Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız.
8. Sınıf Türkçe Kitabı Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız. konusunu kısaca ele alacağız.
“Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız.” ile ilgili kısa cevabı ;
Cevap :
Yazının Konusu : Melek isimli yalnız bir kıza arkadaş olan yaşlı teyze
Yazının Ana Fikri : dostluk , sevgi, merhamet
Büyük Arkadaş
Serim Bölümü :
Büyük şehrin küçük mahallesinde küçük bir kız çocuğu vardı. 2 kardeşten en küçüğü olan bu küçük kız tek arkadaş edinemez, sessiz sakin bir çocuktu.
Büyük Arkadaş
Mahalledeki çocuklar genellikle hareketli ve gözü açık oldukları için bu çocuk kendilerine çok sakin ve işe yaramaz gelirdi. Zaman zaman arkadaş edinse de bu uzun süreli devam da etmezdi.
Düğüm Bölümü :
Melek ismi gibi kalbi tertemiz umutlarım hayalleri ile koskoca dünyası olan biriydi.
Anne ve babası olmadığı için hor görülen ve sessiz olduğu için pek dikkat edilmeyen bu kız aynı zamanda büyük bir yalnızlık içindeydi.
Bu yalnızlığı fark eden elbette birileri vardı. Onun bu sakinliğini ve güzel huylarını beğenen bir komşu teyzesi vardı.
Bu komşu teyzesi Latife teyzeydi. Onu arkadaşım diye sever, bağrına basar evinde ona büyük bir insan muamelesi yapardı.
Latife teyze Melek ‘e arkadaşım diye hitap ederdi. Melek gerçekten kendisini onun arkadaşı sanırdı.
Melek bazen kendini Latife teyzenin yaşında bazen de onu kendi yaşında küçük bir çocuk gibi görür ,onunla vakit geçirirdi.
Çözüm Bölümü :
Melek’ in mahalleden başka bir yere taşınması gerekti ancak arkadaşı olan Latife teyzeyi asla unutmadı.
Ve yetişkin olduğu zamanlarda bile sadece onu ziyaret etmek için bile o eski mahallesine vardı.
Kendini bu kadar yalnızlık içerisinde değerli hissettiren ve kendini özel hissettiren bu güzel insanı kalbinde daima taşıdı.
“Seçtiğiniz değerle ilgili öyküleyici bir metin yazınız.” ile ilgili uzun cevabı ;
Cevap :
Yazının Konusu : Yetenekli Mehmet’ in dramı ve keşfi
Yazının Ana Fikri : Yetenekler körerebilir ve ortaya çıkarılırsa ilerletilebilir.
Mehmet Ve Öğretmeni
Serim Bölümü :
Mehmet’ in babası sert annesi ise kendi halinde bir kadındı. Mehmet derslerinde başarılı olmasına rağmen çok dalgın e içine kapanık bir çocuktu. Babasının sertliğinden ve annesinin ilgisizliğinden kendi başarılarını fark edemiyordu.
Düğüm Bölümü :
Mehmet zaman içerisinde dersleri anlayabilmesine rağmen heyecanı sebebiyle derslerinde başarısız olmaya ve aklın derslere verememeye başlamıştı. Ona destek çıkılması gerekirken dersleri kötüleştikçe babasından ve annesinden daha çok tepki ve sertlik alıyor böylece daha da büyük bir korku içerisinde başarısızlığa artıyordu.
Kendisine verilen cezalar bir şey ifade etmemiş sadece anlaşılması ve sevgiyle elinden tutulması gerektiğini kimse anlayamamıştı.
Bir gün başka bir sınıf öğretmeni Mehmet’in teneffüste üst sınıfların daha önce çözmüş olduğu soruları çözdüğünü ve bunları anlayabildiğini fark etti.
Mehmet’i kendi sınıfını almayı teklif etti ve Mehmet ile özel olarak ilgilendi.
Mehmet’in zekası karşısında hayrete düşmüş ve bu yetenekli çocuğun zayi olmaması için ona sevgi ve merhametle yaklaşmıştı.
Ailesine Mehmet’in bu başarısını çok şaşırmış ve öğretmeni kendileriyle konuşarak yapmış oldukları davranışların çocuğun üzerinde kötü etki meydana getirdiğini ifade etmişti.
Ailesi bunu kabul etmek istemese de zaman içerisinde Mehmet’in ne kadar değiştiğini görmüş ve bu başarı onların da hoşuna gittiği için kendi davranışlarını düzeltmeye başlamışlardı.
Çözüm Bölümü :
Mehmet fark edilmeyen ve zayi olan birçok yeteneğin sesi olmuş iyi bir doktor olarak çocukların elinden tutmaya ve onlara destek olmaya ölene kadar devam etmiştir.
İşte bir yetenek bu şekilde geliştirilebilir ve eğer kendisini elinden tutacak biri olmazsa hatırlamayacak şekilde zayi olabilir.