7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları
Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 68, 69, 70, 71
7. Sınıf Türkçe Kitabı Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları ile öğrenciler, milli mücadele ruhunu daha iyi kavrama fırsatı buluyor. Bu sayfalardaki etkinlikler, özellikle Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı Ya İstiklal Ya Ölüm Dinleme Metni Etkinlik Cevapları ile desteklenerek, vatanseverlik duygularını pekiştiriyor. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları, dersin içeriğini zenginleştirirken, 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71 MEB Yayınları öğrencilerin bu tarihi olayların önemini anlamalarına yardımcı oluyor.
Bu etkinlikler, sadece bilgi edinmeyi değil, aynı zamanda öğrencilerin düşünce becerilerini de geliştirmeyi hedefliyor. 7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68, 69, 70, 71 Cevapları ile yapılan çalışmalar, öğrencilerin tarihi olaylarla ilgili duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine olanak tanıyor. Bu sayede, gelecek nesillerin daha bilinçli ve milli değerleri benimsemiş bireyler olarak yetişmelerine katkıda bulunuluyor.
7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 68-69-70-71
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Soru : TBMM’nin açılışının tarihimizdeki önemi ile ilgili yaptığınız araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
TBMM’nin açılışı, ulusal egemenliğin ilanı ve milletin kendi kaderini belirleme hakkının elde edilmesinin simgesidir. Bu olay, Türk milletinin bağımsızlık mücadelesinin dönüm noktalarından biridir.
Uzun Cevap :
TBMM’nin açılışı, 23 Nisan 1920’de gerçekleşmiş olup, Türk milletinin kendi iradesiyle kararlar alabileceği ve bağımsızlığını savunabileceği bir meclisin kurulmasını simgeler.
Bu olay, Osmanlı Devleti’nin sona erip Türkiye Cumhuriyeti’nin temellerinin atıldığı kritik bir dönemin başlangıcıdır. TBMM’nin açılışıyla birlikte, Kurtuluş Savaşı’nın resmi bir lideri olarak milletin iradesi temsil edilmeye başlanmıştır.
Soru : Sizce Atatürk, TBMM’nin açılışının kutlandığı 23 Nisan’ı neden çocuklara armağan etmiştir? Tartışınız.
Kısa Cevap :
Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan ederek, geleceğin çocukların ellerinde şekilleneceğine ve onların ülkeyi daha iyi bir noktaya taşıyacağına inandığı için bu özel günü onlara bırakmıştır.
Uzun Cevap :
Atatürk, 23 Nisan’ı çocuklara armağan ederek, ülkenin geleceğinin çocukların omuzlarında yükseleceğini vurgulamıştır. Çocukların eğitimli, bilinçli ve özgür bireyler olarak yetişmesi, ülkenin geleceğini güvence altına almak için hayati öneme sahiptir.
Bu nedenle Atatürk, TBMM’nin açılışını çocuklara armağan ederek, hem onlara büyük bir sorumluluk vermiş hem de onların önemini tüm milletin fark etmesini sağlamıştır.
1. ETKİNLİK
Soru : İzleyeceğiniz filmde anlamını bilmediğiniz kelime veya kelime gruplarını aşağıya not alınız. Bunların anlamlarını tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz.
Cevap : Bu kısmı kendinize göre doldurmanız gerekmektedir.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları izlediğiniz metinden hareketle cevaplayınız.
1. Mustafa Kemal’in Meclisimize “Büyük Millet Meclisi” adını önermesinin nedeni nedir? Açıklayınız.
Cevap :
Çünkü bu meclis, sadece belirli bir grubun değil, tüm milletin iradesini temsil ediyordu. Mustafa Kemal, halkın iradesinin ve birliğinin yansıdığı bir meclis olduğunu vurgulamak istemiştir.
2. Meclis binasının kiremit ihtiyacı nasıl giderilmiştir? Açıklayınız. Bu sahneyle ilgili düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Halktan toplanan yardımlarla kiremit ihtiyacı karşılanmıştır. Bu sahne, halkın zor şartlar altında bile dayanışma gösterdiğini ve birlikte hareket ederek Milli Mücadele’ye katkı sağladığını simgeliyor.
3. Mustafa Kemal’i oğluyla ziyaret eden kişi kimdir? Bu kişinin Millî Mücadele’ye katkılarıyla ilgili neler biliyorsunuz? Anlatınız.
Cevap :
Ziyareti gerçekleştiren kişi İsmet İnönü’dür. İsmet İnönü, Millî Mücadele’de önemli askeri başarılar elde etmiş, Batı Cephesi komutanı olarak zaferlere imza atmış bir liderdir.
4. İşgal kuvvetleri komutanı, yaptığı telefon görüşmesinde nasıl bir haber almıştır? Bu
haber karşısındaki tepkisi ne olmuştur?
Cevap :
Direnişin başladığını öğrenmiştir ve bu haber karşısında büyük bir öfke ve hayal kırıklığı yaşamıştır.
5. Meclisin açılışında Halide Edip hangi duygu ve düşünceler içerisindedir? Siz bu
açılışta yer alan biri olsaydınız neler hissederdiniz? Açıklayınız.
Cevap :
Halide Edip, hem gurur hem de büyük bir umutla doludur. Ben orada olsaydım, milletin bağımsızlık yolundaki mücadelesine tanık olmanın gururunu yaşar ve özgürlük için yapılan fedakarlıkların anlamını derinden hissederdim.
3. ETKİNLİK
Soru : Atatürk ve beraberindekilerin Meclisin açılışı için Meclis binasına doğru ilerlediği sahnede sözlü olmayan bazı mesajlar verilmiştir. Bu mesajlar hakkındaki düşüncelerinizi arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :
Sessizce ilerlemeleri, halkın içindeki derin kararlılığı ve milli dayanışmayı temsil ediyor. Bu yürüyüş, bağımsızlık mücadelesine duyulan inancı sessiz ama güçlü bir şekilde ifade ediyor.
4. ETKİNLİK
Soru : İzlediğiniz filmin başlığının sizde uyandırdığı duygu ve düşünceleri aşağıya yazınız. Yazınızı zenginleştirmek için atasözü, deyim ve özdeyişler kullanınız.
Cevap :
Filmin başlığı, bağımsızlık uğruna verilen fedakarlıkları ve büyük mücadeleyi hatırlatıyor. “Vatan için akan kan, boşa akmaz” anlayışını çağrıştırıyor ve bu mücadelenin millet için ne kadar önemli olduğunu hissettiriyor.
5. ETKİNLİK
Soru : İstiklâl Marşı ile ilgili elektronik içeriği yapınız.
Cevap :
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 70 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki metni okuyunuz. Bu metnin size çağrıştırdığı duygu ve düşüncelerle ilgili bir konuşma yapınız.
Cevap :
Sevgili arkadaşlar,
Bugün Şerife Bacı’nın fedakârlığını anlatan metinle ilgili düşüncelerimi paylaşmak istiyorum. Şerife Bacı, bebeğiyle birlikte cepheye mermi taşırken, vatanı için canını feda eden bir kahramandır. Soğuk kış şartlarına rağmen, mermilerin ıslanmaması için kendini siper etmesi, vatan sevgisinin ve cesaretin en güçlü örneklerinden biridir.
Bu olay, millet olarak ne kadar büyük fedakârlıklarla bağımsızlığımızı kazandığımızı hatırlatıyor. Şerife Bacı gibi kahramanlarımızı unutmamalı, onların mirasına sahip çıkmalıyız.
Teşekkür ederim.
7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları
Soru : Millî Mücadele’mizin kadın kahramanları ile ilgili “edu” ve “gov” uzantılı genel ağ adreslerinden bir araştırma yapınız. Araştırma sonucu elde ettiğiniz bilgileri sınıf panosunda arkadaşlarınızla paylaşınız
Kısa Cevap :
Millî Mücadele’nin kadın kahramanları, vatan savunmasında önemli roller üstlenmişlerdir. Öne çıkan isimlerden bazıları Halide Edip Adıvar, Şerife Bacı ve Kara Fatma’dır. Bu kahraman kadınlar, cepheye mermi taşımaktan askeri stratejilere kadar birçok alanda mücadele etmişlerdir.
Uzun Cevap :
Millî Mücadele döneminde Türk kadınları, sadece cephe gerisinde değil, cephede de aktif olarak rol almıştır. Halide Edip Adıvar, bağımsızlık mücadelesine hem yazar hem de mitinglerde halkı örgütleyen bir lider olarak katkıda bulunmuştur.
Şerife Bacı, cepheye mermi taşırken soğukta donarak şehit olmuş, vatan sevgisinin simgesi olmuştur. Kara Fatma, bir kadın subay olarak savaşta bizzat yer almış ve büyük bir cesaretle çarpışmıştır. Bu kadın kahramanlar, Millî Mücadele’nin zaferle sonuçlanmasında önemli katkılarda bulunmuş ve Türk milletine örnek olmuşlardır. Onların fedakârlıkları, tarihimizde her zaman hatırlanmaktadır.
7. ETKİNLİK
Soru : Buna göre, Onur’un oluşturduğu örüntü aşağıdakilerden hangisidir?
Cevap : B Şıkkı
GELECEK DERSE HAZIRLIK
Soru : Türklerin tarih boyunca bilime sağladığı katkılarla ilgili bir araştırma yapınız.
Kısa Cevap :
Türkler tarih boyunca bilim alanında önemli katkılarda bulunmuşlardır. İbn-i Sina tıp, Farabi felsefe, Ali Kuşçu ise astronomi alanlarında dünyaca tanınan bilim insanlarıdır. Ayrıca, Türk-İslam coğrafyasında birçok bilimsel gelişme ve eser ortaya konulmuştur.
Uzun Cevap :
Türkler, tarih boyunca bilimsel gelişmelere önemli katkılar sağlamışlardır. İslam dünyasının Altın Çağı’nda Türk bilim insanları tıp, matematik, astronomi ve felsefe gibi birçok alanda öncü çalışmalar yapmışlardır. İbn-i Sina, tıp alanında yazdığı “El-Kanun fi’t-Tıbb” eseriyle Avrupa’da da yüzyıllar boyunca referans alınmıştır.
Farabi, felsefe ve mantık alanlarında yaptığı çalışmalarla Batı felsefesine büyük etkilerde bulunmuştur. Ali Kuşçu ise astronomi ve matematik alanında, özellikle Osmanlı döneminde önemli keşifler yapmıştır. Uluğ Bey de Samarkand’da kurduğu rasathanesiyle astronomi alanında büyük katkılarda bulunmuştur. Bu bilim insanları, Türklerin tarih boyunca bilime ve insanlığa yaptığı katkıları simgeler.