8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Sayfa 34-35-36-37-38-39

8. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Kedi ile Fare Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 34, 35, 36, 37, 38, 39


8. Sınıf Türkçe Kitabı Kedi ile Fare Dinleme Metni Metni Etkinlik Cevapları


8. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 34-35-36-37-38-39


Hazırlık Çalışmaları


1. Dostlarınızın hangi özelliklere sahip olmalarını istersiniz?


Cevap : Dostlarımın her zaman dürüst, cana yakın ve doğru bir insan olmasını isterim.


2. Zor durumda kalan birine yardım ettiniz mi? Anlatınız.


Cevap : Evet yardım ettim. Sınava girdiğim gün benle beraber çıkan bir kızın ailesi orada değildi. Bilmediği bir yerde tek başına beklemekten korktu bende ona telefonumu verip ailesini aramasını söyledim. Oda arayıp ailesini çağırdı. Ailesi gelene kadar onla beraber bekledim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 35 Cevapları


1. ETKİNLİK


Soru : Anlamı verilen sözcük ve sözcük gruplarını bulunuz. Boşluklara uygun harfleri yerleştiriniz. Bu sözcük ve sözcük gruplarını anlamına uygun cümlelerde kullanınız.


1.  Yenilgi.
Cevap : HEZİMET
Cümlem: Okulda yaptığımız voleybol maçında hezimete uğradık.


2. Çevresinde olup bitenlerin farkına varmayan, sezmeyen (kimse), gözü bağlı, bilgisiz, aymaz.
Cevap : GAFİL
Cümlem: Bu olayda beni gafil avladınız.


3. Sıçrayarak yakın bir yere doğru koşmak.
Cevap : SEĞİRTMEK
Cümlem: Babasının geldiğini görünce seğirtti.


4.Çırpınmak, tepinmek, kımıldanmak.
Cevap : DEBELENMEK
Cümlem: İstediği olmayınca yere yatıp debelendi.


5.Bir şeyden veya bir kimseden yana olma, aleyh karşıtı.
Cevap : LEH
Cümlem: Bu olayda yapılanlar bizim lehimizde gerçekleşti.


6. Vücutta görülen gevşeklik, ağırlık, tembellik
Cevap : REHAVET
Cümlem: Eve gelince bir rehavet oldum.


7. Birdenbire ortaya çıkan tehlikeli durum.
Cevap : BADİRE
Cümlem: Başlarından büyük badire geçti.


8. Alayı andıran, alaya benzeyen, alay gibi, alayımsı.
Cevap : ALAYSI
Cümlem: Alaysı bir tavırla benle konuştu.


9. İnanç ve düşüncesini değiştiren, sözüne güvenilmeyen, caygın, kaypak (kimse).
Cevap : DÖNEK
Cümlem: Babası dedi diye takım konusunda döneklik yaptı.


10. Bir anlaşma, sözleşme veya isteğin yerine getirilmesini sağlamak için bir kimseyi alıkoymak.
Cevap :REHİN ALMAK
Cümlem: İstediklerini yaptırmak için bir vatandaşı rehin aldı.


11. Bir duyguyu bir düşünceyi aşılamak.
Cevap : TELKİN ETMEK
Cümlem: Ona ders konusunda telkin ettim.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 36 Cevapları


2. ETKİNLİK


“Kedi ile Fare” metninden hareketle aşağıdaki soruları yanıtlayınız.


1. Dinlediğiniz metinde kedinin başına nasıl bir olay gelmiştir? Açıklayınız.


Cevap : kedi avcının kurduğu tuzağa düşmüştür.


2. Fare, içinde bulunduğu sıkıntılı duruma nasıl bir çözüm bulmuştur? Farenin bu tavrına örnek bir atasözü söyleyiniz.


Cevap : Kediden yardım isteyerek çözüm bulmuştur. Buna uygun atasözü de denize düşen yılana sarılır.


3. “Çarçabuk dostluklar güven telkin etmez.” sözünden ne anlıyorsunuz? Siz bu görüşe katılıyor musunuz?


Cevap : Dostluklar güven üzerine kurulur ve zamanla oluşan bir bağdır. Kısa sürede edinilen dostluktan hiçbir güven gelmez.


4. Sizce fare ve kedi, toplumdaki hangi kişilik özelliğine sahip insanları temsil etmektedirler?


Cevap : Çıkar amaçlı birbirleri ile konuşan kişileri temsil etmektedir.


5. Dinlediğiniz metinde olay nasıl sonuçlanmıştır? Bu sonuç hakkında ne düşünüyorsunuz?


Cevap : Fareyi tuzaktan kurtaran kedi dost olmak ister. fakat fare çıkar üzerine kurulan dostlukların eski düşmanlığı unutturmayacağını söyleyerek teklifi geri çevirir.


3. ETKİNLİK


Soru : “Kedi ile Fare” metninin konusunu ve ana fikrini bulunuz.


“Kedi ile Fare” Metnin Konu: Dostluk ve güven
“Kedi ile Fare” Metnin  Ana Fikir: Çıkar amaçlı kurulan dostluklar uzun süre devam edemez.


4. ETKİNLİK


Soru : “Kedi ile Fare” metnini özetleyiniz.


Cevap : Kedi avcının kurduğu tuzağa düşer. Fare buna sevinir fakat arakasında bulunan gelincik ve tepesinde bir baykuş vardır. Baykuş fareyi fark eder. Fare bu durumdan kurtulmak için kediden yardım ister. kedi kabul eder. Fare kediyi tuzaktan kurtarır. Bunu gören Baykuş ve gelincik  umutlarını kaybedip giderler. Kedi fareye dostluk teklif eder. fare ise çıkar ilişkisi üzerine kurulan dostluğun geçmişte olan düşmanlığı unutturmayacağını söyleyerek teklifini reddeder.


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 37 Cevapları


5. ETKİNLİK


Soru : Aşağıda La Fontaine’nin (La Fonten) “Aslan ile Fare” fablının farklı çevirileri verilmiştir. Metinleri okuyunuz. Okuduğunuz iki farklı çeviriyi karşılaştırınız. (Kahramanlar, konu, biçim, anlatıcı…)


Kahramanlar: Her iki metnin de kahramanı aslan ve faredir.
Konu: Her iki metnin de konusu farenin kendisine iyiliği dokunan aslanı düştüğü tuzaktan kurtarmasıdır.
Biçim: Birinci metnin biçimi düz yazı, ikinci metnin biçimi şiirdir.
Anlatıcı: Her iki metnin de anlatıcısı üçüncü şahıstır.
Ana Fikir: Her iki metnin de ana fikri “İyilik yapan, iyilik bulur.”


8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları


6. ETKİNLİK


a) Araştırdığınız fabl örneklerinden en beğendiğinizi aşağıdaki maddelere dikkat ederek anlatınız.


Cevap : 2 Maymun; “Ormanın birinde 2 maymun arkadaş varmış. Biri temizmiş, düzenli olarak bitlerini ayıklarmış. Diğeri ise tembel ve pislik içinde yaşarmış. Bir gün temiz maymun haşır haşır kaşınma sesi duymuş. Gidip bakmış, bir de ne görsün bizim pis maymun acı çeker gibi kaşınıyor. Temiz maymundan yardım dileniyormuş. Temiz maymun da ona yardım etmiş ve onu bir güzel temizlemiş. Sonra da demiş ki “Bak bitlerin seni ne hale düşürdü küçücük bit deyip geçme sonra başına işler açabilir.”


b) Arkadaşınızın sözlü sunum performansını aşağıdaki formda verilen maddelere göre değerlendiriniz.


Cevap :

8. Sınıf Türkçe Meb Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları
”8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

7. ETKİNLİK


a) Aşağıdaki değerler ağacından istediğiniz bir değeri seçiniz.


“8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 38 Cevapları”

8. Sınıf Türkçe MEB Yayınları Ders Kitabı Sayfa 39 Cevapları


b) Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız. Aşağıdaki yazı taslağını doldurup yazınıza uygun bir başlık koymayı unutmayınız.


Cevap :
Yazının Konusu: Mutluluk
Yazının Ana Fikri: Mutlu olmak için iyimser olmak gerekir.
Serim Bölümü: mutluluk nedir
Düğüm Bölümü: Mutlu olmak için insan ne yapmalıdır.
Çözüm Bölümü: Mutluluk hepimiz için önemlidir.

MUTLULUĞUN SIRRI

Mutluluk sevgiden doğan bir duygudur. Mutlu insan güler, pozitif düşünür.
İnsan mutlu olmak için ilk olarak kötü düşüncelerinden uzak durmalıdır. Olayları kötü tarafından bakarak kendini üzmemeli her zaman iyi düşünüp daha çok çabalamalıdır. Mutlu olmak için de emek etmemiz gerekir. Kolay bir şekilde hiçbir insan mutlu olamaz. Bir aile ile mutluluk bir arkadaş ile mutluluk bile emeklerin ardından oluşan bir bağdan doğan duygudur.
Mutluluk tüm insanlar için önemlidir. Her zaman huzurlu bir ortam, kimsenin kötü söz ve davranışlarda bulunmadığı bir ortam bütün insanları mutlu eder. Huzuru bulmalarını sağlar.



 

Our Score