8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228 Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları Sayfa 222, 223, 224, 225, 226, 227, 228


8. Sınıf Türkçe Kitabı 6. Ünite Ölçme ve Değerlendirme Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 222-223-224-225-226-227-228


OLİMPİYATLARIN ÖYKÜSÜ

Olimpiyat oyunlarının kökeninin eski Yunan uygarlığına dayandığını biliyor muydunuz? Olimpiyat oyunları, eski Yunan döneminde Elis kenti yakınlarındaki Olimpia (Olimpiya) vadisinde düzenlenen bir festivalle başlamıştı. Bu, eski Yunan uygarlığının en önemli spor olaylarından biriydi! Müzik, şiir, tiyatro ya da spor yarışmaları yapılırdı. Bunlardan biri de Olimpia’da, Zeus’un onuruna düzenlenen festivaldi. Bu festivaldeki olimpiyat oyunları için öteki Yunan kentlerinden Olimpia’ya çok sayıda atlet gelirdi. Atletler, beş gün süren festival boyunca çeşitli yarışmalara katılırlardı.

Olimpiyat oyunlarında başarılı olmak, bir atlet için büyük bir gurur kaynağıydı. Olimpiyat oyunlarında zafer kazanan atletler armağanlara boğulur, ömürlerinin geri kalanı boyunca çeşitli ayrıcalıklara sahip olurlardı… (…) Olimpiyat Oyunlarında Hangi Spor Dalları Vardı? Eski Yunan döneminde gerçekleştirilen olimpiyat oyunlarında at arabası yarışları, at yarışları, güreş, boks, koşu, güreşle boks karışımı bir spor dalı olan “pankrasyon” ve “pentatlon” dallarında yarışlar düzenleniyordu. Pentatlon, disk atma, cirit atma, yüksek atlama, koşu ve güreş dallarını içeren beş aşamalı bir yarışmaydı. (…)

Olimpiyatlara 1503 Yıl Ara Veriliyor!.. Eski Yunan uygarlığında olimpiyat oyunları, MÖ 776 yılından MS 393 yılına kadar düzenlendi. Oyunların yeniden düzenlenmeye başlaması için aradan 1503 yıl geçmesi gerekti. Çağdaş olimpiyat oyunlarının birincisi 1896 yılında Atina’da gerçekleştirildi. Olimpiyatları yeniden düzenleme fikri, Baron Pierre Coubertin (Piyer Kobertin) adlı bir Fransız’a aitti. Coubertin, 1894 yılında Fransa’da “Uluslararası Olimpiyat Komitesi’ni kurdu. Komite, olimpiyatların her dört yılda bir dünyanın farklı bir kentinde yapılmasına karar verdi. “Olimpiyat Meşalesi” ilk kez 1928 yılında, Amsterdam’daki olimpiyat oyunlarında kullanıldı. Olimpiyat bayrağıysa 1920 yılından beri kullanılıyor. Bayrağın ortasındaki mavi, sarı, siyah, yeşil ve kırmızı halkalar, yeryüzündeki beş kıtayı simgeliyor. Bu renklerin seçilmesinin nedeni, yeryüzündeki tüm ülkelerin bayraklarında içlerinden en az birinin bulunması.

Aslı ZÜLAL Bilim Çocuk dergisi (Kısaltılmıştır.)


A. Aşağıdaki soruları “Olimpiyatların Öyküsü” adlı metne göre cevaplayınız.


1. Olimpiyat Oyunları ne zaman ve nasıl başlamıştır?


Cevap :

Olimpiyat oyunları eski Yunan döneminde elit kenti yakınlarındaki Olimpia vadisi’nde başlamıştır.

Bu festival Zeus’un onuruna düzenlenmiştir.


2. Olimpiyat bayrağındaki renkler neyi temsil ediyor? Bu renklerin kullanılma nedenini açıklayınız.


Cevap :

Olimpiyat bayrağındaki renkler yeryüzündeki ışık ayrı temsil ediyor. Bu renklerini kullanılma amacı yeryüzündeki tüm ülkelerin bayraklarında en az birisinin bulunmasıdır.


3. Metinde geçen spor dalları dışında bugün hangi spor dalları olimpiyat oyunlarında yer almaktadır? 


Cevap :

Metinde geçen spor dalları dışında atletizm, kürek, basketbol, badminton, boks, kano, bisiklet, binicilik, eskrim, futbol, jimnastik, halter, hentbol, hokey, judo, su sporları, tekvando, tenis, masa tenisi, atıcılık, okçuluk, triatlon, yelken ve voleybol yer almaktadır.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 223 Cevapları


B. Aşağıdaki cümleleri, harf ile verilen deyimlerle eşleştirerek harfleri yay ayraçların içine yazınız. 


(a) Taş kesilmek-b) Çam devirmek-c) Kuyruğuna basmak-ç) Tadını kaçırmak-d) Fırsat kollamak-e) Tadında bırakmak)


Cevap :

(….b.) 1. Karşısındakine dokunacak ya da kötü bir sonuç doğuracak söz söylemek.
(…d..) 2. Yapmak istediği bir iş için uygun zaman veya bir durum beklemek.
(…a..) 3. Çok şaşırıp ne yapacağını, ne söyleyeceğini bilememek, sesini çıkaramaz olmak.
(..c…) 4. Birini incitip saldırıda bulunmasına yol açmak, tahrik etmek.
(…ç..) 5. Güzel giden bir şeyi tatsız bir duruma sokacak ölçüsüzlüğe vardırmak.


C. Aşağıda Erben’in kumbarasında bir yılda biriktirdiği para miktarının grafiği verilmiştir. Verilen cümlelerden doğru olanların yanına “D”, yanlış olanların yanına “Y” yazınız.


Cevap :(…D..) 1. Ocak ayında şubat ayından daha çok para biriktirmiştir.
(….Y.) 2. En çok parayı temmuz ayında biriktirmiştir.
(..D…) 3. En az parayı eylül ayında biriktirmiştir.
(..Y…) 4. Aralık ayında kasım ayından daha çok para biriktirmiştir.
(…D..) 5. Erben’in mart ve aralık aylarında biriktirdiği para eşittir.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 224 Cevapları


Ç. Aşağıdaki çoktan seçmeli soruları cevaplayınız.


1. Nefes almak, içten içe, derin derin Taze, ılık, serin Duymak havayı bağrında Nefes almak, her sabah uyanık Yukarıdaki dörtlüğün teması, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Havayı duymak B) Nefes almak
C) Uyanmak D) Yaşama sevinci


2. Hafız Nuri Efendi, kapının arkasından şemsiyesini aldı, yavaşça sokağa çıktı. Neden? Bir işi mi var? Birini mi görecekti? Hiçbir işi yok. Hiç çıkmasa da olabilirdi. Ancak çıkmış bulundu. Ayakları onu dört yol ağzına doğru götürdü. Bir yanında bakkal, bir yanında tekkenin mezarlık duvarı, karşısında iki evin arasında bir boş arsadan demir yolu görünüyordu. Bu parçada hikâyenin yapı unsurlarından hangisi yoktur?


A) Mekân B) Olay örgüsü
C) Şahıs kadrosu D) Zaman


3. İngiltere’de yapılan araştırmada, haftada 75 dakika egzersiz yapmanın depresyona yakalanma olasılığını beşte bir oranında azalttığı açıklandı. Cambridge (Kemric) Üniversitesinde yapılan çalışmada Dünya Sağlık Örgütü’nün (DSÖ) önerdiği haftada 2.5 saatlik sporu yapanların ise yüzde 25 daha az depresyona yakalandıkları belirtildi. Yukarıdaki metnin türü, aşağıdakilerden hangisidir?


A) Deneme B) Haber metni
C) Hikâye D) Sohbet


4. Aşağıdaki sorulardan hangisi 5N1K sorularından biri değildir?


A) Kaç? B) Kim?
C) Neden? D) Ne zaman?


5. Aşağıdakilerin hangisinde abartma vardır?


A) Ders çalışmayı seviyor.
B) Yeni çıkan filmi izlerken çok güldük.
C) Çantayı taşımakta zorlandım.
D) Televizyonda deniz görse boğulur.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 225 Cevapları


6. Aşağıdaki dizelerden hangisinde abartma yoktur?


A) Bir ah çeksem dağı taşı eritir.
B) Gözüm yaşı değirmeni yürütür.
C) Bak o zaman topraktaki sevince.
D) Gözümdeki yaşlardan bir deniz olur.


7. Aşağıdakilerden hangisinde deyim yanlış kullanılmıştır?


A) Müfettişin geleceğini duyunca etekleri zil çaldı.
B) Öğretmenini can kulağı ile dinledi.
C) Olanları anlattıkça kendini ele veriyordu.
D) İlk konuları gözden geçireceğiz.


8. Ateş püskürtmek-Pot kırmak-Kılı kırk yarmak-İdaresini bilmek-Yalnızca o an için geçerli olan bir durumu anlatan ve söyleyişe akıcılık katan deyimler başka deyimlerle yakın anlamlılık ilgisi kurabilir. Aşağıdaki deyimlerden hangisi verilen deyimlerden biriyle yakın anlamlılık ilişkisi kurmaz?


A) Göz kulak olmak
B) Burnundan solumak
C) Çam devirmek
D) İnce eleyip sık dokumak


9. Yüzde ısrar etme doksan da olur-İnsan dediğinde noksan da olur-Sakın büyüklenme elde neler var-Bir ben varım deme, yoksan da olur.Mevlânâ Celâleddîn-i Rûmî Aşağıdaki atasözlerinden hangisi şiirde verilen altı çizili kelimeyle aynı anlamdadır?


A) Bir el bir eli yıkar, iki el bir yüzü yıkar.
B) Kanaat gibi devlet (mutluluk) olmaz.
C) Bir çöplükte iki horoz ötmez.
D) Gençliğinin kıymeti, ihtiyarlıkta bilinir.


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 226 Cevapları


10. • Şiirin anlatmak istediği temel duyguya “ana duygu” denir. Şiirin ana duygusunu belirlemek için:
• “Şiirde anlatılmak istenen nedir?” ya da
• “Şiirde verilmek istenen ileti nedir?” sorularına yanıt bulmak gerekir.
Bir şiir dinletisi hazırlamak isteyen öğrenciler, okuyacakları şiirlerin ana duygusunu belirlemek istemişlerdir. Hangi öğrenci okuyacağı şiirin ana duygusunu yanlış belirlemiştir?


1. Şimdi sen kalkıp gidiyorsun, git.
Gözlerin durur mu onlar da gidiyorlar, gitsinler.
Oysa ben senin gözlerinsiz edemem bilirsin
Oysa Allah bilir bugün iyi uyanmıştık
Cemal SÜREYA


2. Ne hasta bekler sabahı
Ne taze ölüyü mezar
Ne de şeytan günahı
Seni beklediğim kadar
Necip Fazıl KISAKÜREK


3. Okulda, anladıkça başaracaksın.
Yaşamda, başardıkça anlayacaksın.
Gelecek mutlu-mutsuz, inanmasan da;
Gözlerin yaşardıkça anlayacaksın.
Özdemir Asaf


4. Dağlar var karanlık, dağlar var beyaz.
Korka korka eteğinden öper yaz;
Ağrıdağ, Babadağ, Gâvurdağ, Ilgaz
Kubbelerdir… dolaşır, aşılmaz.
Arif Nihat ASYA


A) Mustafa: 1-Ayrılık
B) Bilge: 2-Umut
C) Hikmet: 3- Tecrübe
D) Özgül: 4-Dostluk


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 227 Cevapları


Soru : Kanuni Sultan Süleyman’ın “Halk içinde mu’teber bir nesne yok devlet gibi / Olmaya devlet cihânda bir nefes sıhhat gibi” dizelerinden ve bu temada edindiğiniz bilgilerden yararlanarak sağlığın önemini anlatan bir yazı yazınız.


Kısa Cevap :

Sağlığın Önemi

Sağlık bir insanın yaşamını kaliteli ve güzel bir şekilde sürdürebilmesi için çok önemli bir yere sahiptir.

İnsanlar sağlıklı olduğu zaman yediklerinden, gezdiklerinden almış oldukları eğitimden ve hayatın her alanından zevk alır ve kolayca odaklanabilirler.

Hastalıklar ve ağrılar hayatımızın her alanında bizleri olumsuz etkiler.

Bu yüzden sağlık korunması gereken ve olmazsa olmaz Bir parçamızdır.

Uzun Cevap :

Sağlığın Önemi

Sağlık insanın hayatını mutlu bir şekilde geçirmesi için çok önemli bir yere sahiptir.

Sağlık genellikle her zaman var olan bir durum olarak algılansa da sağlıklı olmak için ve bunu korumak için büyük çaba göstermek gerekir.

Sağlıklı bir yaşam yapacağımız her alanda bizlerin işlerini kolaylaştıracak hayatımıza adapte olmamızı kolaylaştıracaktır.

Sağlıklı olan insanlar işlerini daha rahat ve kaliteli yapabildikleri gibi hayattan zevk almasını ve mutlu olmayı da daha kolay elde ederler.

Hastalıklar ve arılar ne kadar iyi bir hayatımız olursa olsun bizleri az veya çok mutlaka etkileyecek ve yapmış olduğumuz işleri az veya çok engel olacaktır.

Bu yüzden sağlığımızı korumalı ve sağlıklı yaşamak için elimizden geleni yapmalıyız.



 

Our Score