8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 282-286-287-288 Ferman Yayıncılık

8. Sınıf Türkçe Kitabı Pastör’ün Savaşı Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 282, 283, 284, 285, 286, 287, 288


8. Sınıf Türkçe Kitabı Pastör’ün Savaşı Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 282-286-287-288


HAZIRLIK ÇALIŞMASI


Soru : İnsanlar hayatlarını kolaylaştırmak için neler yapıyorlar? Siz hayatınızı kolaylaştıracak bir icat yapacak olsaydınız ne icat ederdiniz? Nedenleriyle anlatınız.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 286 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinden bazı kelimeler verilmiştir. Bu kelimelerin anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.


Cevap :

kuduz
Tahminim: genellikle köpeklerden bulaşan bir hastalık

Sözlük Anlamı: Köpek, kedi, tilki vb. memeli hayvanlardan ısırma, tırmalama veya salya yolu ile insana geçen, genellikle çırpınma, sudan korkma şeklinde beliren, zamanında aşı yapılmazsa ölümle sonuçlanan hastalık

Cümlem : köpek gibi hayvanlarda bulunan ve bulaştırılabilen bir hastalık

dağlamak

Tahminim: damga vurmak

Sözlük Anlamı: Kızgın bir demirle hayvan derisine damga vurmak

Cümlem : Eskiden hayvanları karışmasın diye dağlarlardı.

sicim

Tahminim: bir ip türü

Sözlük Anlamı: Keten, kenevir vb. bitkilerin liflerinden yapılan, kaba şeyleri dikmeye, bağlamaya yarayan ince ip

Cümlem :  Sicimin bir ip türü olduğunu yeni öğrendim.

şarbon

Tahminim:

Sözlük Anlamı: Hayvanlarda, özellikle koyun ve sığırlarda görülen, deri veya mukoza yoluyla insana bulaşan, bulaştığı yerde kara bir çıban yapan tehlikeli hastalık; karakabarcık, karayanık, yanıkara

Cümlem : Şarbon hastalığı hakkında çobanlara bilgi verildi.


2. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz metne göre cevaplayınız.


1. Kasabalılar, kurttan niçin korkuyorlarmış?


Cevap :

Kasabalılar, kurttan kuduz olduğu için korkuyorlarmış.


2. Aşı bulunmadan önce kuduz hastalığına yakalanan insanlar, nasıl tedavi edilmeye çalışılıyormuş?


Cevap :

Aşı bulunmadan önce kuduz hastalığına yakalanan insanlar, hayvanın ısırdığı yer kızgın demirlerle yakılıp dağlanarak tedavi edilmeye çalışılıyormuş


3. Pastör, neden kuduz aşısı üzerinde çalışmaya başlamış?


Cevap :

Pastör, kuduz kurdun herkese korku saldığı o günler Pasteur’ü çok etkilediği için kuduz aşısı üzerinde çalışmaya başlamış  .


4. Kuduz köpek tarafından ısırılan çocuğu neden Pastör’ün laboratuvarına getirmişler?


Cevap :

Kuduz köpek tarafından ısırılan çocuğu Pasteur’ün kuduz aşısı üzerine çalıştığını bildikleri için Pastör’ün laboratuvarına getirmişler


5. Çocuğun anne ve babası, neden kuduz aşısının çocukları üzerinde denenmesini istemiş?


Cevap :

Çocuğun anne ve babası, ısırılan yerin dağlanmasına çocuklarının dayanamayacağını ve öleceğini düşündükleri için kuduz aşısının çocukları üzerinde denenmesini istemiş.


3. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metnin konusunu ve ana fikrini aşağıya yazınız.


Cevap :

Metnin Konusu : Kuduz aşısının icat edilme süreci ve denenmesi olayları
Metnin Ana Fikri : Bilim ve mucitler


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 287 Cevapları


4. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz “Pastör’ün Savaşı” adlı metindeki hikâye unsurlarını belirleyerek aşağıya yazınız.


Cevap :

Yer :
Dole kenti
Zaman : 1885 yılı Temmuz’u

Kişiler/Varlıklar : Kuduz kurt, kent halkı, Louis Pasteur, Joseph Meister, Joseph’ı ısıran kuduz köpek, Jasph’in anne ve babası ve iki doktor

Olay Örgüsü :

  • Dole kentine kuduz bir kurdun dolaşması ve herkesin korkması
  • Herkes korktuğu için Pasteur’un kuduzu yenmek için kendisine söz vermesi
  • Pasteur’un yaptığı çalışmalar
  • Joseph isimli bir çocuğun kuduz bir köpek tarafından ısırılması
  • Joseph’in anne ve babasının Pasteur’ un aşısını denemesini istemeleri
  • Aşının Joseph’in hastalığını iyileştirmesi ve Pasteur’un adının tarihine geçmesi

5. ETKİNLİK


Soru : Okuduğunuz metinde anlatılan sorunu ve bu sorunun çözümü için ürettiğiniz farklı çözüm yollarını aşağıya yazınız.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 


8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 288 Cevapları


6. ETKİNLİK


Bilet alırsanız içeri girebilirsiniz.


Soru : Yukarıdaki örnekten yararlanarak okuduğunuz metinde koşul ilişkisi içeren cümleleri tespit ederek aşağıya yazınız.


Cevap :

  • Joseph’i kızgın demirle dağlamaya kalksak ölür.
  • Hiçbir şey yapmazsak zaten ölecek.
  • Eğer aşı bir işe yaramazsa durumumuz değişmeyecek ki!
  • Eğer aşı işe yararsa kuduza çare bulmuş olacaksın.
  • Eğer kuduza karşı inanların bildiği tek tedavi çaresi olan kızgın demirle dağlamak metodu bu küçük çocuğa uygulanacak olsa kuduzdan önce kızgın demirin acısından çocuk ölüp gidecekti.

7. ETKİNLİK


Soru : Sınıfınızda “icatların yararları” konulu bir tartışma yapınız. Tartışma sırasında düşüncelerinizi ifade ederken arkadaşlarınıza karşı saygı ve anlayış içerisinde olmaya, onların sözünü kesmemeye, konu dışına çıkmadan konuşmaya özen gösteriniz. Tartışmanın ardından aşağıda verilen değerlendirme formunu doldurunuz.


Cevap :

Konuya hâkim olma 10
Savunma ve ikna kabiliyeti 9
Karşıt düşünceyi çürütme kabiliyeti 10
Konuyu metne bağlı kalmadan anlatma kabiliyeti 8
Konuya uygun bir dille konuşma 10
Beden dilini doğru kullanma 10
Konuya uygun vurgu ve tonlama ile konuşma 10
Konuyu belge ve kanıtlarla kanıtlama 9
Konuya uygun anlatım biçimleri ve düşünceyi geliştirme yolları kullanma 8
Zamanı, verilen süreye uygun kullanma 9


8. ETKİNLİK


Soru : Dosya kâğıdına icatlar konulu hikâye edici bir metin yazınız. Yazacağınız metinde öncelikle zaman, mekân, şahıs ve olay unsurlarını belirleyiniz. Ardından yazacağınız metnin serim, düğüm ve çözüm bölümlerinde anlatacaklarınızı tasarlayınız. Mümkünse metninizde günlük hayattan örnekler veriniz. Metni yazarken yazım kurallarına uymaya özen gösteriniz. Bu amaçla yazım kılavuzundan yararlanabilirsiniz. Yazdığınız metni gözden geçirerek varsa metninizdeki yazım ve noktalama hatalarıyla anlatım bozukluklarını düzeltiniz. Yazdığınız metni sınıfta arkadaşlarınızla paylaşınız.


Kısa Cevap :

 

Uzun Cevap :

 



405

Our Score