Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları 2. Sınıf Türkçe
İlkokul 2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları Sayfa 140, 141, 142, 143, 144
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Sayfa 140, 141, 142, 143, 144 Cevapları, çocukların okuma, yazma ve anlama becerilerini geliştirmek amacıyla hazırlanmış çeşitli etkinlikler sunar. Bu sayfalarda, öğrencilerin hem dil bilgisi kurallarını öğrenmeleri hem de yaratıcı düşünme yeteneklerini geliştirmeleri hedeflenir. İlkokul 2. Sınıf Türkçe İlke Yayıncılık Ders Kitabı Cevapları ise bu süreçte onlara rehberlik ederek doğru çözümler bulmalarına yardımcı olur.
2. Sınıf Türkçe Ders Kitabı Çiftçi Metni Etkinlik Cevapları, öğrencilere doğa ve tarım temalı bir hikaye sunarak onların çevreye duyarlılıklarını artırmayı amaçlar. Metin içerisindeki sorular, hem anlam hem de dil bilgisi açısından öğrencilerin gelişimini destekler. 2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144 İlke Yayınları etkinlikleri ise öğrencilerin öğrenim sürecini keyifli ve verimli hale getiren yaratıcı çalışmalar sunar.
2. Sınıf Türkçe Kitabı Sayfa 140-141-142-143-144
HAZIRLIK ÇALIŞMASI
Soru : Sınıfa getirilen fabrika görsellerini inceleyiniz. Bu fabrikalarda neler üretildiği, bunların kimler tarafından kullanıldığı hakkında arkadaşlarınızla konuşunuz.
Cevap : Sınıfa getirilen fabrika görsellerine baktığımızda, bu fabrikalarda çeşitli ürünlerin üretildiğini görebiliriz. Örneğin, bir gıda fabrikasında yiyecek ve içecekler üretilirken, bir tekstil fabrikasında giysiler ve kumaşlar üretilmektedir.
Otomobil fabrikalarında arabalar, elektronik fabrikalarında ise telefonlar, bilgisayarlar gibi teknolojik aletler üretilir. Bu ürünler genellikle farklı mesleklerden insanlar tarafından kullanılır. Gıda ürünlerini herkes tüketirken, otomobilleri sürücüler, tekstil ürünlerini ise insanlar günlük hayatlarında giyer. Fabrikalar, ihtiyaç duyduğumuz ürünlerin üretilmesinde önemli bir rol oynar.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 141 Cevapları
1. ETKİNLİK
Soru : a. Metinde geçen ve aşağıda harfleri karışık olarak verilen kelimeleri, aynı numaralı görselden yararlanarak belirleyip yazınız.
Cevap :
Soru : b. Bu kelimelerden uygun olanları aşağıda verilen anlamlarının karşısına yazınız.
Cevap :
- Çiftçi: Geçimini toprağı ekerek sağlayan kimse.
- Ekin: Tahılın tarlaya atıldığı andan harman oluncaya kadar aldığı durum.
- Köy: Genellikle tarımsal alanda çalışılan, yapıları bu hayata uygun yerleşim birimi.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 142 Cevapları
2. ETKİNLİK
Soru : Metnin konusunu aşağıya yazınız.
Cevap :
Metnin Konusu: Şiir, çiftçinin günlük yaşamını, toprağa olan bağlılığını ve emeğini vurgulamakta; tarım faaliyetleri ile nasıl çalıştığını, ürettiği ürünleri ve bu süreçteki çabalarını anlatmaktadır.
3. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki soruları şiire göre cevaplayınız.
1. Çiftçi erken uyanıp nereye koşuyormuş?
Cevap : Çiftçi erken uyanıp tarlaya koşuyormuş.
2. Çiftçi hangi ürünleri büyütüyormuş?
Cevap : Çiftçi buğday ve mısır ürünlerini büyütüyormuş.
3. Çiftçi durmadan ne taşıyormuş?
Cevap : Çiftçi durmadan ürün taşıyormuş.
4. Çiftçi hangi hayvandan daha çok çalışıyormuş?
Cevap : Çiftçi arıdan daha çok çalışıyormuş.
4. ETKİNLİK
Soru : Aşağıdaki resfebelerin anlamlarını örnekteki gibi yazınız.
Cevap :
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 143 Cevapları
5. ETKİNLİK
Soru : Görsellerdeki üretim etkinlikleriyle ilgili kısa bir metin yazınız.
Cevap :
Çiftlik: Süt, sağlıklı ineklerden elde edilir. Çiftçiler, ineklerin beslenmesi ve bakımıyla ilgilenir. İnekler hijyenik bir ortamda sağılır.
Fabrika: Toplanan süt, soğutulur ve fabrikaya taşınır. Burada, pastörize edilerek mikroplardan arındırılır. Ayrıca, yoğurt ve peynir gibi çeşitli süt ürünleri üretilir.
Market: İşlenmiş süt ürünleri, marketlere dağıtılır. Tüketiciler, bu ürünleri satın alarak taze ve sağlıklı süt tüketebilir. Bu süreç, çiftlikten markete uzanan bir zinciri oluşturur.
2. Sınıf Türkçe İlke Yayınları Ders Kitabı Sayfa 144 Cevapları
6. ETKİNLİK
Soru : a. Aşağıdaki metni hızlıca okuyunuz.
Soru : b. Kutucukların içine uygun noktalama işaretlerini koyunuz. Metni, noktalama işaretlerine dikkat ederek tekrar okuyunuz. Her iki okumanız arasındaki farkı anlatınız.
Cevap :
“Fabrikadan çıkıp kırlara gittiler(.) Kırlar uçsuz bucaksızdı(.) Tarladaki çiftçiler traktörleri sürüyor(,) ekim makineleriyle buğday ekiyorlardı(.)
Çiftçinin biri yanlarına gelip gülümseyerek çocuğa sordu(:)
— Nasılsın küçük çocuk(?)
— İyiyim(.) Siz ne yapıyorsunuz(,) ağabey(?)
— Biz mi(?) Sürüyoruz(,) ekiyoruz(; ) zamanı geldi mi biçiyoruz(.)
— Bu işleri yapmazsanız olmaz mı(?)
— O ne demek(?) Bu bizim görevimiz(.) Görevimizi yapmazsak insanlar ne yer(,) ne içer(?) Sıcak ekmek nereden gelir(?)”
SONRAKİ METNE HAZIRLIK
Soru : Aşağıdaki trafik işaretlerinin anlamlarını genel ağdan araştırıp öğreniniz.
Cevap :
- Trafik Lambası Uyarı Levhası: Bu işaret, sürücülere yol üzerinde bir trafik ışığı olduğunu bildirir. Araçların trafik ışıklarına dikkat etmeleri gerektiğini belirtir.
- Okul Geçidi Uyarı Levhası: Bu işaret, okul bölgesine yaklaşıldığını ve yol üzerinde çocukların geçebileceğini belirtir. Sürücülerin dikkatli ve yavaş seyretmeleri gerektiğini gösterir.
- Merdiven Uyarı Levhası (İniş): Bu işaret, merdivenlerin iniş yönünde olduğunu belirtir. Yaya yollarında ya da binalarda merdiven iniş alanlarını gösterir.
- Merdiven Uyarı Levhası (Çıkış): Bu işaret, merdivenlerin çıkış yönünde olduğunu belirtir. Yaya yollarında ya da binalarda merdiven çıkış alanlarını gösterir.
- Yaya Geçidi Uyarı Levhası: Bu işaret, sürücülere yaya geçidinin olduğunu ve yayalara öncelik tanımaları gerektiğini belirtir.