7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları

Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları Sayfa 74, 75


7. Sınıf Türkçe Kitabı 2. Ünite Tema Değerlendirme Cevapları


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74, 75 Cevapları ile ilgili olarak, öğrenciler Ortaokul 7. Sınıf Türkçe Kitabı‘ndaki 2. Ünite Tema Değerlendirme etkinlikleri aracılığıyla metinler üzerine eleştirel düşünme becerilerini geliştirme fırsatı bulurlar. Bu etkinlikler, dil bilgisi ve sözcük dağarcığını genişletmeye yardımcı olur. Forum MEB 7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Cevapları ile öğrenciler, doğru cevaplara ulaşarak ders başarılarını artırabilirler.


“7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları”

7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75 MEB Yayınları‘nda yer alan sorular, okuma-anlama, dil bilgisi kuralları ve yazılı anlatım yeteneklerini geliştirmek üzere hazırlanmıştır. Bu sayfalardaki sorulara verilen cevaplar, öğrencilerin metni anlamlandırma ve kendilerini ifade etme becerilerini güçlendirmeyi amaçlamaktadır.


7. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 74-75


ATAMIZIN BAZI ÖZELLİKLERİ

Atatürk’ün en sevdiği hayvan atlardı. Sakarya Zaferi’ni kazandığı zamanki atının adı da bu nedenle Sakarya’ydı. Ama köpekleri de çok seviyordu. Köpekleri vefalı, sadık ve akıllı buluyor; onun için seviyordu.

Alp adında, çok sevdiği bir köpeği vardı. Belki de ilk köpeği… Birinci Dünya Savaşı sırasında almış onu. Atatürk’ün oda kapısı önünde nöbet tutar, onun iznini almadan hiç kimseyi içeri sokmazmış. (…)

Doğadaki her şey gibi çiçekleri de çok severdi. Bir gün, öğle yemeğinde konukları vardı. Sofraya oturdular. Masada bir tek çiçek yoktu. Paşa, sofrada hizmet edenlere “Çocuklar!” dedi, “Soframızda neden bir sap çiçek yok? Ben bunu hep söylüyorum.” Konuklardan biri, eski Ankara’yı hiç sevmeyen bir milletvekili, “Paşam!” dedi, “Ankara’da çiçek yetişmez ki!” (…)

Mustafa Kemal hiç sesini çıkarmadı. Ama üzülmüştü bu duyduklarına. Konuklar gidince yaverlerinden birini çağırdı ve ona dedi ki: “Seninle bir deneme yapacağız. Bana en az beş tahta meyve sandığı bulacaksın. Toprak ve gübre hazırlatacaksın ve Ziraat Okulundaki öğretmenlerden çeşitli çiçek tohumları isteyeceksin. Hepsini köşke getireceksin. Herkesin göremediği bir köşede çiçekleri birlikte ekeceğiz.” (…)

Nezihe ARAZ (Kısaltılmıştır.)


Soru : 1-3. soruyu metne göre cevaplayınız.


1. Atatürk’ün atları niçin çok sevdiğine ilişkin tahminlerinizi aşağıya yazınız.


Cevap :

Atatürk, atları belki de özgürlüğü, gücü ve direnci simgeledikleri için çok seviyordu. Ayrıca atlar, savaşlar sırasında önemli bir yere sahip olduğu için onun hayatında ayrı bir öneme sahip olabilir.


2. “Ankara’da çiçek yetişmez ki!” cevabına Mustafa Kemal’in tepkisi ne olmuştur? Bunun üzerine yaverinden ne yapmasını istemiştir? Açıklayınız.


Cevap :

Mustafa Kemal, bu söz karşısında sessiz kalmış ancak üzülmüştür. Yaverinden, çiçek yetiştirmek için gerekli malzemeleri getirmesini istemiş ve bunun için bir deneme yapmaya karar vermiştir.


3. Bu metinde anlatılan olayların nasıl devam ettiğini tahmin ederek metnin anlam bütünlüğüne uygun bir paragraf yazınız.


Cevap :

Yaveri, istenilen malzemeleri temin ettikten sonra Atatürk ve yaveri, köşkte gizli bir köşede çiçekleri ekmeye başlarlar. Zamanla çiçekler büyür ve açar.

Atatürk, Ankara’da çiçek yetiştirilebileceğini göstermekten memnuniyet duyar ve bu başarı, ona büyük bir tatmin sağlar. Gelen konuklara da çiçeklerle dolu bahçesini gururla gösterir.


7. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 75 Cevapları


4. Aşağıdakilerden hangisi günlük türünde bir metinden alınmış olabilir?


A) Duvardaki tablodan çıkan güvercin birden konuşmaya başladı.
B) Dalgalar, vapurumuzu bir o yana bir bu yana salladı durdu bütün gün.
C) Bazı bitki türleri sadece ülkemizde yetişir.
D) Deyimler, Türkçemizin zengin anlatım olanaklarındandır.

CevapB) Dalgalar, vapurumuzu bir o yana bir bu yana salladı durdu bütün gün.


Soru : 5 ve 6. soruları aşağıdaki metne göre cevaplayınız.


Atatürk henüz uyanmamıştı. Küçük Ülkü, çoğu zaman yaptığı gibi yatak odasının kapısının önünde durarak onun uyanmasını beklemeye başladı. Bekledi, bekledi, bekledi… Kapı bir türlü açılmıyordu. Oturdu, kalktı, gezindi… Kapıya tekrar baktı. Ülkü, kapıya yaklaşarak içeriden bir ses, ayak sesi duymaya çalıştı – – – – Birden, kapının önüne bırakılmış kahverengi ayakkabıları fark etti. Ayakkabılar, yatak odasının önüne ancak boyanması için bırakılırdı. (…)

Süleyman BULUT (Kısaltılmıştır.)


5. Bu metinde boş bırakılan yere metnin anlam bütünlüğünü sağlamak için aşağıdakilerden hangisi getirilmelidir?


A) bu yüzden oradan uzaklaştı.
B) çünkü bu bahçeyi seviyordu.
C) fakat kapı hâlâ açık duruyordu.
D) ama hiçbir hareket yoktu.

Cevap : D) ama hiçbir hareket yoktu.


6. Aşağıdakilerin hangisinde bu metindeki altı çizili kelimenin anlamını karşılayan bir ifadeye yer verilmiştir?


A) Liderler, sadece milletini düşünür.
B) Hava soğuktu fakat üşümüyorduk.
C) Halkın kararlılığı, kurtuluşu getirmişti.
D) Hiçbir güç, onları vazgeçiremeyecekti.

Cevap : A) Liderler, sadece milletini düşünür.


7. Aşağıdaki metinlerden kurgusal nitelik taşıyanların başındaki kutuya çarpı (X) işareti koyunuz.


Cevap :

(X) A) Tatlı bir öğleden sonrası esintisiyle nazlı nazlı salınmaya başlayan bayrak, okul bahçesindeki çocuklara baktı tepeden. Ne kadar da neşeliydiler! Onların neşesinin kaynağının, biraz da kendisine duyulan güven olduğunu biliyordu bayrak. Gerine gerine ve gururla savurdu ay yıldızını.

(X)  B) Meşe ağaçlarıyla dolu eski orman, belki de hiç bu kadar sessiz ve tenha kalmamıştı. Kuş cıvıltıları kesilmiş, çevrede zıplayıp duran neşeli hayvanlar kaybolmuştu çoktan. Aslan, bütün bu olup bitene akıl erdiremiyor; ormanın bu hâline çok üzülüyordu.

C) Ürkek adımlarla ata yaklaşan çocuk, pamuk kadar beyaz bu atın başını okşamak için uzattı elini. At, şöyle bir başını çevirdi. Çocuk, biraz tedirgin bir şekilde elini çekti. Bu kez de at uzattı başını. Atın başıyla çocuğun elinin buluşma anı ise görülmeye değerdi.


(I) Gelen haber üzerine atını alıp cepheye doğru hızla sürdü. (II) Hava yeni yeni aydınlanıyordu.
(III) Küçük bir meşe ormanından geçerken kuş cıvıltılarını duydu.
(IV) Ormanın serinliğinin içinde dinlenmek için durdu.

8. Bu metinde numaralanmış cümlelerde yer alan fiillerin anlam özellikleri aşağıdaki tablonun hangi seçeneğinde doğru verilmiştir?


A) Durum Oluş İş (kılış) Durum
B) İş (kılış) Durum Oluş Durum
C) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Oluş
D) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Durum

Cevap D) İş (kılış) Oluş İş (kılış) Durum



 

Our Score