Yeni alınan bir ürünün garanti süresi içinde bozulması hâlinde yapılması gerekenler nelerdir?

4. Sınıf Sosyal Bilgiler Kitabı Yeni alınan bir ürünün garanti süresi içinde bozulması hâlinde yapılması gerekenler nelerdir? konusunu kısaca ele alacağız. 


“Yeni alınan bir ürünün garanti süresi içinde bozulması hâlinde yapılması gerekenler nelerdir?” ile ilgili kısa cevabı ;


Cevap :

Yeni alınan bir ürünün garanti süresi içinde bozulması halinde yapılması gerekenler ürünü aldığımız yere giderek değiştirmelerini istemek, servis çağırılması gereken bir ürün ise servisi çağırma ve eğer değiştirme yapılmıyorsa tüketiciler derneğine giderek hakkımızı aramaktır.


“Yeni alınan bir ürünün garanti süresi içinde bozulması hâlinde yapılması gerekenler nelerdir?” ile ilgili uzun cevabı ;


Cevap :

Garanti belgesi dediğimiz belge imalatçı-üretici, veya ithalatçıların satmış oldukları, ücretsiz olarak yenisi ile değiştirilmesi, tamir edilebilecekse tamir edilmesi, beden iadesi ve beden indiriminin satıcı ile tüketicinin sorumluluklarını gösteren belgedir.

Garanti belgesinde garanti süresi malın tüketici teslim tarihi, malın cinsi, markası ve modeli, satıcının imzası ve kaşesi, kullanım hataları ve haklarla ilgili bilgiler yer almalıdır.

Yeni almış olduğumuz bir ürünün Garanti süresi içerisinde bozulması halinde hemen aldığımız yere haber vermeli eğer servis çağırması gereken servis çağırılmalıdır.

Eğer taşınması kolay bir ürün ise satın alınan yere götürülmeli ilgilenilmemesi veya kabul edilmemesi halinde tüketici haklarına şikayet edilmelidir.

Bilinçli tüketici almış olduğu ürünün kalitesine ve fiyata dikkat etmekle beraber aynı zamanda ürünü aldıktan sonra Garanti süresi içerisinde bir hasar çıkması durumunda ürünün tamir edilmesini ve kendisine verilmiş olan hakları bilen kişidir.

Bu yüzden mağduriyeti gidermek için haklarımızın farkında olmalı ne mağdur olmalı ne de kimseyi mağdur etmeliyiz.



 

Our Score