8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-236-237-238 Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Kitabı Ressam İçin Zili Çalın Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 230, 231, 232, 233, 234, 235, 236, 237, 238


8. Sınıf Türkçe Kitabı Ressam İçin Zili Çalın Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 230-236-237-238


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


1. Çizdiğiniz resimlerde en çok hangi renk ve figürleri kullanırsınız? Neden?


Kısa Cevap :

Çizdiğim resimlerde en çok ev, araba ve insaf üyelerinin kullanırım.

Renk olarak o anki isteğim ve ruh halime göre renkleri tercih ederim.

Uzun Cevap :

Çizdiğim resimler daha çok dua, savaş ve cansız varlıklar gibi figürleri tercih ederim.

Yapmak istediğim resmin ana duygusuna göre figürler ve renkler değişir.

Bazen çok renkli semalar kullandığım gibi bazen de siyah beyaz semalar kullanarak duygularımı ifade etmeye çalışırım.


2. Resim yaparken neler hissedersiniz? Duygularınızı anlatınız


Kısa Cevap :

Resim yaparken kendimi çok rahat ve ifade etmiş olduğum için huzurlu hissediyorum.

Uzun Cevap :

İnsanlar duygularını konuşarak, bazen fiziksel ifadelerle bazen resim yaparak bazen de şiir yazarak ifade ederler.

Ben duygularımı resim yaparak anlatmayı tercih ediyorum.

Hem bir şey konuşmak zorunda olmadan duygularımı resimlerle ifade edebilmek bana beden ve ruh olarak dinlenme hissi veriyor.

Çizim resimlerin başka tarafından beğenilmesi de bana büyük bir keyif ve mutluluk veriyor ne yaptın


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 236 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Metindeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

Kelime/Kelime Grubu : Sahanlık
Tahminim:  evin merdivendeki bulunan alan

Sözlük Anlamı: Yapılarda ve bazı taşıtlarda kapı önünde, merdiven başlarında veya dönülen bölümünde bulunan geniş yer

Cümlem : Sahanlıkta bulunan eşyaları depoya indirelim.

Kelime/Kelime Grubu : Portre

Tahminim: resim

Sözlük Anlamı: Bir kimsenin yağlı boya, sulu boya, kara kalem vb. bir yolla yapılmış resmi

Cümlem : Portre sergisindeki eserleri inceledik.

Kelime/Kelime Grubu : Atölye

Tahminim: İşçilerin çalıştığı dükkan

Sözlük Anlamı: Zanaatçıların veya resim, heykel sanatlarıyla uğraşanların çalıştığı yer; işlik

Cümlem : Atölyede sanatçılar muhteşem eserler çıkarıyorlardı.

Kelime/Kelime Grubu : Peyzaj

Tahminim: kır resmi

Sözlük Anlamı: Kır resmi, bir yerin doğal görünüşü

Cümlem : Peyzaj harika bir görünümü olan bir yer.

Kelime/Kelime Grubu : Natürmort

Tahminim: ölü doğa

Sözlük Anlamı: Konusu, cansız varlıklar veya nesneler olan resim; ölüdoğa

Cümlem : Natürmort sanatı ile yapılan eserleri inceledik.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Usta neden her şeyin çok güçleştiğini düşünüyormuş?


Cevap :

Usta kendini ve diğer sanatçıları yinelememenin, sanatta yeni yollar açmanın zor olduğunu düşündüğü için her şeyin çok güçleştiğini düşünüyormuş.


2. Ressam küçük portreyi gösterirken resmin ne için yapıldığını söylemiş?


Cevap :

Ressam küçük portreyi gösterirken resmin duygulardan ziyade renk, ışık ve leke olarak algılandığını, resmin yalnızca ressamın duygu ve algılarını değil, resmin kendisini yansıtmak için yapıldığını söylemiş


3. Usta, adamın yarım kaldığını söylediği resim hakkında neler söylemiştir?


Cevap :

Usta, adamın yarım kaldığını söylediği resim hakkında resmin sevilmek, hoşa gitmek için değil; algılanmak için yapıldığını söylemiştir.


4. Ressam, yazara ne hediye etmiştir?


Cevap :

Ressam yazara bir dağ resmi hediye etmiştir.


5. Bir tepede resim yaparken ölen ustanın yarım kalan resminin adı nedir?


Cevap :

Bir tepede resim yaparken ölen ustanın yarım kalan resminin adı “Gün Batımında Bir Dağ Doruğu” dur.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Yazarın bir ressam ile tanışıp onunla resim ve ressamlık ile ilgili sohbet etmeleri
Metnin Ana Fikri : Sanat sevgisi


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 237 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Metni tekrar okuyunuz. Metnin özetini “özet çıkarma” yöntemine uygun olarak aşağıya yazınız. Özetinizi yazarken tekrar edilen ifadelere ve gereksiz olduğunu düşündüğünüz ayrıntılara yer vermeyiniz.


Cevap :

Yazar ressamı ziyaret etmek için evine gidiyor. Ressam , gelen yazarın tablo almak için geldiğini sandığı için eve almak istemiyor. Yazar ressam olduğunu söyleyince eve alıyor.  Beraber sohbete başlıyorlar. Ressam yazara resim yapmanın zorlaştığını ,artık resim sanatında yeni yollar açmak gerektiğini söylüyor. Yazar gitmek için izin istiyor ama ressam onu bırakmak istemiyor. Ressam, kendisinin bir yazarla olan farkından bahsediyor. Yazar ressamın yanına daha sonra birkaç kez daha uğruyor. Ressam yazara hediye olarak bir dağ resmi veriyor. Yazar, sonraları ressamın bir tepede resim yaparken yıldırım sonucu öldüğü öğreniyor.


5. ETKİNLİK


Soru : Bir metni oluşturan cümleler ve paragraflar anlam bakımından birbirine bağlıdır. Daha önce öğrendiğiniz “ama, fakat, lakin, ya da, veya, buna rağmen” vb. ifadeler dışında “oysaki, başka bir deyişle, özellikle, kısaca, böylece, ilk olarak ve son olarak” ifadeleri de cümleler arasında bağlantı kurmak amacıyla kullanılır. Okuduğunuz metinde geçen geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı cümleleri okuyunuz. Geçiş ve bağlantı ifadelerinin hangi düşünce veya olaylar arasında bağlantı sağladığını ve metnin anlamına katkısını söyleyiniz. Siz de aşağıya geçiş ve bağlantı ifadelerinin yer aldığı cümleler yazınız.


Cevap :

 


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 238 Cevapları


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda verilen cümlelerdeki anlatım bozukluğunun nedenini ve doğru cümleyi noktalı yerlere sırasıyla yazınız.


• Kelebekler ne de güzel uçuyorlar.


Cevap :

Neden:  Özne-yüklem uyumsuzluğu

Doğrusu: Kelebekler ne de güzel uçuyor.


• Ben Ahsen’e inanır ve severim.


Cevap :

Neden: Nesne eksikliği

Doğrusu: Ben Ahsen’e inanır ve onu severim.


• Gazetedeki yanlışlıklar düzeltilecek ve yeniden basılacak.


Cevap :

Neden: Özne eksikliği

Doğrusu: Gazetedeki yanlışlıklar düzeltilecek ve gazete yeniden basılacak.


• Bu konuda sen bana güvenecek, ben de sana yardım edeceğim.


Cevap :

Neden: Kişi eki eksikliği

Doğrusu: Bu konuda sen bana güveneceksin, ben de sana yardım edeceğim.


• Hasta olan babasına şarkı söyleyerek mutlu olmasını sağladı.


Cevap :

Neden: Tamlayan eksikliği

Doğrusu: Hasta olan babasına şarkı söyleyerek onun mutlu olmasını sağladı.


• Hızlı koşmazsan kaybetme şansın artar.


Cevap :

Neden: Kelimenin yanlış anlamda kullanılması

Doğrusu: Hızlı koşmazsan kaybetme ihtimalin artar.


• Konuşkan ve çekingen olmayan insanları severim.


Cevap :

Neden: Fiilimsi eksikliği

Doğrusu: Konuşkan olan ve çekingen olmayan insanları severim.


7. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “ünlü ressamlar ve tabloları” konulu bir konuşma yapınız. Konuşmanızda yaratıcı konuşma stratejisini uygulayınız. Bu stratejiyi uygulayabilmek için sizden önce konuşan arkadaşlarınızın anlattıklarını dikkatlice dinleyiniz. Arkadaşlarınızın anlattıklarından yararlanarak konuyla ilgili olay, durum veya kişilere yeni bir bakış açısıyla bakılmasını sağlayınız. Konuşmanızda edindiğiniz bilgilerden örnekler veriniz. Konuşmalarınızda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullanmaya özen gösteriniz.


Kısa Cevap :

Değerli öğretmenimle sevgili arkadaşlarım

Bugün ünlü ressamların ünlü tablolarından bahsetmek ve resim dünyasına bir yolculuk yapmak istiyorum.

Ünlü ressamların yazmış olduğu tablolar hakkında birçok efsane dolaşsa da ben bundan genel olarak bilinenleri de ifade etmek istiyorum.

Leonardo da Vinci Paris’e sergilenen Mona Lisa tablosunda ün kazanmış ve neredeyse herkesin bilmiş olduğu bir tablo haline gelmiştir.

Dünyanın en pahalı tablolarından biri olan bu tablo İtalyan olan francesco karısı lisa’nın olduğu ve eşinin siparişi üzerine yapıldığı konusunda düşünceler vardır.

Bunu insanın saçlarının olmadığı konusunda birçok konuşmalar olsa da kimileri o dönemde modanın böyle olduğunu kimileri de tablonun yarım kalmış olduğunu yorumluyor.

Bunun gibi son akşam yemeği, yıldızlı gece ve pek çok gizli anlamla dolu belleğin Azmi tabloları da büyük sırları ve muhteşem bir sanat eserini barındırıyor.

Uzun Cevap :

Sevgili dinleyenler,

Michelangelo Buonarroti İnsan elleriyle değil, beyniyle resim çizer,” demiştir. Resim çizmek duyguları aktarmanın ve sanatsal boyutta iç dökmenin ifadesidir.

Herkes resim konusunda yetenekli olmasa da hayatında herkes en azından çocukluk yıllarında resim .izmiş ve duygularını bu şekilde ifade etmiştir.

Ressamlar kendi iç dünyalarında farklı eserler meydana getirmiş ve o hangi duyguları ne ise onu dışarıya aktararak sanatseverlere sunmuşlardır.

Ne zaman çok farklı doğa resimleri veya kalem çizimleri gibi resimlerden hoşlansam da derin manalar içeren esmerden daha çok hoşlanıyorum.

Kimi zaman sadece doğa resmi çizerken kimi zaman ressamlar bazen anlaşılması güç manalar yükleyerek duygularını ifade etmiş ve harika eserler ortaya koymuşlardır.

Ben resimlerden gizli anlamlar yüklü olan ve bakıldığı zaman birçok görüşler çok olan resimlerden hoşlanıyorum.

Bu yüzden size bugün Salvador dali’nin 1931 yılında yapmış olduğu ve New york’un modern sanat müzesine sergilenen belleğin Azmi resminden bahsetmek istiyorum.

Sürrealizm akımının en meşhur eserlerinden biridir.

Bu tabloda ortadaki figürün dayının self potası olduğu düşünülüyor.

Johannes Vermeer’ in İnci Küpeli Kız, Vincent van Gogh – Arles’teki Yatak Odası , Edvard Munch – Çığlık , Johannes Vermeer – Genç Kadının Portresi , Osman Hamdi Bey – Kaplumbağa Terbiyecisi , Vincent van Gogh – Yıldızlı Gece , Claude Monet – İzlenim- Gün Doğumu , Vincent van Gogh – Ayçiçekleri , Pablo Picasso – Yaşlı Gitarist , Vincent van Gogh – Sandalye ve Pipo eserleri de çok beğeni alan eserlerdendir.


8. ETKİNLİK


Soru : Resim sanatıyla ilgili dosya kâğıdına bir şiir yazınız. Yazdığınız şiiri gözden geçirirken varsa şiirinizdeki yazım, noktalama hatalarını ve anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız şiiri sınıfta arkadaşlarınıza okuyunuz


Kısa Cevap :

Bir Resim Çiz

Haydi bana bir resim çiz

İçinde umutların olsun

Yaşayamadıkların ve boğazına düğümlenenler

Yaşamak istediklerin

Pişmanlıklarını da çiz bana

Yaşayıpta pişman olduklarını

Unuttuklarını ve asla unutmayacaklarını

Ama hepsini gizle renklere

Hepsi başka bir resim ve renkte anlam bulsun

Kaybolan düşler renklerde anlam bulsun

Uzun Cevap :

Bir Resim

Bir resim var vitrinlerde, sergilerde

Her gören farklı anlamlar yüklüyor

Her gören farklı hislerine yönlendiriyor onu

Kimi hüzün kimi umut bu diyor

Bir kalemden ne duygular dökülüyor.


Hayatın Resmi

Yaşamak mı resim

Yoksa en önemli kareler mi hayatının

Hangi anın resmi olsun isterdin elinde

Hangi resim olsa hayatında en anlamlı olurdu

Eline aldığında kalemi

Neler aktarmak isterdin hayatında

Sahi bir ressam bağımısz çizebilir mi resmi

Hiçbir anlam yüklemeden

Sadece çizebilir mi gördüklerini

Yoksa renklerle duygularını da katar mı çizdiklerine

Sahi duygularını katmasa tadı olur mu resmin

Bakana hitap eder mi ki

Halbuki resmin sonsuza dek yaşaması için

Ressamın duygularıyla

Bakanın duygularına köprü olsa gerektir.



 

Our Score