7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 74-76-77-78
7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Meşe ile Saz Metni Cevapları Sayfa 74, 75, 76, 77, 78
Meşe ile Saz Metni Cevapları
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 74 Soruları ve Cevapları
HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
1. “Jean De La Fontaine” ve “Ezop” hakkında yaptığınız araştırmalardan edindiğiniz bilgileri arkadaşlarınızla paylaşınız.
Cevap :Jean de la Fontaine 8 Temmuz 1621 tarihinde Fransa’da dünyaya gelmiştir. Babasının işini devralmış 1671 yılına kadar roman ve su işlerinde müdürlük yapmıştır. Ülkenin kralı dine bağlı olmadığı için Academie Française seçilmesine karşı cıktı fakat 1683 yılında akademiye seçildi. Jean de la Fontaine yazdığı fabl eserleri ile ünlenmiştir. Bir söylentiye göre Jean de la Fontaine Trakya’da doğmuş ve bir süre köle olarak yaşamıştır. azat edilince birçok yolculuk yapmış Delphoi’ye yaptığı yolculukta cinayete kurban gitmiştir. Bununla birlikte Ezop’un bugünkü Emirdağ yakınlarında ki Amorium kentinde doğup büyüdüğü de dile getirilmektedir.
2. La Fontaine’in bir fablını arkadaşlarınıza anlatınız.
Cevap :
Ağzında bir parça peynir vardı.
Sayın tilki kokuyu almış olmalı,
Ona nağme yapmaya başladı:
“-Ooo! Karga cenapları, merhaba!
Ne kadar güzelsiniz, ne kadar şirinsiniz!
Gözüm kör olsun yalanım varsa.
Tüyleriniz gibiyse sesiniz,
Sultanı sayılırsınız bütün bu ormanın.”
Keyfinden aklı başından gitti bay karganın.
Göstermek için güzel sesini
Açınca ağzını, düşürdü nevalesini.
Tilki kapıp onu dedi ki: “Efendiciğim,
Size güzel bir ders vereceğim:
Her dalkavuk bir alığın sırtından geçinir,
Bu derse de fazla olmasa gerek bir peynir.”
Karga şaşkın, mahcup, biraz da geç ama,
Yemin etti gayrı faka basmayacağına.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 76 Soruları ve Cevapları
1. ETKİNLİK
a. Aşağıda anlamları verilen sözcükleri metinden bulup noktalı yerlere yazınız.
Cevap :
- Gadir: Haksızlık, acımasızlık, merhametsizlik.
- Ürpermek: Korku, üşüme vb. yüzünden aniden titremek.
- Soy: Cins, tür, çeşit.
- Haksızlık: Hak ve adalete aykırılık.
- Bela: İçinden çıkılması güç, sakıncalı durum.
b. Aşağıdaki bulmacada, metinde adı geçen rüzgâr çeşitleri gizlenmiştir. Bunları bulup bulmaca üzerinde işaretleyerek gösteriniz.
Cevap :
c. İşaretlemediğimiz harfleri sırasıyla yazarak bu harflerin oluşturduğu atasözünü belirleyiniz.
Cevap : NE OLDUM DEMEMELİ NE OLACAĞIM DEMELİ
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin hikâye unsurlarını ilgili kutucuklara yazınız.
Cevap :
Mekan : Nehir kenarı
Zaman :Geçmiş zaman
Varlık Kadrosu : Meşe, saz, karayel
Olay : Sazın zayıflığı ile dalga geçen meşenin çıkan bir fırtına ile yıkılması.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 77 Soruları ve Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Metne göre meşe ile sazı kişilik özellikleri yönünden karşılaştırınız.
Cevap :
Meşe kişilik özellikleri : Kibirli, kendini beğenmiş
Saz kişilik özellikleri : Alçakgönüllü
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıya, metinde geçen cümlelerden konuşturma sanatı bulunanları yazınız.
Cevap :
Meşe, bir gün saza demiş:
— Doğrusu Tanrı size gadirlik etmiş.
(…)
— İyi yüreklisin, demiş saz meşeye,
(…)
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki karikatürde anlatılmak isteneni açıklayınız.
Cevap : Ne kadar güçlü ve büyük olsak da hiçbir zaman buna güvenip hareket etmemeliyiz. Çünkü güç fiziksel değil akıl ile de olur.
7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 78 Soruları ve Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen çekimli fiillerin altını çizerek özelliklerini örnekteki gibi belirtiniz.
Cevap :
7. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki fablı kendi cümlelerinizle tamamlayınız.
ASLAN İLE FARE
Pençesi dibinde bir aslanın,
Dalgınlıkla bir fare çıkıverdi.
Bu fırsatı kullanmadı sultanı ormanın.
Fareye dokunmayıp bir büyüklük gösterdi.
Cevap :
Bu iyiliğini unutmadı fare.
Bir gün aslanın işi düştü
Aslanı kaptı bir ağ
Fare hemen koştu yardıma
Dişledi hemen ağı
Çıktı aslan ağdan
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Öğretmenlerin, öğrencilerinin kişisel ve sosyal gelişimlerine etkilerini araştırınız.
Cevap : Çocuklar okul yaşına gelene kadar ailesinden aldığı eğitim ile büyürler. Okul yaşına geldiklerin de ise öğretmen ile bir eğitimleri başlar. Çocuklar kendilerini bu okul zamanında öğretmenlerinin yardımları ile tanırlar. Kendilerinin iyi oldukları alanlara yönlendirmeleri ve kendilerini tanımalarını sağlarlar. Öğretmenler öğrenciler ile ne kadar yakın, ne kadar samimi olursa o öğrenci öğretmene kendini daha çok açar.