısa Cevap :
Peyami Safa’nın hayatındaki önemli anlardan biri, ilk romanını yazdığı dönemdir. O an yanında olmayı çok isterdim. Kendisine, “Eserlerinizi yazarken hissettiğiniz azim ve kararlılık, gelecekteki başarılarınızı müjdeleyecek. Yeteneklerinize güvenin ve yazmaya devam edin!” derdim.
Uzun Cevap :
Peyami Safa’nın hayatında, onun ilk romanını yazmaya başladığı dönemde yanında olmayı çok isterdim. Bu dönem, onun edebi kariyerinin temelini atan bir süreçti ve heyecan verici bir yolculuğun başlangıcıydı.
Kendisine şu sözleri söylemek isterdim: “Sevgili Peyami, yazmak sadece bir yetenek değil, aynı zamanda bir tutku ve azim meselesidir. Hayatınızın zorluklarına rağmen, içindeki yaratıcılığı dışa vurmak için cesur olmalısın. Eserlerin, birçok insana ilham verecek ve Türk edebiyatının önemli bir parçası olacak. İnan bana, gelecekteki başarıların bunun bir yansıması olacaktır.”
Peyami Safa’ya, yaşamının zorlukları karşısında bile sürekli kendini geliştirmeye ve öğrenmeye açık olduğunu hatırlatırdım. Onun azmi ve kararlılığı, yalnızca kendi hayatını değil, aynı zamanda pek çok insanın hayatını da etkileyecekti. Bu nedenle, yazma aşkının peşinden gitmesi gerektiğini vurgulardım.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 26 Cevapları
7. ETKİNLİK
Soru : A) Bir öğrenci, hafta içinde evde çalışacağı dersleri planlamak için bir tablo oluşturmuştur. Bu tabloyla ilgili bilinenler şunlardır:
Cevap :
Türkçe, matematik, fen bilimleri, İngilizce, sosyal bilgiler, din kültürü ve ahlak bilgisi derslerinde çalışma yapılacaktır.
Her gün iki farklı dersin çalışması yapılacaktır.
Matematik dersi için üç gün, Türkçe ve fen bilimleri dersleri için ikişer gün, diğer dersler için birer gün çalışma planı yapılmıştır.
Fen bilimleri ve sosyal bilgiler dersleri birinci ders; Türkçe, İngilizce, din kültürü ve ahlak bilgisi dersleri ise ikinci ders olarak planlanmıştır.
Türkçe dersinin biri, perşembe günü için planlanmıştır.
İngilizce dersi pazartesi günü için planlanmıştır.
Pazartesi ve çarşamba günleri fen bilimleri, salı ve perşembe günleri ise matematik dersi planlanmıştır.
Sosyal bilgiler ile din kültürü ve ahlak bilgisi dersi aynı gün için planlanmıştır.
Soru : Bu bilgilere göre öğrenciye ait aşağıdaki çalışma planı tablosunu doldurunuz.
Cevap :
- Pazartesi: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders İngilizce.
- Salı: 1. ders Matematik, 2. ders Türkçe.
- Çarşamba: 1. ders Fen Bilimleri, 2. ders Matematik.
- Perşembe: 1. ders Türkçe, 2. ders Din Kültürü.
- Cuma: 1. ders Sosyal Bilgiler, 2. ders Matematik.
Soru : B) Siz de hafta sonu çalışacağınız dersleri planlayacağınız bir tablo oluşturarak bu tabloyu aşağıya çiziniz. Hazırladığınız tabloyu arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap : Bu kısmı kendi ders programınıza göre hazırlamanız gerekmektedir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 27 Cevapları
8. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya “çalışkan olmak” konulu, açıklayıcı anlatım biçimini kullanacağınız
bir metin yazınız.
Yazınızı yazarken “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, ilk olarak, son olarak” gibi geçiş ve bağlantı ifadelerini uygun yerlerde kullanınız. Bu kelimelerin altlarını renkli kalemlerle çiziniz.
Kısa Cevap :
Çalışkan olmak, hayatta başarılı olmanın temel taşlarından biridir. Oysaki, yalnızca çalışmak yeterli değildir; verimli bir çalışma biçimi de gereklidir. Özellikle hedefler belirlemek ve bunlara ulaşmak için sürekli çaba göstermek önemlidir.
Uzun Cevap :
Çalışkan olmak, bireyin yaşamında elde edeceği başarıların anahtarıdır. İlk olarak, çalışkanlık, düzenli bir şekilde hedefler belirlemeyi ve bu hedeflere ulaşmak için sürekli çaba sarf etmeyi içerir. Oysaki, sadece çalışkan olmak yetmez; aynı zamanda verimli bir çalışma şekli de geliştirilmelidir.
Özellikle planlı bir çalışma programı oluşturarak, zaman yönetimi konusunda da dikkatli olunması gerekir. Zamanı iyi değerlendirmek, hedeflere ulaşmayı kolaylaştırır. Son olarak, çalışkanlığın getirdiği azim ve irade, bireyin karşılaştığı zorlukları aşmasına yardımcı olur. Çalışkan olmak, sadece iş hayatında değil, eğitim hayatında da önemli bir rol oynar. Başarı, çoğu zaman çalışkanlığın bir sonucudur ve bu nedenle her bireyin hayatında çalışkanlığa yer vermesi gerekmektedir.
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Bir öğretmeninizle yaşadığınız ve sizi olumlu yönde etkilediğini düşündüğünüz
bir anınızı sınıfta arkadaşlarınızla paylaşmak üzere defterinize yazınız.
Kısa Cevap :
Bir öğretmenimle yaşadığım en güzel anılardan biri, yıl sonu projemiz için bize ilham vermesiydi. Proje sunumlarımız öncesinde her öğrencinin kendine güvenmesini sağlamak için pozitif geri dönüşlerde bulundu. Bu destek, beni cesaretlendirdi ve daha iyi bir sunum yapmamı sağladı.
Uzun Cevap :
Bir öğretmenimle yaşadığım anılardan biri, beni derin bir şekilde etkiledi. Bir yıl, edebiyat dersinde bir proje ödevi vermişti. Her öğrencinin kendi ilgi alanına göre bir konu seçmesini ve sunum yapmasını istiyordu. Benim için bu, hem heyecan verici hem de korkutucuydu çünkü sınıf arkadaşlarımın önünde konuşmak beni her zaman gerginleştiriyordu.
Projemi hazırlamak için çok çalıştım ve sonunda sunum gününe geldik. Sıra bana geldiğinde, öğretmenim, “Kendine güven ve bu bilgileri paylaş, buradaki herkes seni destekliyor,” dedi. Bu sözleri duyduğumda kendimi çok daha rahat hissettim. Sunumum boyunca öğretmenimin yüzündeki destekleyici gülümseme, bana güç verdi. Sunumdan sonra öğretmenim, projemi çok beğendiğini ve bu konuda benim yeteneklerimi geliştirmem gerektiğini söyledi.
Bu an, bana sadece akademik başarı değil, aynı zamanda kendime güvenme konusunda da büyük bir motivasyon sağladı. Öğretmenimin destekleyici tavrı, hayatım boyunca beni olumlu yönde etkilemeye devam etti. O günden sonra, sadece derslerde değil, sosyal hayatımda da daha cesur olmaya başladım. Bu deneyim, öğretmenlerin öğrencilerin yaşamında ne kadar önemli bir rol oynayabileceğini bir kez daha gösterdi.