7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Sayfa 86-88-89-90-91-92

7. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Yıkmak Kolay Metni Cevapları Sayfa 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92


Yıkmak Kolay Metni Cevapları


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 86 Soruları ve Cevapları


HAZIRLIK ÇALIŞMALARI


1. Sınıfa getirdiğiniz tahta bloklardan bir kule yapınız.


• Kuleyi yapmak ne kadar zamanınızı aldı? Şimdi kuleyi yıkınız. Kuleyi yıkmak ne kadar zamanınızı aldı?


Cevap : Bu etkinliği sınıfınızda yapmanız gerekiyor.


• Sizce yapmak mı, yoksa yıkmak mı daha kolay? Neden? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Yıkmak daha kolay çünkü bir işe başladığımız zaman onu yaparken harcadığımız zaman daha fazladır. Yaptıktan sonra ise yıkmaya harcadığımız zaman daha azdır. Bu yüzden yıkmak daha kolaydır.


2. Yaptığınız etkinlikten ve başlığından hareketle okuyacağınız metnin konusunu tahmin ediniz.


Cevap : Yapılan bir binanın yıkımını anlatıyor olabilir.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 88 Soruları ve Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen ve aşağıda anlamları verilen sözcükleri belirleyip örnekteki gibi bulmacaya yerleştiriniz.


1. Yapıların planını yapıp bunların gerçekleşmesini sağlayan kişi.
Cevap :  MİMAR
2. Ağaç işleriyle uğraşan ve ağaçtan çeşitli eşya yapan usta. 
Cevap : MARANGOZ
3. Beceri isteyen ustalık, beceriklilik. 
Cevap : HÜNER
4. Bir üniversitenin, öğrenim alanı veya uzmanlık konusu bakımından ayrılmış kollarından her biri.
Cevap :  FAKÜLTE
5. Belli bir işte, belli bir konuda bilgi, görüş ve becerisi çok olan kişi. 
Cevap : MÜTEHASSİS
6. İstek, eğilim, arzu. 
Cevap : HEVES
7. Ustalık, hüner, uzmanlık. 
Cevap : MARİFET
8. Bir şeyi yapmaya, başarmaya gücü yeten. 
Cevap : MUKTEDİR
9. Yıkma, kırıp dökme, harap etme, bozma.
Cevap :  TAHRİP
10. Uzman, işini iyi bilen, usta. 
Cevap : MAHİR
11. Eksikliği duyulan şey, ihtiyaç. 
Cevap : GEREKSİNİM
12. Gösterişi çok olan.
Cevap :  GÖSTERİŞLİ


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Soruları ve Cevapları


2. ETKİNLİK


Soru : Metinde geçen aşağıdaki deyimleri, anlamlarıyla eşleştiriniz. Eşleştiremediğiniz deyimin anlamını boş kutuya yazınız.


Cevap :

“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 89 Soruları ve Cevapları”


3. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre yanıtlayınız.


1. Yazara göre iyi bir bina yapmak için neler gerekiyormuş?


Cevap : Mimar bulmak, yapılacak işin planını çizmek, binayı yapacak iyi bir usta bulmak, kullanılan malzemelerin iyi olması, sabır ve emek gerekmektedir.


2. Yazara göre yapıcı ve yıkıcı insanlar arasındaki farklar nelermiş?


Cevap : Yapıcı olan insanlar zeka ve emekleri ile iş yapmaktadırlar. Yıkıcı insanlar ise yıkmak için zekalarını kullanmalarına ihtiyaçları yoktur.


3. Yazara göre yıkmanın başarılı olabilmesi için ne gerekliymiş?


Cevap : Yıkmanın yapmak için olması gerekliymiş.


4. Yazara göre çocuklar yapıcı olmayı nasıl öğrenirmiş?


Cevap : Yıkıp bozmamaya çalışarak öğrenirlermiş.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 90 Soruları ve Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu, ana fikrini ve yardımcı fikirlerini aşağıya yazınız.


Cevap :
Metnin konusu: Yapıcı ve yıkıcı insanlardan bahsedilmektedir.
Metnin ana fikri: Yapıcı olabilmek için önce yıkıcı olmayı öğrenmek gerekir.
Metindeki yardımcı fikirler: Yapmanın zor ve zahmetli olması, yıkmanın ise kolay olması.


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümleleri anlam ilişkisi yönünden inceleyiniz. Koşul-sonuç anlamı taşıyan cümlelerin başındaki kutucuğa “✔” işareti koyunuz.


  • [✔] Binanın sağlam olmasını istiyorsanız işin ustalarını bulmanız gerekir.
  • [✔] İşler düşünülüp taşınılarak yapılırsa faydalı sonuçlar alınabilir.
  • [   ] Yıkmak için sadece kazma sallamayı bilmek yeter.
  • [✔] Yıkıcı olabilirsiniz ama yerine yeni bir şeyler yaparsanız.
  • [   ] Bir eser ortaya çıkardım diye övünebilirsiniz.

7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 91 Soruları ve Cevapları


6. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki metinleri okuyunuz.


O gün hava çok sıcak olduğu için balkonda ders çalışıyordum. İçeriye göre biraz daha esintiliydi burası. Ertesi gün iki dersten sınavım vardı. Birçok arkadaşım gibi derslerime günü gününe hazırlanmadığım için sınav öncesi çok fazla çalışmak zorunda kalıyordum. Yine de yeterli olmuyordu. Her defasında pişman oluyor, dersleri biriktirmemek için kendime söz veriyordum. Sonra bu sözümü ve çektiğim sıkıntıyı unutuyor, yine günü gününe çalışmıyordum.
Bu kitap için yazılmıştır.


Hepimiz eleştirilmekten kaçarız. Oysa tam tersine bunu kendiliğimizden istememiz, gelin bizi eleştirin dememiz gerekir. Hele eleştirme bir ders değil de bir karşılıklı konuşma gibi olursa… Biri çıkıp bizim düşüncemizin tersini söyledi mi onun doğru söyleyip söylemediğine değil, doğru yanlış kendi düşüncemizi savunmaya bakarız. Bizi düzeltmek isteyene kollarımızı açacak yerde yumruklarımızı gösteririz.
M.E. MONTAIGNE (Monteyn) Denemeler


Antibiyotikler, bakteriyel enfeksiyonların tedavisinde kullanılan ilaçlardır. Antibiyotikler güçlü ilaçlardır ancak her hastalığı tedavi edemez. Antibiyotiklerin virüs ya da mantar enfeksiyonlarının tedavisinde yeri yoktur. Bununla birlikte çoğu kişi soğuk algınlığı ya da nezle gibi virüslerin neden olduğu enfeksiyonlarda da antibiyotik içmeden iyileşemeyeceğini düşünür, antibiyotik kullanmak ister. Bu durumda antibiyotikler gereksiz olarak kullanılmış olur. Gereksiz antibiyotik kullanımında hem vücutta bulunması gereken bakteri toplulukları ortadan kalktığından kişi zarar görür hem de virüsler bakterilere karşı direnç kazanır.
Bu kitap için yazılmıştır.


Karanlık koridor… Kapalı kapıların, dikdörtgen, buzlu camlarından gelen soğuk ışıkların buğusu yüksek ve çıplak duvarlara vurarak donuyor. Koridorun sonlarında görünmeden açılıp kapanan bir kapının gıcırtısı… Muşambalara sürtünen bir ayak sesi… Köpüklenerek uçan ve uzaklarda kaybolan bir beyaz gömlek ve iyot, eter, yağ vesaire kokularından oluşan, içeriği anlaşılmayan hastane kokusu…
Sıralarda hiç düzgün oturan yoktur. Hastalar sarılı bir kol veya bacağın bozduğu denge ile yumru yumru duruyorlar ve büyükler küçüklere doğru eğilmişler.
Peyami SAFA Dokuzuncu Hariciye Koğuşu


b. Hangi metnin ya da metinlerin anlatım biçimi “Yıkmak Kolay” metninin anlatım biçimine benzemektedir? İşaretleyiniz. “Yıkmak Kolay” metninde hangi anlatım biçiminin kullanıldığını belirtiniz.


Cevap : M.E. MONTAIGNE (Monteyn) Denemeler metnini işaretlemeniz gerekmektedir.
Yıkmak Kolay metninde “tartışmacı anlatım” biçimi kullanılmıştır.


7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Sayfa 92 Soruları ve Cevapları


7. ETKİNLİK


a. Aşağıdaki cümlelerden yazım yanlışı yapılanların karşısına “X” işareti koyunuz.


  • Binanın gösterişli ve sağlam olmasını istiyorsanız bunların da iyilerini bulmalısınız.
  • [X] Yıkmak yanlız binada değil, her kurulu düzende kolaydır.
  • [X] Ne yazıkki yapmanın zor olduğunu düşünen insanlar yıkıcı olmaya çalışıyor.
  • Bir şey düşünülerek yapılırsa başarıya ulaşılır.
  • Bunun içindir ki yıkıcı olan insanların başarılı olması mümkün değildir.
  • [X] Dünyaya hiç bir şey bilmeden geldikleri için yıkmak ve kırmakta mahir olurlar.
  • Senelerce çalışarak meydana getirilmiş eseri birkaç haftada yerle bir ederler.

b. Cümlelerde yazımı yanlış olan sözcüklerin doğrularını aşağıya yazınız.


Cevap :  yalnız, yazık ki, hiçbir


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde geçen altı çizili fiillerin bildirdiği kipi uygun kutucuğu işaretleyerek gösteriniz.


  • ( Haber Kipi ) Güzel bir bina ne kadar zor yapılıyor
  • ( Haber Kipi ) Önce bir mimar bulacaksınız.
  • ( Dilek Kipi ) Malzeme de iyi cinsten olmalı.
  • ( Dilek Kipi ) Bir de böyle bir binayı yıkmayı düşününüz.
  • ( Haber Kipi )Eseri birkaç haftada yerle bir ederler.
  • ( Dilek Kipi ) Yıktığımız şeyin yerine yenisini yapalım.
  • ( Haber Kipi )İnsanları mutlu etmek için çalıştı.
  • ( Dilek Kipi ) Bilse bize her şeyi anlatırdı.

SONRAKİ METNE HAZIRLIK


Soru : Engelli insanların yaşadıkları sıkıntıları araştırınız.


Cevap : Engelli insanlar doğuştan  ya da sonradan bir olay yüzünden engelli kalmaktadırlar. Engelli bir birey organlarından birini kullanmayan kişilerdir. Engelli insanlar birçok sıkıntı yaşamaktadırlar. Elleri olmayan, ayakları olmayan, göremeyen, duyamayan pek çok insan vardır. Bunlar hayatta sosyalleşmede sıkıntı yaşarlar. Yaşadıkları en büyük sıkıntı toplum tarafından dışlanmak, rahatsız edici söz ve bakışlar olmaktadır. Bunun yanında pek çok insanın yaptığı, araba kullanmak veya otobüse binmek gibi fiziksel hareketleri kolay yapamazlar. Çoğu engelli vatandaş bu engelini görmeyerek yaşama devam etmeye ve ellerinden geleni yapmaya çalışmaktadırlar. Bizde onlara bu yaşamlarında biraz da olsa katkıda bulunmamız gerekmektedir.


“7. Sınıf Türkçe Özgün Yayınları Ders Kitabı Cevapları”

 

Our Score