8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları Sayfa 109


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 109 Cevapları” başlığı altındaki etkinlikler, öğrencilerin 5. üniteye hazırlık yapmasını hedefler. Bu bölümde, “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 5. Ünite Ünitemize Hazırlanalım Metni Etkinlik Cevapları” ile öğrenciler, temel kavramları ve anahtar bilgileri gözden geçirir.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları” kaynağı, bu süreçte yol gösterici bir rehber niteliği taşır. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Gezegen Yayıncılık”, üniteye giriş için etkili bir başlangıç sunmaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 109 Cevapları 


1. Kur’an, Furkan, sünnet, inanç, ibadet, ahlak, muamelat ve kıssa kavramlarının anlamlarını sözlükten öğrenerek defterinize yazınız.


Cevap :

Madde Madde Kur’an, Furkan, sünnet, inanç, ibadet, ahlak, muamelat ve kıssa kavramlarının anlamları:

  • Kur’an: Allah’ın Hz. Muhammed’e (sav) vahiy yoluyla indirdiği kutsal kitabın adı.
  • Furkan: Hakkı batıldan ayıran; Kur’an’ın sıfatlarından biri.
  • Sünnet: Hz. Muhammed’in (sav) sözleri, davranışları ve onayladığı uygulamalar.
  • İnanç: Allah’a ve dinin temel esaslarına kalpten bağlılık.
  • İbadet: Allah’a kulluk etmek için yapılan her türlü dini ritüel ve davranış.
  • Ahlak: İnsanın iyi veya kötü olarak nitelendirilen davranışları ve karakteri.
  • Muamelat: İnsanların birbiriyle olan ilişkilerini düzenleyen İslam hukuku kuralları.
  • Kıssa: Kur’an’da yer alan, geçmiş peygamberler ve kavimlerle ilgili hikmetli öyküler.

2. Kur’an ve sünnetin niçin İslam dininin ana kaynakları olduğunu araştırınız.


Cevap : Kur’an, Allah’ın insanlara gönderdiği son ilahi mesajdır ve İslam dininin temelini oluşturur. Sünnet ise Kur’an’ın açıklaması ve hayata uygulanış biçimidir. Hz. Muhammed (sav), Kur’an’ın ilk uygulayıcısı olarak, İslam’ın nasıl yaşanması gerektiğini öğretmiştir. Bu iki kaynak, Müslümanların inanç, ibadet, ahlak ve hayat düzenlerini belirler.


3. Kur’an-ı Kerim mealinden alfabetik indeksini inceleyerek Kur’an-ı Kerim’in ana konularını tespit ediniz. Belirleyeceğiniz ana konularla ilgili birer ayet bularak defterinize yazınız.


Cevap :

Maddeler Halinde Kur’an-ı Kerim’in ana konuları ve ayetler:

  • İnanç: “Allah’tan başka ilah yoktur.” (Bakara Suresi, 255. Ayet)
  • İbadet: “Namazı kılın, zekatı verin.” (Bakara Suresi, 43. Ayet)
  • Ahlak: “Doğruluğu emredin, kötülükten sakındırın.” (Al-i İmran Suresi, 104. Ayet)
  • Muamelat: “Tartıda ve ölçüde dürüst olun.” (Rahman Suresi, 9. Ayet)

4. Kur’an’ı Kerim’in, Kur’an’da geçen isimleri hakkında bir araştırma yapınız. Bu isimlerle Kur’an’ın temel özellikleri arasında bir ilişki olup olmadığını inceleyerek sonuçlarını defterinize yazınız.


Cevap :

Kur’an’ın diğer isimleri ve özellikleri:

  • Kitap: Kur’an’ın yazılı bir metin olması.
  • Zikr: Öğüt ve hatırlatma.
  • Nur: İnsanları aydınlatan rehber.
    Bu isimler, Kur’an’ın insanlar için bir rehber, uyarıcı ve yol gösterici olduğuna işaret eder.

5. Hz. Nuh’un (as) hayatı hakkında ansiklopedilerden araştırma yapınız.


Cevap : Hz. Nuh (as), Allah’ın elçisi olarak kavmini tevhide davet eden bir peygamberdir. Kavmi ona inanmadığında Allah’ın emriyle büyük bir gemi inşa etmiştir. Tufanla birlikte inanmayanlar helak edilmiş, inananlar ise kurtarılmıştır. Hz. Nuh’un hikayesi, sabır ve tebliğde sebat etmenin önemini vurgular.



 

Our Score