8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103 Ferman Yayıncılık
8. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 98, 99, 100, 101, 102, 103
8. Sınıf Türkçe Kitabı Türkiye’m Metni Etkinlik Cevapları
8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 98-100-101-102-103
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Yaşadığınız şehrin tarihî ve doğal güzelliklerini araştırınız. Araştırma sonucunu arkadaşlarınızla paylaşınız.
Kısa Cevap :
Ankara’ nın Tarihi ve Doğal Güzellikleri
- Anadolu Medeniyetleri Müzesi
- Anıtkabir
- Kale Mahallesi
- Ankara Kalesi
- Erimtan Arkeoloji ve Sanat Müzesi
- Roma Hamamı
- Hacı Bayram-ı Veli Cami
- Hamamönü
- Gordion Antik Kenti
- Alaaddin Cami
- Rahmi M. Koç Müzesi
- Ankara ve Augustus Tapınağı
Uzun Cevap :
İstanbul ‘ un Tarihi ve Doğal Güzellikleri
- Ayasofya Cami
- Topkapı Sarayı
- Kapalı Çarşı (Grand Bazaar)
- Bozdoğan Su Kemeri.
- Yerebatan Sarnıcı
- Çemberlitaş
- Galata Kulesi
- Ahrida Sinagogu.
- Büyükada
- Riva
- Polonezköy
- Ballıkayalar Tabiat Parkı
- Ağva
- Belgrad Ormanı
- Beykoz Kaymakdonduran Ormanı
- Aydos Ormanı
İzmir’ in Tarihi ve Doğal Güzellikleri
- Şirince Köyü
- Gölcük
- Nazarköy
- Bademli Köyü
- Balçova’nın termal suları
- İnciraltı Kent Ormanı
- İzmir Kuş Cenneti
- Homeros Vadisi
- Karagöl Tabiat Parkı
- Çiçekliköy ve Bozdağ
- Kemeraltı Çarşısı
- Saat Kulesi
- Kordon Boyu
- Tarihi Asansör
- Konak Meydanı
- Agora Açıkhava Müzesi
- Efes Antik Kenti
- Hisar Camisi
Mardin’ in Tarihi ve Doğal Güzellikleri
- Mardin Kalesi
- Deyrulzafaran Manastırı
- Dara Antik Kenti
- Midyat Mağaraları
- Behnam Kırklar Kilisesi
- Mardin Beyaz Su.
- Turabdin Platosu
- Kasımiye Medresesi
- Beyazsu
- Karasu Çayı
- Zinnar Vadisi
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 100 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarını aşağıya yazınız. Okuduğunuz şiirdeki anlamını bilmediğiniz kelime ya da kelime gruplarının anlamını metnin bağlamından hareketle tahmin ediniz. Tahminlerinizin doğruluğunu TDK Güncel Türkçe Sözlük’ten kontrol ediniz. Anlamını öğrendiğiniz yeni kelime/kelime gruplarını sözlüğünüze yazınız. Öğrendiğiniz kelimeleri birer cümlede kullanınız.
Cevap :
Kelime/Kelime Grubu :kıtlama
Sözlük Anlamı: Küçük parçalara ayrılmış şekeri ağızda tutarak çay içme biçimi; kırtlama
Tahminî Anlamı : küp şekere benzer bir şeker
Cümlem : Bizim orada kıtlama şekersiz çay içilmez.
Kelime/Kelime Grubu : sağdıç
Sözlük Anlamı: Düğünde gelin veya damada kılavuzluk eden kimse.
Tahminî Anlamı : düğün, kona gibi merasimlerde gelin veya damada yardım eden kimse
Cümlem : Arkadaşıma sağdıçlık yapacağım için erken çıkmalıyım.
Kelime/Kelime Grubu : güreş
Sözlük Anlamı: Belli kurallar içinde, güç kullanarak iki kişinin türlü oyunlarla birbirinin sırtını yere getirmeye çalışması, (ata sporu)
Tahminî Anlamı : ata sporumuz
Cümlem : Güreş yapacak yiğitler alana çıkıyorlar.
Kelime/Kelime Grubu : boydan boya
Sözlük Anlamı: Bir uçtan öbür uca kadar
Tahminî Anlamı : bir uçtan diğer uca kadar bölüm
Cümlem : Duvarı boydan boya boyadım.
Kelime/Kelime Grubu : nazlı
Sözlük Anlamı: Kolayca gönlü olmayan, kendini ağır satan, ısrar bekleyen; nazende, nazenin
Tahminî Anlamı : naz yapan kimse
Cümlem : Ne kadar nazlı bir kız böyle.
Kelime/Kelime Grubu : zafer
Sözlük Anlamı: Savaşta kazanılan başarı; utku
Tahminî Anlamı : kazanma
Cümlem : Zafer inananlarındır.
2. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları okuduğunuz şiire göre cevaplayınız.
1. Şiirde hangi yerlerden bahsedilmektedir?
Cevap :
Şiirde; Kars, Edirne, Zonguldak, Erzurum, Adana, Ardahan, Kırkpınar, Sürmene’ den bahsedilmektedir.
2. “Sen vatanımsın, ekmeğimsin,/Duyduğum, bildiğim zafersin yıllarca…” dizeleri ile şair ne anlatmak istemektedir?
Cevap :
“Sen vatanımsın, ekmeğimsin,/Duyduğum, bildiğim zafersin yıllarca…” dizeleri ile şair vatanına ne kadar kıymet verdiğini, vatanın herşeyden daha değerli olduğunu anlatmak istemektedir.
3. Siz şairin yerinde olsaydınız ülkemizin hangi güzelliklerini överdiniz?
Cevap :
Ben şairin yerinde olsaydım ülkemizin geleneksel oyun, güzelliklerinden ve yemek tatlarından bahseder, överdim.
4. “Nazlı sahiller Akdeniz’de” dizesinde hangi söz sanatı kullanılmıştır? Nedeniyle birlikte açıklayınız.
Cevap :
“Nazlı sahiller Akdeniz’de” dizesinde kişileştirme söz sanatı kullanılmıştır . sahiller insana özgü nazlı sıfatıyla anılmıştır.
5. Şiirde geçen şehirler neleriyle meşhur olmuştur? Açıklayınız.
Cevap :
Şiirde geçen şiirler, Kars toprağıyla, Adana şairleri ve şiirleriyle, Erzurum kıtlama çayıyla, Ardahan dağları, Koçhisar tuzuyla anılmıştır.
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 101 Cevapları
3. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiirin konusunu ve ana duygusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Şiirin Konusu : Şairin bir uçtan bir uca yaptığı ülke yolculuğunu şiirleştirmesi
Şiirin Ana Duygusu : Vatan sevgisi
4. ETKİNLİK
Soru : Okuduğunuz şiire uygun yeni başlıklar bularak bu başlıkları aşağıya yazınız.
Cevap :
Ülkem Yolunda
Güzel Türkiye’ m
Canım Vatanım
5. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki cümlelerin yüklemlerini inceleyiniz. Yüklemi oluşturan fiillerin etken mi, edilgen mi olduklarını altına örnekteki gibi yazınız.
Tüm düzeltmeleri yaptık.
Cevap :
“yaptık” etken fiil
Tüm düzeltmeler yapıldı.
Cevap :
“yapıldı” edilgen fiil
Tüm parasını kitap almak için harcadı.
Cevap :
“harcadı” etken fiil
Akşamları evimizin yakınındaki parktan şen çocuk sesleri işitilir.
Cevap :
“işitilir” edilgen fiil
Ömer Seyfettin, hikâyelerinde gerçeklere yer vermiş.
Cevap :
“vermiş” etken fiil
Pencere önündeki çiçekler sulandı.
Cevap :
“sulandı” edilgen fiil
Soru : Yazdığınız cümlelerde anlam bakımından nasıl bir farklılık vardır? Aşağıya yazınız.
Cevap :
Yazdığım cümlelerde anlam bakımından ,etken yapılı fiillerde eylemi yapan özne belirgindir ,edilgen yapılı fiillerde eylemi gerçekleştiren belli değildir.
8. Sınıf Türkçe Ferman Yayıncılık Ders Kitabı Sayfa 102 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : Sınıfınızda “ülkemizin tarihî ve doğal güzellikleri” konulu hazırlıklı bir konuşma yapınız. Konuşmanızı aşağıdaki ölçütlere göre değerlendiriniz.
Cevap :
Konuşmama hazırlık yaptım. Evet
Konuşmam için sunum hazırladım. Evet
Konuşmamda görsel, işitsel vb. destekleyici materyaller kullandım. Evet
Konuşmamda kelimeleri yerinde ve anlamına uygun kullandım ve doğru telaffuz ettim. Evet
Konuşmamda beden dilini etkili kullandım. Evet
Konuşmamda yabancı dillerden alınmış, dilimize henüz yerleşmemiş kelimelerin Türkçelerini kullandım. Evet
Düşüncelerimi mantıksal bir bütünlük içinde sundum. Evet
Soru : Konuşmanızı daha etkili hâle getirmek için başka nelere dikkat etmeniz gerekir? Yazınız.
Cevap :
Konuşmamı daha etkili hale getirmek için cümlelerimi önceden hazırlamalıyım. Her zaman kullandığım kelimelerden farklı ama elimizde olan kelimeleri kullanılmalı kişilerle göz teması kurmalı doğru beden dili ve ses sonunu kullanmalıyım. Konuşma hızımı gözden geçirerek kimseyi sıkmadan anlatmak istediğimi açık ve kısa bir şekilde anlatmayı başarmalıyım.
7. ETKİNLİK
Soru : Ders kitabınızın 103. sayfasındaki afişleri inceleyiniz. Siz de dosya kâğıdına yaşadığınız şehrin kültürel özelliklerini tanıtan bir afiş hazırlayınız. Afişinizi hazırlarken uygulayacağınız işlem basamaklarını maddeler hâlinde aşağıya yazınız. Hazırladığınız afişi sınıf panosuna asınız.
Cevap :
- Konumu belirledim.
- Şehrimin güzelliklerini araştırdım.
- Resim ve slogan gibi kısa cümleler belirledim.
- Seçtiğim resimleri küçülterek bilgisayar programında hazırladım.
- Yazıcı ile hazırladığım afişi çıkardım