7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 44, 45
7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44, 45 Cevapları, öğrencilerin okuma, anlama ve yazma becerilerini geliştiren sorular içerir. Bu sayfalarda dil bilgisi etkinlikleri ile birlikte metin çözümleme çalışmaları da bulunmaktadır. Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 1. Ünite Tema Değerlendirme Metni Etkinlik Cevapları ise, ünitedeki kazanımların değerlendirilmesi amacıyla öğrencilerin anlama ve yorumlama yetilerini ölçer.
Ayrıca, Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Kitabı Cevapları, Türkçe dersindeki soruların doğru cevaplarını içerir ve öğrencilere rehberlik eder. İmam Hatip Ortaokulu 7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı, öğrencilerin dini ve kültürel temalı metinler üzerinden dil becerilerini geliştirmelerine katkı sağlar. Son olarak, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45 MEB Yayınları, öğrencilerin Türkçe dersinde başarılarını artırmaya yönelik çeşitli dil etkinlikleri sunar.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 44-45
(…) Ertesi akşam Fatma’ya “Sana bir sürprizim var.” dedim. Nesrin abla salonda televizyon seyrederken ben de mutfağa gitmiştim. Fatma, akşam yemeğinden kalanları buzdolabına koyuyordu.
“Sürpriz mi?” Fatma, gözlerini kısarak bana baktı. Arkamda gizlediğim kitabı çıkardım. “Kitap mı?” Gözleri kocaman açılmıştı. “Okuyabilir miyim?” “Belki bazı kelimeleri okursun.” diye cevapladım. “Birlikte okumak ister misin? Hangi kelimeleri sesli okuyabileceğine beraber bakarız.” Fatma koşarak yanıma gelirken ilk sayfayı çevirdim. Ona aslan ile farenin hikâyesini okudum. Hikâyede aslan, fareyi kurtarıyordu.
Bazı kelimelerin Fatma’nın ağzında şekillenişini şaşkınlıkla izledim. Tabii, bu kelimeler basitti ama olmuştu işte. Fatma okumayı öğreniyordu. “Fatma, okuyorsun! Ne kadar çok kelime bildiğini gördün mü?” Fatma’nın gözlerinin içi gülüyordu. (…)
Okumayı öğrenmenin, Fatma’nın benim gibi buraya hapsolduğu gerçeğini değiştirmeyeceğini biliyordum. Yine yerleri temizleyecek, süpürgeliklerin tozunu alacak, patates soyacaktı. Ama ona okumayı öğreterek en azından bizden öte dünyaları görebileceği bir pencere açıyordum. Ona kısa süreliğine de olsa bu konağın duvarlarını ardında bırakıp kendini özgür hissetmeyi hayal etme şansı veriyordum. (…)
Aisha SAEED (Ayşa SAİD)
Çev.: Dilek PARSADAN
(Kısaltılmıştır.)
Soru : 1-5. soruları metne göre cevaplayınız.
1. Yazar, Fatma’ya okuma yazma öğretirken nasıl yardımcı olmaktadır? Açıklayınız.
Cevap :
Yazar, Fatma’ya okuma yazmayı öğretirken sabırlı davranıyor ve basit kelimeleri seçerek onunla birlikte okuma alıştırmaları yapıyor. Fatma’nın okuyabildiği kelimeleri birlikte belirleyip onu cesaretlendiriyor.
2. Fatma nasıl bir ortamda yaşamaktadır? Bunu hangi ifadelerden anlıyorsunuz? Açıklayınız.
Cevap :
Fatma, baskıcı ve sınırlı bir ortamda yaşıyor. “Yine yerleri temizleyecek, süpürgeliklerin tozunu alacak, patates soyacaktı.” ifadesi, onun evdeki işlerden sorumlu olduğunu ve kısıtlı bir yaşam sürdüğünü gösteriyor.
3. Yazar, okumayı öğrenmekle özgürlük arasında nasıl bir ilişki kurmaktadır? Açıklayınız.
Cevap :
Yazar, Fatma’ya okumayı öğreterek ona evin dışındaki dünyaları keşfetme şansı verdiğini düşünüyor. Okumanın Fatma’ya, bulunduğu fiziksel ortamın ötesine geçme ve özgürce hayal kurma imkânı sunduğunu ifade ediyor.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 45 Cevapları
4. Metnin ana düşüncesini yazınız.
Cevap :
Okuma, bir insanın yaşamını değiştirmese de ona farklı dünyaları keşfetme ve zihinsel özgürlük kazandırma fırsatı verir.
5. Metnin yazarı siz olsaydınız başlığınız ne olurdu? Önerinizi aşağıya yazınız.
Cevap :
“Okumanın Özgürlüğe Açılan Kapısı”
6. Aşağıdaki cümlelerde yer alan altı çizili fiillerin anlam özelliklerini bularak cümlenin sonunda verilen yay ayraç içine iş (kılış) fiilleri için “İ”, durum fiilleri için “D”, oluş fiilleri için “O” yazınız.
Cevap :
- Proje ekibimiz, çalışmalarını gayretle ve titizlikle sürdürüyor. (İ)
“Çalışmalarını sürdürmek” bir iş (kılış) fiilidir çünkü dışarıya yansıyan bir eylemi ifade eder. - Zaman zaman çalışmaya ara verip yeteri kadar dinlenmelisiniz. (D)
“Dinlenmek” bir durum fiilidir çünkü kişinin kendi üzerinde gerçekleşen bir eylemdir. - Tansiyonu düşen ve hâlsizleşen kadının yüzü aniden sarardı. (O)
“Sararmak” bir oluş fiilidir çünkü kendi kendine gerçekleşen bir değişimi ifade eder. - Toplantı masasında yan yana oturdular. (D)
“Oturmak” bir durum fiilidir çünkü kişinin bulunduğu konumun bir halini ifade eder. - İnsanlara sevgimizi göstermekten hiçbir zaman çekinmemeliyiz. (İ)
“Sevgiyi göstermek” bir iş (kılış) fiilidir çünkü birine yöneltilen bir eylemi ifade eder. - Tedavisine devam ettiği için hızla iyileşiyor. (O)
“İyileşmek” bir oluş fiilidir çünkü kendi kendine meydana gelen bir değişimi ifade eder. - Okuduğum son kitabın kapak tasarımını da çok beğendim. (İ)
“Beğenmek” bir iş (kılış) fiilidir çünkü dışa dönük bir eylemi ifade eder.
7. Aşağıdakilerin hangisinde kişileştirme sanatına başvurulmuştur?
A) Dünyanın en tenha sokakları bu şehirdeydi sanki.
B) Çocukluk günlerinin güzellikleri hâlâ tazeydi belleğinde.
C) Ünlü yazarın ölümüyle romanlar ve öyküler öksüz kaldı.
D) Böyle bir manzara karşısında hepsi çok şaşırmıştı.
Cevap : C) Ünlü yazarın ölümüyle romanlar ve öyküler öksüz kaldı.
8.“Çok güzel bir proje hazırlamışlardı , bu projeyle ödül de aldılar.” cümlesinde boş bırakılan yere getirilebilecek uygun ifadeleri aşağıdaki listeden seçerek yanlarındaki kutuyu çarpı (X) ile işaretleyiniz.
ama hâlbuki üstelik hatta oysa fakat
Cevap :
[X] üstelik
[X] hatta
9. Aşağıdaki cümlelerin hangisi amaç-sonuç cümlesidir?
A) İnsan sadece kendini değil, başkalarını da düşünmelidir.
B) Basketbolu çok sevdiği için basketbolcu olmak istiyor.
C) Dünyadaki güzellikleri korumak için hepimiz çalışmalıyız.
D) Müzik, farklı pek çok duyguyu bir arada hissetmemizi sağlar.
Cevap : C) Dünyadaki güzellikleri korumak için hepimiz çalışmalıyız.
10. Bu metinde boş bırakılan yerlere sırasıyla aşağıdakilerden hangileri getirilmelidir?
A) Mutluluk, tanımlanması oldukça güç bir kavramdır. / Üniversiteyi bitirdiği zaman birkaç iş teklifi aldı.
B) Son elli yılda bazı canlıların soyu tükenmiştir. / Evimizin balkonlarından birine kuşlar yuva yaptı.
C) Hafta sonu seyredeceğimiz film çok eğlenceli görünüyor. / Dinleyiciler, konuşmanın bazı yerlerinde sıkıldılar.
D) Arkadaşım Gülçin’le dün kitapçıya uğradık. / Okumak, kesinlikle sessiz ortamda yapılması gereken bir faaliyettir.
Cevap : D) Arkadaşım Gülçin’le dün kitapçıya uğradık. / Okumak, kesinlikle sessiz ortamda yapılması gereken bir faaliyettir.