8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 138-139-140-141-142-143

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Karanlığın Rengi Beyaz Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 138, 139, 140, 141, 142, 143


8. Sınıf Türkçe Kitabı Karanlığın Rengi Beyaz Dinleme Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 138-139-140-141-142-143


Hazırlık Çalışmaları


1. “Her insan bir engelli adayıdır.” düşüncesine katılıyor musunuz? Açıklayınız.


Cevap : Evet katılıyorum. İnsanın her an başına ne geleceği belli olmadığı için bir kaza sonucu engelli kalmamız muhtemel bir gerçektir.


2. Engellilerin hayatını kolaylaştırmak için bireylere düşen görevler nelerdir?


Cevap : Onların hayatını kolaylaştırmak için onlar için ayrılan alanları işgal etmememiz gerekir, Yeri geldiği zaman yardımcı olmalıyız. Aynı zaman da onlara acıyor veya iğreniyor gibi bakmak yerine onunda bir insan olduğunu bilerek davranmalıyız.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 139 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : “Karanlığın Rengi Beyaz” metnini dinlerken sözcük bölümüne not aldığınız sözcüklerin anlamlarını tahmin ediniz. Tahmininizi sözcüklerin sözlük anlamı ile karşılaştırınız.


Cevap :
İşkence: Aşırı gerginlik, sıkıntılı durum, azap
Yüreği ağzında beklemek: Korku ve heyecan dolu bir durumda beklemek
Denklem: İçinde yer alan bazı niceliklere ancak uygun bir değer verildiği zaman sağlanabilen eşitlik, muadele
Zafiyet: Arıklık, zayıflık


2. ETKİNLİK


Aşağıdaki soruları metne göre cevaplayınız.


1. Selim ve Kerim kardeşlerin okul yıllarında karşılaştıkları sorunlar nelerdir?


Cevap : Okuma ve yazmada zorluk yaşamışlardır.


2. Selim ve Kerim kardeşlerin fen bilgisi sınavında yaşadıkları sorun nedir?


Cevap : Sınav akşam saatlerinde olduğu için soruları okuyamamışlardır.


3. Selim ve Kerim kardeşler, lise yıllarında yaşadıkları sorunları fakülte yıllarında neden yaşamamışlardır?


Cevap : Hatalıklarına teşhis konulmuştur ve bu hastalığa karşı önlemler almışlardır.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 140 Cevapları


4. Selim ve Kerim kardeşlerin eğitim hayatına anne ve babalarının nasıl bir katkısı olmuştur?


Cevap : Anne ve babaları hep destek olmuşlar ve onları doğru yönlendirmişlerdir.


5. Engelli bireylerin zorlukları aşıp başarıya ulaşmaları konusunda ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Daha değerli olduğunu düşünüyorum. Çünkü engeli olmasına rağmen pes etmeyip o sorunun üstesinden gelmesi büyük bir başarıdır.


6. Okuduğunuz metinden hareketle “eğitimde fırsat eşitliği” ifadesinden ne anlıyorsunuz?


Cevap : Din, dil, ırk, cinsiyet ayrımı yapmaksızın herkesi eğitim imkanlarından faydalandırmaktır.


3. ETKİNLİK


Soru : Metnin konusunu ve ana fikrini yazınız.


Cevap :
Metnin Konusu : Görme duyusundan sorun olan iki kardeşin eğitim hayatı
Metnin Ana Fikri : Engelli olmak başarıya engel değildir.


4. ETKİNLİK


a) Görselleri ve haber yazılarını inceleyiniz.


ENGELLERİ AŞANLAR


Tekerlekli Sandalye Erkek Millî Takımı 2017 Avrupa Şampiyonu

Türkiye Tekerlekli Sandalye Basketbol Erkek Millî Takımı, Avrupa Şampiyonası finalinde Büyük Britanya’yı 76-69’luk skorla yenerek şampiyon oldu.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları


Ampute Futbol Millî Takımımız 2017 Avrupa Şampiyonu Oldu

Avrupa Ampute Futbol Federasyonu (EAFF) Avrupa Şampiyonası finalinde İngiltere’yi 2-1 mağlup ederek kupayı müzesine götüren Ampute Millî Takımı’nın başarısı, ülkede herkesin göğsünü kabartıyor.


Paralimpik Oyunları’nda Türkiye 9 Madalya Kazandı

2016 Rio Paralimpik Oyunları’nda Türkiye; 3 altın, 1 gümüş ve 5 bronz madalyayla genel sıralamada 34. oldu.


Şeyma Nur Emeksiz, 2016’da Avrupa Para Tekvando Şampiyonu Oldu

İstanbul Bilgi Üniversitesi Spor Bilimleri ve Teknolojisi Yüksekokulu Spor Yöneticiliği Bölümü öğrencilerinden Şeyma Nur
Emeksiz, 5. Avrupa Para Tekvando Şampiyonası’nda kadınlar K43 +58 kiloda altın madalya kazanarak Avrupa şampiyonu oldu. Ellerinden ortopedik engelli olan Emeksiz, Türkiye’nin 9 erkek, 3 kadın olmak üzere toplamda 12 sporcuyla yer aldığı şampiyonada başarısını dünyaya kanıtladı.


b) Bu haber yazılarından çıkardığınız sonuç nedir? Bu konuyla ilgili düşüncelerinizi anlatan bir konuşma yapınız.


Cevap :
Bazı insanlar engelli doğar ya da bazıları sonradan engelli kalır. Bu durum onların hayatını etkiler fakat başarısız olacaklarını söylemez.
Engelli insanların başarısı her zaman daha değerlidir. Çünkü o kişi engeli olmasına rağmen önüne çıkan sorunları tek tek çözüp başarının zirvesine ulaşmıştır. Bizler de başarılı olmak için çalışmamız gerekir. Bu hayatta başaramayacağımız hiçbir şey yoktur.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları


5. ETKİNLİK


a) Herhangi bir bedensel engeliniz olduğunu düşünerek bir gününüzü nasıl geçirdiğinizi anlatan hikâye edici bir metin yazınız. Yazınıza uygun bir başlık koyunuz.


Cevap : Her gün sabah erkenden kalkarak okula gitmek için hazırlanmaya başlarım. Sağ kolumu kazada kaybettiğim için annem bana hazırlanırken yardımcı olmaktadır. Kahvaltımı ederek çantamı aldım. Okula yola koyuldum. Her gün bu yoldan geçerken insanların bakışları beni rahatsız ediyordu. Zamanla alışsam da yazık, daha küçük gibi cümleleri duyunca daha çok canım sıkılıyordu. Bu insanları da geçip okula geldim ve sınıfıma geçtim. En sevdiğim arkadaşım Betül de gelmişti. Kazadan önce sağ alimi kullanarak yazdığım için sol elimle yazı yazmak zor imkansız gibi birşeydi. Her gün öğretmenlerim bana bu konuda yardımcı olmaya çalışıyorlardı. Aynı zamanda Betül’de bana bu konuda çok yardımcı oluyordu. Dersler geçti ve eve gitme vakti gelmişti. Öğretmenim evde daha iyi çalışıp sol elimi daha iyi kullanmam gerektiğini söyledi. Eve geçince çalışmalar yaptım her gün ki gibi bugün daha iyi yazdım.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları


b) Yazma etkinliği ile ilgili performansınızı formdaki maddelere göre değerlendiriniz.


Cevap : Bu formu kendiniz doldurmanız gerekmektedir.


6. ETKİNLİK


Soru : Aşağıdaki cümlelerde verilen ögelerden hangileri bulunmaktadır? Bulunan ögeleri ilgili bölüme yazınız.


Cevap :

“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları”


 

Our Score