8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33 MEB Yayınları

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı İnsanla Güzel Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 28, 29, 30, 31, 32, 33


8. Sınıf Türkçe Kitabı İnsanla Güzel Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 28-29-30-31-32-33


Hazırlık Çalışmaları


1. Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?


Kısa Cevap : “Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için nasıl davranmalıyız?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

İnsanlar hayatı boyunca birçok insanla uzak ve yakın bir ilişki kurarlar.

Ailemiz , komşularımız alışveriş yaptığımız mekanlarda bile insanlarla iletişim kurarız.

Hepimiz kurmuş olduğumuz bu iletişimlerde sorunlarla karşılaşmak istemeyiz.

Karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için kibar ve saygılı olmalı, kimsenin hakkına girmeye çalışmamalıyız.

İnsanları rahatsız etmemeli, gereksiz yere meşgul etmemeliyiz.

Çok fazla konuşmaktan kaçınmalı insanların hasta olduğu noktalarda onları incitmemeye çalışmalıyız.

İnsanlar kendi özel hayatları hakkında konuşmak istemiyorlarsa onları zorlamamalı yapmış oldukları davranışlar yüzünden onları aşağılamamalıyız.

Tartışmaları büyütmemek için kendimizi savunurken kibar ve dikkatli cümleler kullanmalıyız.

Kendimizi savunmayı ihmal etmemeli ancak savunurken seviyemize dikkat etmeliyiz.pm

Ayrıca karşımızdaki kişilerle sorun yaşamamak için özellikle devamlı görüştüğümüz arkadaşlarımızı iyi tercih etmeliyiz.

Ahlaki güzel insanlarla beraber olmaya çalışmalıyız.


2. “Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.


Kısa Cevap : ““Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” görüşüne katılıyor musunuz? Anlatınız.” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Doğa, insan için yaratılmıştır. Doğa insanın varlığıyla güzelleşir, canlanır, anlam kazanır.” sözüne kesinlikle katılıyorum.

Gerek dünya gerek uzaydaki bütün gezegenlere baktığımız zaman çeşit çeşit renk ve şekillerle süslenmiştir.

İnsanlar anlamlandırmak için doğaya baktıkları zaman büyük bir hayret ve hayranlık duyarlar.

Çünkü doğa içerisinde her meyve sebzenin, hayvanın ve bütün varlıkların renkleri, şekilleri birbirinden farklıdır.

Bu kadar çeşitlilik hem insanın sıkılmamasını sağlar. Hem de hayret ederek doğayı incelemeye sevk eder.

Bu güzellikleri ise anlamlı kılan insandır.

Çok güzel bir ev gibi . Bu evde insan ile güzelleşir, değer ve neşe kazanır.

Doğanın güzelliği ve çeşitliliği insanların varlığı ile güzelleşir.

Sayısız ağaçlar, hayvanlar ve güzellikler insanlar için yaratılmıştır.

İnsanlar olunca ve bu güzelliklerden faydalandıkça değerlidir.

İnsan bu kıymetini bilmeli ve değerine göre hareket etmelidir. Kendisi için yaratılmış olan bu doğaya saygı duymalıdır.

Bir şey ne kadar güzel olursa olsun o şeyden kimse faydalanmadıkça o şey anlam kazanmaz.

Doğada insan için yaratıldığından dolayı insan ondan faydalanıp, onun içerisinde yaşadıkça , doğa anlam kazanır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 29 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen anlamını bilmediğiniz sözcükleri yazınız. Bu sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


Cevap :

Gövermek Kelimesi

Sözlük Anlamı:
1.(bitki) yaprak vermeye başlamak, yapraklanmak, yeşermek.
2.morarmak

Tahmin : yeşermek

Yokuş Kelimesi

Sözlük Anlamı:

1.yükselerek giden yol.
2.kimi zaman iniş yerine de kullanılır.

Tahmin : yükselen yol


2. ETKİNLİK


İnsanla Güzel” şiirinden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Şaire göre doğadaki her şeyi güzel kılan nedir?


Cevap :

Şaire göre doğadaki her şeyi güzel kılan insandır.


2. Şaire göre insan olmazsa dal uçlarında göveren bahar, tarlalardaki başak neye benzer?


Cevap :

Şaire göre insan olmazsa dal uçlarında göveren bahar, tarlalardaki başak sevimsiz resme benzer.


3. Şair üçüncü kıtada insanlara sunulan hangi nimetlerden söz ediyor?


Cevap :

Şair üçüncü kıtada insanlara sunulan dalda kızaran yemişlerden, yağan bereketli yağmur nimetlerden söz ediyor.


4. “Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden ne anlıyorsunuz?


Kısa Cevap : ““Sabahlar sizinle aydınlık” sözünden ne anlıyorsunuz?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

“Sabahlar sizinle aydınlık…” sözünden doğanın birçok güzelliği olmasına rağmen bu güzelliklerin ancak insan ile anlam kazandığını anlıyorum.

Yüzlerce çeşitli hayvanlar, bitkiler ve doğal güzellikleri olmasına rağmen akıl nimeti sadece insana verilmiştir.

Bu sebeple bu güzellikleri hakkıyla anlayabilecek olan insandır. İnsan eğer kendisine verilen bu haklı kullanmayı bilirse duanın güzelliklerinin farkına varır ve bu nimetlerden en güzel şekilde faydalanır.

İnsanlar doğaya anlam kazandırabileceği gibi aynı zamanda Savaş, kim ve öfke sebebiyle birçok hatalar yapabilir ve doğaya da zarar verebilirler.

Doğanın dengesini bozabilir ve birçok yanlışta bulunabilirler. Bunun için yapılması gereken insanın içindeki güzelliği ortaya çıkarması ve doğanın güzelliği ve uyumu içerisinde kendi iç güzelliği ile bunu bütünleştirmesidir.

Yani sabahlar ve bu güzel dua ancak iç güzelliğini kaybetmemiş insanların güzelliği ile güzelleşebilir ve bütünleşebilir.


5. Şair, son kıtada nelerden yakınıyor?


Cevap :

Şair, son kıtada ölüm ve Dünya bu kadar güzel olduğu halde onu bırakacakken ,savaş, kin ve öfke olmasından yakınıyor.


6. Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?


Kısa Cevap : “Bu güzel dünyayı, dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar nasıl davranmalıdır?” ile ilgili kısa cevabı için tıklayınız.

Uzun Cevap :

Bu güzel dünyayı , dostlukları ve sevgileri yaşayabilmek için insanlar kendi yaratıldıkları andaki o hiç güzelliklerini kaybetmeyerek veya yeniden kazanarak yaşamalıdırlar .

Her insan hayatının yolunda gitmesini, istediklerinin olmasını ve insanların kendini anlayışlı ve güzel davranmasını ister. Her insan bunu istemesine rağmen bilerek veya bilmeyerek birçok hata yapabilir ve kendisine bu şekilde davranmasını istediği halde diğer insanların canını yakacak davranışlarda bulunabilir.

İşte burada önemli olan şey kişinin empati yeteneği ile harekete geçerek kendisine davranılmasını istediği gibi davranması ve güzel erdemli davranışlarla insanlara muamelede bulunmasıdır.

Güzel ahlak ve güzelliklerin olduğu bir dünyada mutlu bir hayat sürülecek ve yaşamaya duyulmaz güzel bir hayat meydana gelecektir.

İnsanlar hayatın olumsuzluklarına karşı birbirine destek çıkarak, severek ve sevilerek, sevgisini göstererek, darda kalanlara yardım elini uzatarak dostlukları ve sevgileri en güzel şekilde yaşayabilir dünyayı çok güzel bir yaşam uğruna çevirebilirler.

Özür dilemeyi, hata yapmamaya çalışmayı, empati yapmayı, yardımlaşmayı sevgi ve saygıyı ilke edinen insanlar bu güzel dünyayı , dostlukları ve sevgileri en güzel şekilde yaşayabilir ve yaşatabilirler.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 30 Cevapları


3. ETKİNLİK


Soru : “İnsanla Güzel” şiirinin konusunu ve ana duygusunu yazınız.


Cevap :

“İnsanla Güzel” Şiirinin Konu : İnsanın değeri ve önemidir.

“İnsanla Güzel” Şiirinin Ana Duygu : İnsanın doğanın güzelliğinin farkına varması ve kısa ömrünü güzellikle geçirmesidir.


4. ETKİNLİK


Soru : Şiirde geçen söz sanatlarını ve söz sanatlarının geçtiği dizeleri bularak noktalı yerlere yazınız.


Cevap :

Söz Sanatı: Kişileştirme
“Sizinle bölüşür sevinci kuşlar.”

Söz Sanatı: Kişileştirme
Bulduğunuz dize:
“Mavi rüzgârların koştuğu sokak”

Söz Sanatı: Benzetme
“İnsansız olursa sevimsiz resim gibi
Dal uçlarında göveren bahar,
Tarlada boy veren o altın başak.”


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Dizelerdeki söz sanatlarını karşılarına yazınız.


(benzetme-abartma-kişileştirme-konuşturma-karşıtlık)


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 31 Cevapları”

6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki metinde geçen sıfat-fiilleri (ortaçları) bulunuz. Sıfat-fiilin aldığı eki örnekteki gibi gösteriniz.


Zülal’in baktığı resimler, unutulmaz güzel günlerden hatıraydı. Tozlanmış rafların içindeki albümü, çok özlediği arkadaşları Sena ve Elif hediye etmişti. O, resimlerdeki gibi değildi artık; ağarmış saçları, buruşmuş yüzü, akıp giden zamanı ona hissettirmişti. Değişmeyen bir tek şey vardı: O da güler yüzü.


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 28-29-30-31-32-33”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 32 Cevapları


7. ETKİNLİK


“Kurabiye Hırsızı” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. “Kurabiye Hırsızı” metninde yaşanan sorun nedir? Yazınız.


Cevap :

“Kurabiye Hırsızı” metninde yaşanan sorun kadının kendisinin sandığı kurabiyenin başkası tarafından yenmesidir.


2. Siz olsaydınız bu soruna nasıl bir çözüm yolu bulurdunuz? Yazınız.


Cevap :

Ben olsaydım çantama bakar ve yanlışlığı fark ederdim. Bu kadar rahatsız edici bir durumu insanlar bence kabalaşmadan da çözebilirler. İnsanlar haklarını kibar ve saygılı bir şekilde savunabilirler.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 33 Cevapları


8. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki dörtlükten hareketle bilgilendirici bir metin yazınız.


(…)
Sımsıcak dostluklar sevgiler varken
Savaşlar kinler öfkeler neden
Bırakıp gideceğiz bir gün
Dünya bu kadar güzelken


Cevap :

Her insan doğduğu zaman tertemiz güzel bir fıtrat üzerine doğmaktadır.

Yaşamış olduğu hayat, travmalar ve içinde bulunmuş olduğu durumlar zamanla bu güzel masumiyeti kaybetmesine sebep olabilmektedir.

İnsanlar kendileri için en iyisini istemesine rağmen ne yazık ki öfke, kin ve savaşlar gibi insanlara ve doğaya zarar veren birçok kötü olayı dünya kurulduğu bugünden itibaren aralıksız devam ettirmektedir.

Halbuki kötülükler hem yapana hem de yapılan kişiye zarar vermekte ve kötülüklerin önünü açarak dünyayı yaşamaz bir hale getirmektedir.

Halbuki insanlar dünyanın bu kadar kısa olacağını ve kimseye kalmayacağını düşünürlerse dünya daha güzel bir hale gelir.



 

Our Score