8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık

Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Cevapları Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73


8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları


“8. Sınıf Din Kültürü Ders Kitabı Sayfa 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 Cevapları”, öğrencilerin dinin temel gayesini anlamaları için rehberlik eden etkinlik cevaplarını detaylı bir şekilde ele alır. “Ortaokul 8. Sınıf Din Kültürü Kitabı 3. Ünite Dinin Temel Gayesi Metni Etkinlik Cevapları”, bu konuda öğrencilerin bilgilerini pekiştirmek amacıyla açıklayıcı bilgiler sunar.


“8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”

“8. Sınıf Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Gezegen Yayınları Ders Kitabı Cevapları”, konuyu kavramada yardımcı olurken, etkinlik çözümlerine yönelik ipuçları sağlar. “8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73 Gezegen Yayıncılık”, dinin temel gayesinin birey ve toplum üzerindeki etkilerini anlamaya yönelik bilgiler sunmaktadır.


8. Sınıf Din Kültürü Kitabı Sayfa 64-65-66-67-68-69-70-71-72-73


Soru : Sizce dinin temel amacı nedir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Din, insanları doğru yola yönlendirmek, dünya ve ahiret mutluluğunu sağlamak, bireysel ve toplumsal huzuru temin etmektir. Ahlaki değerlerin yaygınlaşması, insanların iyiliğe yönelmesi ve kötülüklerden uzak durması dinin temel amaçlarındandır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 65 Cevapları


Soru : “Can güvenliği” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Can güvenliği, insanın en temel hakkıdır ve yaşam hakkının dokunulmaz olduğunu ifade eder. Toplumda barış ve huzurun sağlanması, insanların güven içinde yaşaması can güvenliği ile mümkündür.


Soru : “…Kim, bir cana veya yeryüzünde bozgunculuk çıkarmaya karşılık olmaksızın (haksız yere) bir cana kıyarsa bütün insanları öldürmüş gibi olur. Her kim bir canı kurtarırsa bütün insanları kurtarmış gibi olur…” (Maide suresi, 32. ayet.)

Yukarıdaki ayeti, canın korunması ilkesi açısından arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap : Bu ayet, insan hayatının değerini ve kutsallığını vurgular. Haksız yere bir cana zarar vermek, toplumu kaosa sürüklemek anlamına gelir. Bir hayatı kurtarmak ise insanlık için büyük bir iyiliktir ve toplumsal huzurun temel taşlarından biridir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 67 Cevapları


Soru : Size göre İslam’da yaşam hakkının “en temel ve mukaddes hak” olmasının sebebi nedir? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap : İslam, insanı Allah’ın en değerli yaratığı olarak görür ve yaşam hakkını kutsal kabul eder. Can, Allah’ın insana verdiği bir emanettir. Bu yüzden, yaşam hakkına saygı göstermek ve korumak dinin temel ilkelerindendir. Yaşam hakkını ihlal etmek, yaratılışa karşı işlenmiş büyük bir günah olarak kabul edilir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 68 Cevapları


Soru : Akıl sağlığını korumak için neler yapılmalıdır? Arkadaşlarınızla belirleyerek değerlendiriniz.


Cevap :

Maddeler Halinde Akıl Sağlığını Korumak İçin Neler Yapılmalıdır;

  1. Sağlıklı bir yaşam tarzı benimsemek.
  2. Zararlı alışkanlıklardan uzak durmak.
  3. Stres ve kaygıyı azaltacak ibadet ve manevi aktivitelerde bulunmak.
  4. Düzenli uyumak ve sağlıklı beslenmek.
  5. Ahlaki ve manevi değerlere önem vermek.

Soru : “Malın korunması” ifadesi sizde neler çağrıştırıyor? Arkadaşlarınızla konuşunuz.


Cevap : Malın korunması, bireyin emeğine saygıyı ve mülkiyet hakkının dokunulmazlığını ifade eder. Haksız kazançtan kaçınmak, israftan uzak durmak ve başkalarının hakkına saygılı olmak malın korunması ilkesinin bir parçasıdır.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 69 Cevapları


Soru : Ülkemizde haksız kazancı önlemek için devlet tarafından ne gibi tedbirler alınmaktadır? Araştırarak arkadaşlarınızla değerlendiriniz.


Cevap :

Madde Madde Ülkemizde Haksız Kazancı Önlemek İçin Devlet Tarafından Alınan Tedbirler

  1. Denetim Mekanizmaları: Vergi kaçakçılığı, kayıt dışı ekonomi ve yolsuzlukları önlemek için düzenli denetimler yapılır.
  2. Kanuni Düzenlemeler: Haksız kazanç ve usulsüzlükleri önlemek için Ticaret Kanunu, Vergi Kanunu gibi yasal düzenlemeler yürürlüktedir.
  3. Cezai Yaptırımlar: Haksız kazanç elde edenlere para cezası ve hapis cezası gibi yaptırımlar uygulanır.
  4. Şeffaflık Politikaları: Kamu ihalelerinde ve işlemlerinde şeffaflık sağlanarak yolsuzluk önlenir.
  5. Etik Eğitimler: Kamu görevlilerine etik değerler konusunda eğitimler verilir.

8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 71 Cevapları


Soru : “Hepiniz birer sorumlusunuz ve hepiniz yönettiklerinizden mesulsünüz. Devlet başkanı bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin beyi bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür. Evin hanımı da bir sorumludur ve yönettiklerinden mesuldür…” (Müslim, İmâre, 20.)

Yukarıdaki hadisi, ailede sorumluğun önemi açısından arkadaşlarınızla yorumlayınız.


Cevap :

Hadisin Yorumu: Ailede Sorumluluğun Önemi

Hadiste her bireyin bulunduğu konumda sorumluluk taşıdığı vurgulanmaktadır. Aile içinde baba, anne ve çocuklar arasında görev paylaşımı yapılmalıdır. Baba ekonomik ihtiyaçları karşılarken, anne evin düzenini sağlar. Çocuklar ise sorumluluklarını yerine getirerek bu düzene katkı sağlar. Herkesin üzerine düşeni yapması, aile huzurunun ve mutluluğunun temelidir.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 72 Cevapları


Soru : Aile içinde yerine getirmeniz gereken görev ve sorumluluklarınızla ilgili bir liste oluşturunuz. Ardından bunlardan hangilerini yerine getiremediğinizin nedenlerini düşününüz. Sorumluluklarınızı yerine getirmek için çözümler üretiniz.


Cevap :

Aile İçinde Yerine Getirmeniz Gereken Görev ve Sorumluluklar

  1. Evin düzenine katkı sağlamak.
  2. Derslerime düzenli çalışmak.
  3. Küçüklere destek olmak ve büyüklere saygı göstermek.
  4. Evin temizliğine yardım etmek.
  5. Aile fertleriyle iletişimde saygılı olmak.

Eksik Yerine Getirilen Görevler ve Çözümler

  • Eksik Görev: Ders çalışma konusunda aksama yaşamak.
    Çözüm: Zaman planlaması yaparak düzenli çalışma alışkanlığı kazanmak.
  • Eksik Görev: Evin düzenine yeterince katkı sağlamamak.
    Çözüm: Günlük yapılacak işler listesi oluşturmak.

Soru : “Dinin korunması” ne demektir? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap : Dinin korunması, İslam’ın temel esaslarının yaşatılması ve bireylerin dini bilgilerini öğrenerek ibadetlerini yerine getirmesidir. Aynı zamanda dini değerlerin tahrif edilmesini ve yanlış anlaşılmasını önlemeyi kapsar.


8. Sınıf Din Kültürü Gezegen Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 73 Cevapları


Soru : İslam’ı öğrenmek dinin korunmasına nasıl katkıda bulunur? Arkadaşlarınızla tartışınız.


Cevap :

Madde Madde İslam’ı Öğrenmek Dinin Korunmasına Nasıl Katkıda Bulunur;

  1. Doğru bilgiyle dinin yanlış yorumlanmasını engeller.
  2. İnanç ve ibadetlerin doğru bir şekilde yerine getirilmesini sağlar.
  3. Dini değerlerin kuşaktan kuşağa aktarılmasını temin eder.
  4. Toplumda ahlaki ve manevi değerlerin yaygınlaşmasına katkıda bulunur.
  5. Dini yanlış anlayışlara ve tahrifatlara karşı bireyleri bilinçlendirir.


 

Our Score